Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hornet CB750 - představení u dealerů

Dlouho očekávaná novinka, CB750 Hornet, se nyní dostává k našim dealerům! Neváhejte a pojďte se s touto ikonou seznámit! Akce probíhá v termínu od 13.2. do 18.2.na všech autorizovaných dealerstvích společnosti Honda.

Původní model CB600F Hornet z roku 1998 si v Evropě získal velkou popularitu, a to z řady důvodů. Jeho kompaktní nahé proporce se skvěle hodily do městského provozu a díky výkonnému motoru a skvělé ovladatelnosti byl průjezd každé zatáčky důvodem k radosti a nadšení. Různé verze model Hornet posunuly směrem ke sportovně-cestovnímu motocyklu, či v rukách závodníků poháru Hornet Cup k závodnímu stroji. V roce 2007 navíc vznikla vylepšená verze RR s vyšším výkonem a mnohem agresivnějším vzhledem.


Každý jednotlivý majitel si našel svůj důvod, proč právě jeho Hornet byl tak skvělý. Dvě věci však zůstaly vždy neměnné: Jednalo se o velmi zábavný stroj. A tato zábava byla navíc cenově dostupná.
Čtvrt století je dlouhá doba a motocyklový svět se od příchodu prvního Hornetu značně proměnil. Segment nahých strojů stále roste co do velikosti i komplexity, objevují se stále nové vývojové větve a očekávání jezdců nikdy nebyla vyšší než dnes. To je skvělý čas pro příchod nového Hornetu – stroje pro dnešní dobu a pro zcela novou generaci jezdců. Čeká na něj velký odkaz, na který má navázat, a také řada silných konkurentů, se kterými se bude muset utkat. Toho všeho si konstruktéři značky Honda byli vědomi.


Na těchto základech vzniklo něco mimořádného – zcela nový stroj střední hmotnostní kategorie CB750 Hornet, který čerpá inspiraci a směr od svého předchůdce, ale přináší slavné jméno Hornet do dnešní doby. A spolu s ním pořádnou dávku vzrušení a čistého adrenalinu.


Stylistické řešení, na němž se podílela nejnovější generace kreativních designérů v římském výzkumném a vývojovém středisku společnosti Honda, bylo vytvořeno s cílem přilákat mladší jezdce, kteří chtějí přejít na silnější stroj. Zcela nový dvouválcový motor nabízí spoustu výkonu a točivého momentu a disponuje bohatou elektronickou výbavou. Prvotřídní odpružení Showa je spojeno s novým lehkým ocelovým rámem a se špičkovým podvozkem, který jezdci umožňuje využít veškerý dostupný potenciál stroje. Minimalistický vzhled s nekompromisními rysy definují ostrý a moderní streetfighter styl.


Konstruktéři značky Honda dali modelu CB750 Hornet do vínku nejlepší poměr výkonu a hmotnosti v dané třídě. A pro zjednodušení stačí tři slova, která novinku nejlépe vystihují:rychlý, agilní, zábavný.


Zcela nový motor modelu Hornet nabízí maximum schopností konstruktérů značky Honda v malém balení. Nejdůležitější hodnoty: řadový dvouválcový motor se zdvihovým objemem 755 cm3, maximální výkon 67,5 kW a točivý moment 75 Nm. S pohotovostní hmotností 190 kg stroj dosahuje nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti ve své třídě: 0,36 kW na kg / 2,81 kg na kW.


Kompaktní osmiventilová hlava válců Unicam odvozená od závodních strojů CRF využívá k zajištění optimálního spalování sestupné přívodní kanály a sací vedení s vířivým prouděním (Vortex Flow Duct). 270° fázování klikového hřídele dodává motoru specifický pocit a charakter; primární hnací hřídel slouží zároveň jako vyvažovací, zatímco šestistupňová převodovka se ovládá přes pomocnou/třecí spojku. Elektronické asistenční systémy dostupné díky elektronicky řízené škrticí klapce (TBW) zahrnují 3 jízdní režimy (plus uživatelský režim USER), systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 úrovněmi, systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) se 3 úrovněmi nastavení výkonu motoru a brzdění motorem.


Nový motor je s ohledem na maximalizaci jeho potenciálu umístěn ve zcela novém lichoběžníkovém ocelovém rámu, který se díky optimalizaci tuhosti a tloušťky stěn/trubek vyznačuje mimořádně nízkou hmotností. Optimální agilitu a zpětnou vazbu pro jezdce zajišťuje prvotřídní odpružení: 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BPTM a zadní tlumič s přepákováním Pro-Link. Dva čtyřpístové radiální brzdové třmeny jsou zárukou vysoké účinnosti brzd, zatímco pneumatiky jsou dimenzovány s ohledem na co nejlepší úroveň přilnavosti a agility – jejich šířka činí 120 mm vpředu a 160 mm vzadu.
Bohatému seznamu výbavy vévodí barevný 5palcový TFT displej, který čitelně zobrazuje všechny potřebné informace a umožňuje ovládání všech systémů, a to včetně podpory konektivity Honda Smartphone Voice Control pro telefony se systémy Android i iOS. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou navíc vybaveny systémem signalizace nouzového brzdění (ESS).


Nabídka dostupného příslušenství zahrnuje rychlořazení, textilní zavazadla, padací protektory, či kosmetické doplňky.

Využijte možnosti si motocykl do detailu prohlédnout a prodiskutovat vaše dotazy s odborným personálem.


Honda 9.2.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar