Honda X-ADV - spojení skútru a endura
Přelomový model X-ADV jedinečným způsobem spojuje schopnosti motocyklu kategorie enduro s užitečností a praktičností velkého skútru. Vylepšení pro modelový rok 2025 přinesla svěží vzhled se dvěma LED světlomety opatřenými světly pro denní svícení a - poprvé ve světě motocyklů - integrovanými ukazateli směru.
Dále byl součástí výbavy standardně dodávaný tempomat a dvouspojková převodovka DCT, která byla vylepšena s ohledem na hladší odezvu v nízkých rychlostech. A v souladu s dlouhodobými ekologickými cíli společnosti Honda (a vedle použití dalších recyklovaných materiálů na kapotáži) byl na kapotáž použit vysoce lesklý plast z biomasy Durabio, který snižuje emise CO2 při výrobě. Plexi štít, který je rovněž vyroben z materiálu Durabio, lze snadno nastavit pouze levou rukou do některé ze tří poloh.
Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválcový motor SOHC objemu 745 cm3 v modelu X-ADV vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Jeho architektura s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Náklon motoru směrem vpřed snižuje těžiště stroje a napomáhá jeho optimální stabilitě.
Hodnota maximálního výkonu činí 43,1 kW při 6 750/min., zatímco maximální točivý moment dosahuje 69 Nm při 4 750/min. Z rychlosti 30 km/h zvládne X-ADV zrychlení na 20 m za 1,7 s, na 50 m za 3,2 s a při rychlosti 60 km/h pracuje silný motor pouze na 2 500/min.
Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW úpravou software řídicí jednotky ECU.
• Režim STANDARD se vyznačuje vyváženým výkonem motoru (P), brzděním motorem (EB), odezvou převodovky DCT i zásahy systému HSTC. Systém ABS zasahuje nejčastěji.
• Režim SPORT nabízí agresivnější přísun výkonu motoru (P), silní brzdění motorem a nízkou míru zásahů systému HSTC, „pozdější“ aktivaci ABS a sportovní mapu řazení převodovky DCT.
• Režim RAIN se vyznačuje nízkými hodnotami P a EB, vysokou hodnotou HSTC a brzkou aktivací ABS, s hladkým řazením převodovky DCT.
• Režim GRAVEL se vyznačuje vysokými hodnotami P a EB, nízkými hodnotami HSTC, ABS a specifickým nastavením převodovky DCT pro jízdu po nezpevněném povrchu.
• Režim USER pak nabízí možnost individuálního nastavení nízké / střední / vysoké úrovně výkonu motoru / brzdění motorem a nízké/střední/vysoké úrovně nebo úplného vypnutí HSTC. K dispozici je také pět map řazení převodovky DCT.
Bohatá výbava X-ADV dále zahrnuje elektronicky řízenou škrticí klapku (TBW) a čtyři výchozí jízdní režimy, u nichž byly dále vylepšeny předdefinované kombinace nastavení výkonu, brzdění motorem a míry zásahů systému nastavitelné kontroly trakce HSTC.
Honda 10.8.2025
Čalounění sedadla obsahuje o 10 % více uretanové pěny pro větší pohodlí a hladší tlumení, zatímco úložný prostor pod sedlem o objemu 22 l obsahuje USB-C zásuvku.
Pro větší pohodlí je k dispozici také přihrádka na rukavice. Přepracovaný 5palcový TFT displej umožňuje připojení chytrého telefonu prostřednictvím systému Honda RoadSync prostřednictvím intuitivního podsvíceného čtyřsměrového přepínače na levé rukojeti. Nabídku barevných provedení pro modelový rok 2026 rozšíří nová verze Special Edition, díky které se za X-ADV budou i nadále otáčet hlavy v celé Evropě.
Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválcový motor SOHC objemu 745 cm3 v modelu X-ADV vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Jeho architektura s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Náklon motoru směrem vpřed snižuje těžiště stroje a napomáhá jeho optimální stabilitě.
Hodnota maximálního výkonu činí 43,1 kW při 6 750/min., zatímco maximální točivý moment dosahuje 69 Nm při 4 750/min. Z rychlosti 30 km/h zvládne X-ADV zrychlení na 20 m za 1,7 s, na 50 m za 3,2 s a při rychlosti 60 km/h pracuje silný motor pouze na 2 500/min.
Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW úpravou software řídicí jednotky ECU.
• Režim STANDARD se vyznačuje vyváženým výkonem motoru (P), brzděním motorem (EB), odezvou převodovky DCT i zásahy systému HSTC. Systém ABS zasahuje nejčastěji.
• Režim SPORT nabízí agresivnější přísun výkonu motoru (P), silní brzdění motorem a nízkou míru zásahů systému HSTC, „pozdější“ aktivaci ABS a sportovní mapu řazení převodovky DCT.
• Režim RAIN se vyznačuje nízkými hodnotami P a EB, vysokou hodnotou HSTC a brzkou aktivací ABS, s hladkým řazením převodovky DCT.
• Režim GRAVEL se vyznačuje vysokými hodnotami P a EB, nízkými hodnotami HSTC, ABS a specifickým nastavením převodovky DCT pro jízdu po nezpevněném povrchu.
• Režim USER pak nabízí možnost individuálního nastavení nízké / střední / vysoké úrovně výkonu motoru / brzdění motorem a nízké/střední/vysoké úrovně nebo úplného vypnutí HSTC. K dispozici je také pět map řazení převodovky DCT.
Bohatá výbava X-ADV dále zahrnuje elektronicky řízenou škrticí klapku (TBW) a čtyři výchozí jízdní režimy, u nichž byly dále vylepšeny předdefinované kombinace nastavení výkonu, brzdění motorem a míry zásahů systému nastavitelné kontroly trakce HSTC.
Honda 10.8.2025
Čalounění sedadla obsahuje o 10 % více uretanové pěny pro větší pohodlí a hladší tlumení, zatímco úložný prostor pod sedlem o objemu 22 l obsahuje USB-C zásuvku.
Pro větší pohodlí je k dispozici také přihrádka na rukavice. Přepracovaný 5palcový TFT displej umožňuje připojení chytrého telefonu prostřednictvím systému Honda RoadSync prostřednictvím intuitivního podsvíceného čtyřsměrového přepínače na levé rukojeti. Nabídku barevných provedení pro modelový rok 2026 rozšíří nová verze Special Edition, díky které se za X-ADV budou i nadále otáčet hlavy v celé Evropě.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout