Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 1.5 VTEC - tak tahle se opravdu povedla!

Zatím nejsem žádný velký znalec aut a bůh ví jak zkušený řidič. To, že miluji značku Honda a jejich vozy mi padly do oka, přirostly k srdci a pěji na ně samou chválu, tak to vy, kteří čtete moji rubriku, víte.

To, co ale nevíte a netušila jsem ani já, je že by mě nenapadlo, že je něco co mě u této značky dokáže ještě překvapit. A STALO SE. Když jsem spatřila novou Hondu Civic, nemohla jsem z ní spustit oči.

Honda Civic letos slaví 40 let od první generace a japonský výrobce se rozhodl, že při vývoji již desáté generace, neponechá nic náhodě. Devátá generace totiž připadala většině Evropanů fádní. Tak jestli něco auto rozhodně není, tak fádní. Nový Civic působí doslova jako dravec a zcela se odlišuje. K otestování jsme dostali verzi s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem objemu 1,5 litru v kombinaci se samočinnou převodovkou CVT a dovybavený paketem Orange Line v hodnotě 45 000 Kč, ale dodávaný za akční cenu 25 000 Kč. Tak tahle kombinace chromových lišt a oranžových doplňků v kombinaci s šedou metalízou dodala autu neskutečný náboj.

Zmíněné oranžové prvky naleznete jak na karoserii, kolech tak i v interiéru. Šťávu dodává tato barva přednímu spoileru pod nárazníkem. Do dálky září boční lišty, zadní difuzor či kryty vnějších zpětných zrcátek. Dramatický výraz přídě vylepšila tvarovaná LED světla, která doplňuje chromová lišta, táhnoucí se přes celou příď vozu. Na voze byla 18" kola Hexia v kompletu s pneumatikami za 74 999 Kč, samotný ráfek přijde na 7 600 Kč.

V interiéru jsou to rámečky výdechů klimatizace a ozdobná lišta pocházející napříč palubní desku. Vnitřek vozu působí velmi elegantně a moderně. Chválím inovovaný volant a digitální přístrojový štít. Přední sedadla jsou velice příjemná a pohodlná. Zadní mají zase veliký prostor před koleny.

Tak nasedat, jste srdečně zváni. Cíl dnešní cesty Farma Blaník, ale o tom až v dalším článku. Na dálnici auto uhání a budí obdivné pohledy. Spotřeba se ovšem vyšplhá i přes 10 litrů. Při klidné jízdě se na displeji objevoval nejčastěji údaj mezi 7 až 8 litry benzinu na sto kilometrů. Mě se s autem jelo velmi příjemně a palec nahoru dávám za tlumiče. Jsou perfektní. Auto se na nerovné vozovce doslova pohupovalo a rozhodil ho snad jen veliký výmol.

Řízení se hodně povedlo. Máte pocit, že cítíte nejen silnici, ale dokonce i povrch. Řídilo se mi zcela přirozeně a snadně.

S novým Civicem jsem zažívala pocit, jako když slyšíte písničku, kterou máte spojenou s nějakým krásným zážitkem. Nebo jako když ucítíte vůni a vybaví se vám něco důvěrně známého. Tak přesně to jsou ty pocity, které zažívám, když usedám za volant vozů značky Honda. Mohu vám slíbit, že s tímto vozem si užijete pohodlí a rozhodně se budete odlišovat.

Honda Civic 1.5 VTEC s převodovkou CVT stojí od 654 900 Kč (Sport) do 734 900 Kč (Prestige), v nižších výbavách není k dispozici


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 134 kW (182 k) při 5500/min
Točivý moment: 240 Nm při 1900-5000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/5,0/6,1 l/100 km
Rozměry: 4648 x 1799 x 1416 mm
Rozvor kol: 2698 mm
Objem. zav.prostoru: 519 l
Cena: 734 900 Kč (1.5 i-VTEC CVT Prestige)


mavi 9.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar