Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zmoklá Písecká jízda

Jubilejní dvacátá Písecká jízda s podtitulem „Slunce, seno, veteráni“ proběhla minulou sobotu, bohužel za počasí, že by „psa nevyhnal“. Z původní jízdy do vrchu během let vykrystalizoval veteránský podnik v krásné přírodě. Každý rok vede trať jiným směrem, vloni byl největší atrakcí například přejezd Stádleckého mostu.

Veteran Club Písek byl založen v roce 197ž a o dva roky později, uspořádali jeho členové první akci, jízdu do vrchu a v ní pokračovali ve dvouletých periodách. Pak se akce v letech 1982 až 1990 přestěhovala na okruh Hradiště, a po jejím skončení nastala desetiletá pausa. Teprve v roce 2002 se pokračovalo v započaté tradici Písecké jízdy už v podobě, jakou známe dnes. Už nikoliv po dvou letech, ale každý rok.


Jak název napověděl, letos zavedli pořadatelé veteránisty do Hoštic u Volyně, kde byla přímo na návsi před Škopkovým statkem a Na návsi Michala Tučného malá přestávka. Ale ještě dřív čekala na účastníky malá změna, kdy se nejelo přes Mlaka (bohužel jsme o změně nevěděli a čekali na průjezd zbytečně), ale rovnou směr Dobev a Štěkeň.


Po malé přestávce v Hošticích se pokračovalo do Čepřovic na oběd. A pak kolem Helfenburku, přes Bavorov do Putimi, kde byl cíl pohodového výletu. Bohužel bez četnické stanice a dobrého vojáka Švejka, jako tomu bylo nedávno při Spring Classic.


Asi nejzajímavějším automobilem byl Peugeot 201 M v původním stavu z roku 1937. Zážehový čtyřválec objemu 1,5 litru s výkonem 35 k a třístupňovou převodovkou dosahoval spotřeby 12 litrů na sto kilometrů. V letech 1936 až 37 bylo vyrobeno 16621 těchto vozidel.



Populární „Liduška“ Škoda Popular 995 vznikla v roce 1939 údajně pouze ve 22 kusech. S litrovým čtyřválcem o výkonu 22 k dosahoval automobil rychlosti 85 km/ a na sto kilometrů spotřeboval zhruba sedm litrů benzinu.



V Palackého sadech, místě startu za deštivého počasí se objevily čtyři desítky automobilů. Z nichž asi dvanáct bylo předválečných. Českou produkci zastupovaly Škoda, Praga, Tatra, a Aero, zahraniční pak pouze Peugeot a Fiat.



Zbytek tvořily převážně automobily do roku 1965 (výjimečně mohou startovat do roku 1970), jako MG B, Triumph Spitfire, Renault 8, Volha 21, Alfa Romeo Spider nebo zajímavý a v našich končinách málo známý Ford Zodiac.




JL 24.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar