Ze zákulisí South Bohemia Classic
South Bohemia Classic není jen přehlídka krásných zajímavých historických automobilů, ale také setkání se zajímavými lidmi. A nejinak tomu bylo i letos. Ovšem na prvním místě musíme zmínit hlavní pořadatele Pavla Kacerovského, Karla Macha, Michala Mikeše a Jana Bláhu
Bez jejich nadšení bychom letos asi jen těžko dočkali 16. ročníku. Letos byla tato setinová rallye zařazena do Seriálu Classic Challenge společně se Spring Classic a Classic Czech v Litomyšli. Každá soutěž měla jiného vítěze, Spring vyhrála rakouská dvojice Fritz Jirowsky a Gerahrad Soukal s Alfou Romeo 2000. Czech Classic v Litomyšli vyhráli Roman Ernst a Jana Jarošová s Fordem Mustang, když porazili Jirowského.
Z vítězství v South Bohemia Classic se radovali Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri. Společně s pátým místem ve Spring a dvanáctém v Litomyšli se stali celkovými vítězi Classic Challenge.
K pravidelným účastníků patří Marcel Tuček s manželkou Ivanou a zelenou Škodou Felicia. Domažlický jezdec je dnes „služebně nejstarším“ soutěžním jezdcem v soudobých automobilech. První soutěž absolvoval v roce 1980 a až do roku 1992 jezdil se škodovkami, ty vystřídal za Opel Kadett (do 94), Nissan Sunny (do 97) a pak střídal nejrůznější automobily. Od roku 2005 je ale věrný vozu Mitsubishi Lancer. Posledního března oslavil 65. narozeniny.
V automobilových soutěžích se také několik sezon pohyboval Jan Pícha, který zastával roli spolujezdce vedle Emila Trinera. Spolu také vybojovali s originální Škodou 130 RS mistrovský titul v historických automobilech.
Asi jen málokdo zaregistroval, že ve Škoda Favorit se startovním číslem 71 sedí Petr Gross, jeden z našich špičkových spolujezdců, který sbíral úspěchy mj. s Pavlem Siberou v továrním týmu Škoda. Navigoval ale také Tomáše Hrdinku, Martina Prokopa nebo Romana Krestu.Po těžké havárii na Rally Krkonoše v roce 2014 žije s manželkou Danou Grossovou Píchovou, která se o Petra stará a pomáhá mu do aktivního života. Dano, díky moc: je radost vás dva vždy vidět.
Startovní listina zahrnovala 154 automobilů z let 1933 až 1992, které doplnilo čtrnáct novodobých vozů kategorie exklusive z let 1993 až 2025.
Největší zastoupení měly značky…ale našly jsme také unikáty. Tak třeba Ford GT40, proslavený závodem v Le Mans nebo Lancia Stratos, sice s nejednalo o originály, ale o repliky. Ale komu by to vadilo a kolik diváků to vůbec vědělo. Originály bývají na závodních tratích vidět málo kdy.
K raritám patřil třeba Marcos 1600 GT s dřevěným rámem vyrobený v roce v Anglii. Zaujali třeba i De Loren s křídlovými dveřmi, Maserati Indy, Značku Renault nezastupovala sice žádná alpinka, ale krásný Renault 8 Gordini, s nímž startoval Přemysl Jun, pořadatel Czech Classic. Poměrně vzácné je dnes vidět na soutěžích Renault 4 z roku 1958. Po jihočeských silničkách se s ním představil Miloš Kalista.
Setinovou rallye můžete jet prakticky s jakýmkoliv automobilem. Ať předválečným, jak dokazovaly posádky s vozy Bentley, Lagonda nebo MG, tak třeba s Ferrrari Testarossa z roku 1987, Ferrari Mondial (1988) nebo Ferrari F355 F1 Berlinetta (1996) atd.
Už dnes se těšíme, jak na další ročník jednodenní Spring Classic, jejíž místo startu se každým rokem mění a pak na zářijovou South Bohemia Classic.
JL 13.9.2025
Z vítězství v South Bohemia Classic se radovali Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri. Společně s pátým místem ve Spring a dvanáctém v Litomyšli se stali celkovými vítězi Classic Challenge.
K pravidelným účastníků patří Marcel Tuček s manželkou Ivanou a zelenou Škodou Felicia. Domažlický jezdec je dnes „služebně nejstarším“ soutěžním jezdcem v soudobých automobilech. První soutěž absolvoval v roce 1980 a až do roku 1992 jezdil se škodovkami, ty vystřídal za Opel Kadett (do 94), Nissan Sunny (do 97) a pak střídal nejrůznější automobily. Od roku 2005 je ale věrný vozu Mitsubishi Lancer. Posledního března oslavil 65. narozeniny.
V automobilových soutěžích se také několik sezon pohyboval Jan Pícha, který zastával roli spolujezdce vedle Emila Trinera. Spolu také vybojovali s originální Škodou 130 RS mistrovský titul v historických automobilech.
Asi jen málokdo zaregistroval, že ve Škoda Favorit se startovním číslem 71 sedí Petr Gross, jeden z našich špičkových spolujezdců, který sbíral úspěchy mj. s Pavlem Siberou v továrním týmu Škoda. Navigoval ale také Tomáše Hrdinku, Martina Prokopa nebo Romana Krestu.Po těžké havárii na Rally Krkonoše v roce 2014 žije s manželkou Danou Grossovou Píchovou, která se o Petra stará a pomáhá mu do aktivního života. Dano, díky moc: je radost vás dva vždy vidět.
Startovní listina zahrnovala 154 automobilů z let 1933 až 1992, které doplnilo čtrnáct novodobých vozů kategorie exklusive z let 1993 až 2025.
Největší zastoupení měly značky…ale našly jsme také unikáty. Tak třeba Ford GT40, proslavený závodem v Le Mans nebo Lancia Stratos, sice s nejednalo o originály, ale o repliky. Ale komu by to vadilo a kolik diváků to vůbec vědělo. Originály bývají na závodních tratích vidět málo kdy.
K raritám patřil třeba Marcos 1600 GT s dřevěným rámem vyrobený v roce v Anglii. Zaujali třeba i De Loren s křídlovými dveřmi, Maserati Indy, Značku Renault nezastupovala sice žádná alpinka, ale krásný Renault 8 Gordini, s nímž startoval Přemysl Jun, pořadatel Czech Classic. Poměrně vzácné je dnes vidět na soutěžích Renault 4 z roku 1958. Po jihočeských silničkách se s ním představil Miloš Kalista.
Setinovou rallye můžete jet prakticky s jakýmkoliv automobilem. Ať předválečným, jak dokazovaly posádky s vozy Bentley, Lagonda nebo MG, tak třeba s Ferrrari Testarossa z roku 1987, Ferrari Mondial (1988) nebo Ferrari F355 F1 Berlinetta (1996) atd.
Už dnes se těšíme, jak na další ročník jednodenní Spring Classic, jejíž místo startu se každým rokem mění a pak na zářijovou South Bohemia Classic.
JL 13.9.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout