Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zbraslav vyhrál Michal Pomahač s Renaultem z roku 1904

První zářijová sobota patří tradičně vzpomínkové jízdě do vrchu Zbraslav – Jíloviště. Nejinak tomu bylo i letos, i když za dosti ztížených podmínek. U Zbraslavi byla totiž objížďka a veškerá doprava směr Štěchovice byla vedena přímo přes město. Z toho důvodu nebylo možné zavřít náměstí.

I přes dopravní zácpy se podařilo dodržte časový harmonogram, jen si myslíme, že mohl dopravu přímo uprostřed náměstí řídit příslušník policie. Jak jsme se ale dozvěděli, prý při sportovních akcí nemůže asistovat Policie ČR. Na této odpovědi se nám něco nezdá, protože hned druhý den po skončení závodu v autokrose byli v Nové Pace na každém výjezdu policisté a doprava probíhala bez komplikací. Snad za rok bude zase klid.


Ale zpátky na Zbraslav. Už od osmé hodiny se začaly sjíždět na náměstí historická vozidla vyrobená do druhé světové války, do přilehlé ulice pak monoposty a závodní automobily i pozdějšího data výroby. Ty se ale nakonec bohužel nesvezly po předčasném ukončení závodu.


Také bugatek bylo letos méně. Pro technické potíže nepřijel Standa Profeld, chyběl Vojta Masojídek nebo Werner Gradisch. A neobjevil se ani Vladislav Novák s nově renovovaným typem 57. Ze zajímavých automobilů chyběly dále například Salmson GS, Z14 Sport, MG TA Special, Cord 812, Senechal SS atd.


Premiéru měl naopak krásný Oldsmobile Six z roku 1927, který předvedl Jiří Patočka nebo britský Daimler LQ 3-20 (1934) Pavla Nováka. Ján Kosík se objevil s dvouválcovým vozem Start typ B z roku 1919, který ještě ve třicátých letech minulého století sloužil akademickému malíři Františku Havránkovi. Osvědčil se mu i v nejtěžším horském terénu a v některých částech Slovenska byl patrně vůbec prvním automobilem, který tam dojel.



Nejstarším automobilem byl opět čtyřlitrový Renault VI a vyrobený v roce 1905, který je stále ve skvělé kondici a vyjet s ním kopec je pro Michala Pomahače hračka. V letošním 54.ročníku novodobé historie se mu ale podařil husarský kousek. Aniž by chtěl tak vyhrál v pravidelnosti nejen svoji kategorii, ale také absolutně a získal tak putovní pohár paní Elišky Junkové.


Zbraslav – Jíloviště je sice jízdou pravidelnosti na dvě kola po části tratě původního závodu s cílem na Baních, ale spíš jde o setkání milovníků historických automobilů a motocyklů. Diváků přišlo tolik, že už v deset hodin nebylo prakticky možné pořídit kvalitní snímek vystavených automobilů. Největší neštěstí jsou pak majitelé mobilních telefonů, jejichž objektivy jsou širokoúhlé, takže se postaví před automobil a ostatní mají smůlu. Bohužel na další zájemce neberou ohled.


Také letos se uskutečnila Zbraslav pod vedením paní Markéty Profeldové, která odvádí obrovský kus práce hlavně při vyjednávání všech povolení. Prostě takové one man show, tedy spíš one women show.



Závodem Zbraslav – Jíloviště ovšem sezona nekončí. Už v pátek startuje největší setinová rallye South Bohemia Classic v Českých Budějovicích a v neděli je na programu další závod do vrchu historických vozidel Ecce Homo.




JL 7.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar