Zbraslav - Jíloviště pojede přes 200 veteránů
Již tuto sobotu se uskuteční 40. ročník vzpomínkové jízdy do vrchu Zbraslav – Jíloviště. Pokud se dostaví všichni přihlášení, potom by mohl padnout rekord v počtu účastníků. V tuto chvíli čítá startovní listina 223 motocyklů a automobilů.
Pro Veteran Car Club Praha nebude jednoduché takový počet startujících zvládnout, ale zkušeností mají za dobu své existence tolik, že si jistě dobře poradí. Škoda jen, že nelze na jeden den uzavřít pro dopravu celé zbraslavské náměstí, což by akci jen prospělo. Přitom město lze poměrně dobře objíždět. Třeba se i tento problém podaří jednou vyřešit.
Po dopolední výstavě se ve 13 hodin vydají na čtyřkilometrovou trať se deseti zatáčkami a převýšením 163 metrů, směrem k Cukráku, nejdříve motocykly, kterých jsme napočítali zatím více než šest desítek. Jako první vyrazí Jaroslav Klouda se strojem Douglas z roku 1919 a Jan Úředníček na motocyklu značky Martisyder, který je o tři roky mladší a disponuje zhruba jednou tak velkým objemem – 687 cm³ (výkon 15 k). Zajímavý stroj – FN M 60 představí také veteránista Otto Nyč. Pochází z roku 1925 a pohání jej motor o objemu 348 cm³ a výkonu 9 k. Z dalších zajímavých značek uvidí diváci mj. motocykly BSA, Praga, Ariel, Indian Scout, Truimph, Dürkopp, Moto Guzzi a nejrůznější modely Jawa a ČZ, které také mají početní převahu. Nemladším strojem bude Ducatti 900 GTS z roku 1979.
Hned po nich budou kopec ve dvou jízdách pravidelnosti (hodnotí se nejmenší rozdíl dvou dosažených časů) zdolávat automobily – Renault VI (1905), Premier Runabout (1907), Hupmobile/12 (1910), Chenard Walcker (1912), Clement Bayard (1914), Belsi 2E (1912), Singer 10HP (1918), Renault NN Normandie (1923), a tak bychom mohli pokračovat dál. Více než šedesát automobilů pochází z předválečné doby, kde se vedle mnoha typů značek Praga, Aero, Tatra nebo Škoda představí také mj. Ford 28 AS nebo A40 (1930), Nash 480 Special (1930), Dodge Six (1931), Hupmuibile S (1930), Rolls Royce 25/30 (1936).
Z mladších automobilů vyrobených do roku 1981 (Mercedes 280 SL, Jaguar XJ12) se mohou diváci těšit také na Chevrolety Corvette (1957 a 71), sportovní Triumph TR 3 (1957) nebo MG A (1959) či Jagaur E (1962). Účastník nedávné Sachsen Classic pan Petr Fiala přijede s čtyřlitrovým dvanáctiválcem Ferrari 330 GT (1965), zatímco nejsilnějším vozem bude Pontiac Firebird Formata, jehož vidlicový osmiválec měl v roce 1980 objem 6,6 litru.
Vzpomínka na slavný závod Zbraslav – Jíloviště, jehož první ročník se uskutečnil v roce 1908 bude bezpochyby důstojnou přehlídkou českého veteránského hnutí. Kompletní seznam přihlášených najdete na www.vccpraha.cz
Jindřich Lasík, 6.9.2007
Po dopolední výstavě se ve 13 hodin vydají na čtyřkilometrovou trať se deseti zatáčkami a převýšením 163 metrů, směrem k Cukráku, nejdříve motocykly, kterých jsme napočítali zatím více než šest desítek. Jako první vyrazí Jaroslav Klouda se strojem Douglas z roku 1919 a Jan Úředníček na motocyklu značky Martisyder, který je o tři roky mladší a disponuje zhruba jednou tak velkým objemem – 687 cm³ (výkon 15 k). Zajímavý stroj – FN M 60 představí také veteránista Otto Nyč. Pochází z roku 1925 a pohání jej motor o objemu 348 cm³ a výkonu 9 k. Z dalších zajímavých značek uvidí diváci mj. motocykly BSA, Praga, Ariel, Indian Scout, Truimph, Dürkopp, Moto Guzzi a nejrůznější modely Jawa a ČZ, které také mají početní převahu. Nemladším strojem bude Ducatti 900 GTS z roku 1979.
Hned po nich budou kopec ve dvou jízdách pravidelnosti (hodnotí se nejmenší rozdíl dvou dosažených časů) zdolávat automobily – Renault VI (1905), Premier Runabout (1907), Hupmobile/12 (1910), Chenard Walcker (1912), Clement Bayard (1914), Belsi 2E (1912), Singer 10HP (1918), Renault NN Normandie (1923), a tak bychom mohli pokračovat dál. Více než šedesát automobilů pochází z předválečné doby, kde se vedle mnoha typů značek Praga, Aero, Tatra nebo Škoda představí také mj. Ford 28 AS nebo A40 (1930), Nash 480 Special (1930), Dodge Six (1931), Hupmuibile S (1930), Rolls Royce 25/30 (1936).
Z mladších automobilů vyrobených do roku 1981 (Mercedes 280 SL, Jaguar XJ12) se mohou diváci těšit také na Chevrolety Corvette (1957 a 71), sportovní Triumph TR 3 (1957) nebo MG A (1959) či Jagaur E (1962). Účastník nedávné Sachsen Classic pan Petr Fiala přijede s čtyřlitrovým dvanáctiválcem Ferrari 330 GT (1965), zatímco nejsilnějším vozem bude Pontiac Firebird Formata, jehož vidlicový osmiválec měl v roce 1980 objem 6,6 litru.
Vzpomínka na slavný závod Zbraslav – Jíloviště, jehož první ročník se uskutečnil v roce 1908 bude bezpochyby důstojnou přehlídkou českého veteránského hnutí. Kompletní seznam přihlášených najdete na www.vccpraha.cz
Jindřich Lasík, 6.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










