Zbraslav - Jíloviště již v sobotu
Již zítra bude zřejmě zbraslavské náměstí doslova praskat ve švech. Pořadatelům VCC Praha se totiž k jízdě do vrchu Zbraslav – Jíloviště přihlásilo na 80 motocyklů a 160 automobilů. Tolik vozidel z let 1902 (replika), resp. 1909 do osmdesátých let zde ještě nikdy nestartovalo.
V kategorií motocyklů pochází dobrá polovina z předválečných let a navíc ji doplňují tři atraktivní tříkolky Messerschmitt KR 200 z padesátých let. Převažují sice domácí značky, ale nechybějí ani věhlasné stroje jako Indian, BSA, BMW, NSU, Sunbeam nebo méně známé značky jako FN, H-D WLC, Sarolea, Douglas apod. Startovní číslo 1 a 2 mají přiděleny otec a syn Malaníkové, kteří přivezou repliky strojů Laurin Klement – typ B a typ CCCC. Doufejme, že na nich také vyjedou.
Od startovního čísla 81 začíná kategorie automobilů, z níž nejstarší jsou dva vozy Walter D4 a C4 z let 1909 a 1910, dále Hupmobil 12 (1910) nebo atraktivní Berliet L-14 (1912). Do roku 1925 je přihlášeno 14 automobilů, do druhé světové války pak 85. Celkem jsme ve startovní listině napočítali 57 různých značek – 14 českých a moravských a 43 zahraničních. Nejmladšími vozy budou škodovácká kupátka, Alfa Romeo Alfetta nebo Fiat 124 z počátku osmdesátých let.
Vedle cestovních a sportovních automobilů se představí také velice zajímavé závodní automobily. Stroje české výroby, respektive unikáty často vyrobené na koleně jako BZV (1934), MG UVA (1933/45), Rulo (1950), Hvězda 1200 (1952), Magda (1967), Gbelec sport (1957) nebo Škoda 1100 Sport (1949) nejsou u nás k vidění každý den.
Letošní jízda pravidelnosti Zbraslav – Jíloviště, která se u koná u příležitosti 100. výročí od uspořádání prvního závodu slibuje opravdu velice zajímavou podívanou. První soutěžní jízda začíná v sobotu 6. září ve 13 hodin.
Jindřich Lasík, 5.9.2008
Od startovního čísla 81 začíná kategorie automobilů, z níž nejstarší jsou dva vozy Walter D4 a C4 z let 1909 a 1910, dále Hupmobil 12 (1910) nebo atraktivní Berliet L-14 (1912). Do roku 1925 je přihlášeno 14 automobilů, do druhé světové války pak 85. Celkem jsme ve startovní listině napočítali 57 různých značek – 14 českých a moravských a 43 zahraničních. Nejmladšími vozy budou škodovácká kupátka, Alfa Romeo Alfetta nebo Fiat 124 z počátku osmdesátých let.
Vedle cestovních a sportovních automobilů se představí také velice zajímavé závodní automobily. Stroje české výroby, respektive unikáty často vyrobené na koleně jako BZV (1934), MG UVA (1933/45), Rulo (1950), Hvězda 1200 (1952), Magda (1967), Gbelec sport (1957) nebo Škoda 1100 Sport (1949) nejsou u nás k vidění každý den.
Letošní jízda pravidelnosti Zbraslav – Jíloviště, která se u koná u příležitosti 100. výročí od uspořádání prvního závodu slibuje opravdu velice zajímavou podívanou. První soutěžní jízda začíná v sobotu 6. září ve 13 hodin.
Jindřich Lasík, 5.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










