Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zbraslav - Jíloviště bez rekordu

Podle předběžného seznamu přihlášených to vypadalo, že letos padne při vzpomínkové jízdě do vrchu Zbraslav – Jíloviště rekord, ale vzhledem k nepřízni počasí se tak nestalo. Ještě v půl jedenácté dopoledne bylo náměstí poloprázdné.

Belsi 2E

Buick Phaeton

Škoda 430

Douglas

Renault NN

Hupmobile 12

Rolls Royce 20/24

Do jedné hodiny odpolední, než začala první jízda pravidelnosti se přeci jen náměstí docela slušně zaplnilo, i když k magické dvoustovce ještě dost chybělo. Ranní déšť odradil hlavně majitele otevřených vozidel, a tak byli diváci sice ochuzeni o nejstarší stroje, ale na druhou stranu přijela překrásná Minerva AL, jejíž hodnota se odhaduje na dvanáct milionů korun, dále zajímavý Rolls Royce Bobtail nebo dva rychlé Fordy V8 a A. Nejstarším automobil byl tak americký Hupmobille z roku 1910.
Pokud jde o předválečné vozy ze třicátých let, navrch měly automobily domácí provenience Praga, Aero a Tatra. Jen litrových Aero se sešlo hned šest a paní Jaroslava Brutarová, odbornice přes aerovky s humorem podotkla, že tolik jich snad ani nebylo vyrobeno. Návštěvníky rovněž zaujala nádherně zrenovovaná Škoda 430 Kabriloet (1929) se čtyřválcem 1,6 litru o výkonu 30 k. Její majitel Václav Běžel ji přivedl do stavu, jako by právě vyjela z továrny. Zahraničních značek bylo tentokrát jako šafránu, kromě dvou fordů ještě dva Citroëny 11, MG, nákladní Tempo, překrásný Mercedes Benz 170 nebo Dodge Six. Škoda, zajímavých automobilů je u nás dnes už hodně. Ing. Ivo Daněk přivezl zajímavý užitkový Renault NN Normandie, vyrobený v roce 1923, který měl premiéru na Štangl rallye.
Jak jsme už řekli špatné počasí odradilo celou řadu účastníků, a tudíž počet startujících nevybočil z normálu. Kdo zavítal na Zbraslav poprvé, byl určitě spokojen, ale kdo sem chodí pravidelně anebo navštěvuje podobné akce, tak prakticky nic nového neobjevil. Měli bychom říct, nic nového v automobilech, zato v motocyklech poutaly pozornost hned čtyři stroje – řemenový Douglas (1919) s plochým dvouválcem, nově zrenovované stroje FN M60 nebo Martinsyde 687 a také ČZ 500 z roku 1939, postavenou na objednávku Vatikánu pro velitele papežské gardy.
Jinak se žádné zvláštní překvapení nekonalo, a tak doufejme, že si je všichni šetří na příští rok, kdy závod Zbraslav – Jíloviště oslaví 100. narozeniny.
Určitě by bylo hezké, kdyby se podařilo zajistit také zahraniční účast, aby označení mezinárodní závod nebylo pouze formální. Takovým výročím se může pochlubit jen pár závodů na světě, a tak by si Zbraslav určitě zasloužila podporu z vyšších míst včetně magistrátu. Určitě by bylo dobré uzavřít celé náměstí,což by snad neměl být takový problém, když se mohla v sobotu kvůli triatlonu uzavřít Strakonická od Cukrátku až do Malé Chuchle a také zcela zavřít silnici, po které probíhá jízda, aby soutěžící nepotkávali automobily v protisměru. Diváci, kterých přišlo o něco méně, než v jiných letech, by se také rádi o automobilech a majitelích něco dozvěděli. Proto by neškodilo ozvučit alespoň spodní část tratě. Živou hudbu by rozhodně bylo dobré v návaznosti na historické automobily, neboť „organizovaný hluk“ spíš rušil a zvolená hudba se k veteránům vůbec nehodila. A ještě jedna připomínka. Po uzavření silnice se vydal na trať poměrně velkou rychlostí rallycrossový speciál a to v době, kdy lidé s dětmi stojí v těsné blízkosti vozovky, na chodnících či přecházejí. Taková atrakce vcelku bezvýznamného jezdce se na vzpomínkovou jízdu veteránů vůbec nehodí a dost nás překvapilo, že po loňském maléru se pořadatelé z VCC Praha nebáli pustit mezi diváky rallycrossový automobil.

Jindřich Lasík, 10.9.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar