Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zbraslav - Jíloviště aneb pravidelnost do vrchu

Už tradičně je první zářijová sobota vyhrazena vzpomínkové jízdě do vrchu Zbraslav – Jíloviště a nejinak tomu bylo i letos. K závodu dorazilo asi sto deset vozidel, včetně pětadvaceti motocyklů. Prakticky (až na výjimky závodních vozů Škoda a Aero Minor), vyrobené do druhé světové války.

Účast byla oproti minulým ročníkům slabší, vzhled k jednou tak navýšenému startovnému. Náklady na pořádání sice rostou, ale tři tisíce korun za dvě jízdy a malé občerstvení je už trochu na hraně.




Na každém veteránském podniku budí pozornost automobily Bugatti, tentokrát jich dorazilo šest plus čtyři kopie Nostalgic NE 35. Jeden z nich nesl na chladiči nápis Bugatti, asi aby zmátl diváky. Už vloni chtěl startovat Vladislav Novák s novou Bugatti 46, (ve startovní listině je chybně uvedeno 57 Ventoux), ale technický problém překazil plány. Letos si vše vynahradil, když kategorii Bugatti vyhrál s rozdílem dvou jízd 0.0621 s.


Formulové vozy tentokrát nebyly připuštěny k závodu z bezpečnostních důvodů, ale vše vynahradilo pět poválečných závodních automobilů československé výroby.


Novinek mezi automobily bylo jako šafránu. Kromě již zmíněné Bugatti měl tady premiéru například Bentley Super Sport, dále Alvis Speed 20 (1934) a především majestátní Daimler ELS 24 (1939).



Tato na první pohled ne příliš atraktivní ale velmi luxusní limuzína má nadmíru zajímavou a kompletně zdokumentovanou historii. V dané specifikaci bylo vyrobeno pouze několik zakázkových exemplářů. Jeden z nich užívala od roku 1937 britská královna Queen Marry a vystavený, téměr shodný vůz byl vyroben na objednávku generálního ředitele General Electric Company sira Harryho Railinga, který vůz vlastnil a užíval dlouhých deset let. Druhým vlastníkem byl od roku 1949 Ivor Lloyd, motocyklový závodník uvedený do motocyklové síně slávy .V 90. letech vůz prošel kompletní nákladnou renovací v hodnotě 240 tisíc francouzských franků a od té doby je ceněným klenotem automobilových sbírek. Vůz pohání řadový šestiválec 3,3 litru s poloautomatickou převodovkou Wilson. Brzdy jsou vybaveny podtlakovým posilovačem. Karosérii zhotovila firma Windovers Ltd., se salónem odděleným přepážkou od kabiny řidiče, s otevírací střechou a schránkou na lovecké zbraně pod zadním sedadlem. Každé kolo je vybaveno hydraulickým heverem, ovládaným z kabiny řidiče.



Absolutním vítězem se stal Václav Matoušek s Fordem A, který obě jízdy zvládl s rozdílem 0.031 sekundy. Druhý skončil a kategorii motocyklů vyhrál František Kroupa na stroji BSA Sloper z roku 1927 (0,076) a na třetím místě byl klasifikován Marek Slavík na voze Aero 1000 (0,180).



Někteří jezdci berou jízdu pravidelnosti vážně, jiní pořádně šlápnou na plyn, aby předvedli, co devadesát let staré automobily dokáží. Mezi ně patří Jakub Stauch s Bugatti Brescia, Petr Kožíšek s MG, Jan Profeld s Jaguarem SS100 a Standa Profeld s Bugatti 37 a hlavně pak Miroslav Krejsa, který zajel jízdu svozem Wolseley Hornet Sport za 2.33.978. Úctyhodný výkon.



JL 7.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar