Zbraslav - Jíloviště : dvě stovky veteránů na startu
Populární závod historických automobilů a motocyklů do vrchu Zbraslav – Jíloviště se uskuteční opět ve svém tradičním termínu, tedy v sobotu 8. září a pohled do seznamu přihlášených slibuje pěknou podívanou. Záleží jen na počasí, ale předpověď vypadá slibně.
Jízda pravidelnosti je vypsána pro automobily a motocykly, vyrobené do roku 1939, z mladších, respektive do roku 1947, se mohou zúčastnit jen unikátní vozidla, jako například Daimler DB18 nebo Talbot Lago. Letos je vypsána opět zvláštní kategorie pro vozy Bugatti, kterých je přihlášeno 13 a dvě kopie Typu 37 s označením NE. Nová je třída Mercedes Benz, v níž se představí dvanáct automobilů, včetně typu 500 K z roku 1934.
Nejstarším z automobilů je Renault VI-a, ročník 1905 pana Michala Pomahače, dále Hudson (1910), Cadillac (1911), Ford T (1911) a Buick MC Laughlin (1916) a atd. Z dvacátých let zmiňme Lincoln L, Rolls Royce 20 HP Open Tourer, třicátá léta zastupuje například Walter Super, Cord 812.
Chybět nebudou ani formule 3 v rámci Memoriálu Zdeňka Křivohlavého. Sedm originálních F3 doplní tři MTX 1-01 ze sedmdesátých let. Na trati se představí rovněž závodní speciály jako Aero Minor Sport, Škoda 1100 Sport, Tatra 77, Aero 750 Sport Coupe nebo Wikov atd.
Startovní pole obohatí rovněž tři desítky motocyklů mj. Douglas, BSA, Ariel, Motobecane, Jawa, ČZ, které doplní dva poválečné stroje Harley Davidson a jeden Indian.
Od 9 hodin proběhne na zbraslavském náměstí výstava automobilů, od 13 hodin jsou na programu dvě jízdy pravidelnosti po části původní tratě, čtyři kilometry dlouhé s deseti zatáčkami směrem na Baně. Poslední třetí neměřená jízda zavede soutěžící na Jíloviště, kde proběhne vyhlášení výsledků.
Na zbraslavském náměstí si návštěvníci také připomenou nedávno zesnulého Maestra Václava Zapadlíka.
Na sobotní závod navazuje ještě nedělní „výlet“, kterého se mohou zúčastnit i mladší ročníky. Orientační jízda začíná v 10.30 u Hotelu Palace Cinema na Jílovišti a vede okolím Prahy s cílem u firmy Auto Veteran Company v Jinočanech.
JL 6.9.2018
Nejstarším z automobilů je Renault VI-a, ročník 1905 pana Michala Pomahače, dále Hudson (1910), Cadillac (1911), Ford T (1911) a Buick MC Laughlin (1916) a atd. Z dvacátých let zmiňme Lincoln L, Rolls Royce 20 HP Open Tourer, třicátá léta zastupuje například Walter Super, Cord 812.
Chybět nebudou ani formule 3 v rámci Memoriálu Zdeňka Křivohlavého. Sedm originálních F3 doplní tři MTX 1-01 ze sedmdesátých let. Na trati se představí rovněž závodní speciály jako Aero Minor Sport, Škoda 1100 Sport, Tatra 77, Aero 750 Sport Coupe nebo Wikov atd.
Startovní pole obohatí rovněž tři desítky motocyklů mj. Douglas, BSA, Ariel, Motobecane, Jawa, ČZ, které doplní dva poválečné stroje Harley Davidson a jeden Indian.
Od 9 hodin proběhne na zbraslavském náměstí výstava automobilů, od 13 hodin jsou na programu dvě jízdy pravidelnosti po části původní tratě, čtyři kilometry dlouhé s deseti zatáčkami směrem na Baně. Poslední třetí neměřená jízda zavede soutěžící na Jíloviště, kde proběhne vyhlášení výsledků.
Na zbraslavském náměstí si návštěvníci také připomenou nedávno zesnulého Maestra Václava Zapadlíka.
Na sobotní závod navazuje ještě nedělní „výlet“, kterého se mohou zúčastnit i mladší ročníky. Orientační jízda začíná v 10.30 u Hotelu Palace Cinema na Jílovišti a vede okolím Prahy s cílem u firmy Auto Veteran Company v Jinočanech.
JL 6.9.2018
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout