Zbraslav - Jíloviště s rekordní účastí
Pokud by nedošlo při vzpomínkové jízdě veteránů do vrchu Zbraslav – Jíloviště k nepříjemné nehodě se zraněním, potom by se ani široká veřejnost o tomto podniku nedozvěděla. K nehodě totiž ihned vyrazily štáby všech tří televizních společností, aby měly ve svém vysílání nějakou senzaci – resp. krev a šroubky.
Diváci televizních novinek se tedy dozvěděli pouze o nehodě, navíc trochu zkresleně, ale už nikoliv jaké skvosty se letos na Zbraslavi sešly. Předně to byl nádherný Renault VI z roku 1905, zřejmě jeden ze tří dochovaných automobilů na světě. Ještě před rokem stálo jeho rezavé torzo na výstavě Retro Prague a nyní s Josefem Holakovským za volantem zdolával hravě převýšení na Baně po části tratě kdysi slavného závodu do vrchu.
K nejstarším automobilům patřily dále RAF H-10 (1909), Hupmobile 12 (1910), Clemet-Bayard (19014), Belsi (1914), Buick K-Six (1020), Ceirano (1924) či závodní Fiat 501 S (1924). Tolik starých automobilů, jen předválečných startovalo letos šedesát, snad ještě nikdy nebylo na Zbraslavi k vidění, a to se jel již 34. ročník vzpomínkové jízdy.
Další šedesátku tvořily motocykly nejrůznějších značek a kubatur a zbytek automobilů do počtu dvou set pocházelo z let 1941 až 1982. Byla to skutečná přehlídka domácí i zahraniční automobilové historie.
Bohužel díky havárii byla jízda na více než dvě hodiny přerušena a tak se diváci, kterým se nedostala žádná informace co se stalo, rozešli domů. Ještě po dvou hodinách nikdo nevěděl, co se bude dít, zda se bude ještě pokračovat. Ani my jsme se nic nedozvěděli, takže vůbec nevíme, zda se jízda nakonec dokončila podle plánu. Škoda také, že se pořadatelům nedaří na jeden den zavřít zbraslavské náměstí pro běžnou dopravu a nepřilákají na start také zahraniční účastníky. Obojí by si tradice jízdy Zbraslav - Jíloviště zasloužila.
Jindřich Lasík, 11.9.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













