Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Závodní historie na Rossfeldu

Na horské silnici Rossfeldstrasse nedaleko Berchtesgadenu, pod „Orlím hnízdem“ se pořádaly závody do vrchu od roku 1958, o tři roky později se stal kopec poprvé součástí Mistrovství Evropy. Nejlepší evropští vrchaři se tady scházeli až do roku 1973 a poté ještě v roce 1977. Pak závod definitivně zanikl.

O nejvyšší vavříny tady bojovali jezdci jako Sepp Greger, Edgar Barth, Gerhard Mitter, Hans Herrmann, Rolf Stommelen, Jochen Mass, Dieter Quester, Mauro Nesti, Hans Stuck, Andrea de Adamich, Jean Marie Almeras, Herbert Stenger a také náš Miroslav Adámek s NSU Brixner. V roce 1977 vyhrál kategorii dvoumístných závodních vozů.


Ale kopec měl bohužel i stinné stránky. V roce 1968 přišel při tréninku o život dvojnásobný evropský šampion Ludovico Scarfiotti na Porsche 910 Bergspyder. Právě jeho památce byl letošní závod věnován.
O pětadvacet let později „duch“ závodů Rossfeld opět ožil, alespoň v rámci veteránské rallye Rossfeld Historic. Před pěti roky se místní nadšenci domluvili a slávu závodu obnovili pro historické automobily.


Start závodu je v nadmořské výšce 800 metrů nad mořem, cíl po šesti kilometrech o 700 metrů výš a převážná část vede lesem, teprve v posledním úseku se otevírají pohledy na alpské kopce a údolí.


Letos se k demonstračním jízdám (během soboty a neděle šest) přijelo na sto padesát automobilů z let 1908 (Brasier Voiture de Course, čtyřválec objem 9,6 litru, výkon 96 k), resp.1909 (Lion Peugeot Racing, jednoválec 2,5 litru, výkon 45 k) až 1975 (Porsche 911 xRöhrl). Vedle cestovních automobilů z počátku DTM, jako byly Audi V8 quattro, BMW Schnitzer M3, Alfa Romeo 155, Opel Omega nebo seriálu STW – Audi A4 quattro nebo Ford Mondeo patřily k vrcholům akce sportovní prototypy dvanáctiválcové Ferrari 512 M (1971), osmiválcové McLaren M1B (1965), Lola T70 (1969).


Diváci v horní části viděli nádherný souboj „kolo na kolo“ dvou spyderů Sauber C2 a Sbarro Spyder. Jen tak tak, že mezi nimi nedošlo ke kolizi. Edelweiss Bergpreis Rossfeld nebyly ale jen rychlé automobily a patnáct motocyklů, ale také pětadvacet historických autobusů, které vozily zdarma návštěvníky závodu. Nejstarším byl Berna L4 UP 350 (1950), Saurer L4 C (1951), nejmladším pak Drögmöoler E330 (1983) nebo Gräf Stift (1983).


Do závodních automobilů usedli také například Walter Röhrl, Frank Biela, Karl Wendlinger, Georg Memminger, Michael Stoschek.


Škoda, že na takovou akci, navštívenou tisícovkami diváků a skvěle zorganizovanou, nevyšle jeden ze závodních speciálů také Škoda Auto.



J.Lasík 1.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar