Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zájem o veterány v Roztokách byl obrovský

Po roce se příznivci historických vozidel sešli opět, už na 44. ročníku Soutěže elegance v zámku v Roztokách u Prahy. Pěkné počasí vylákalo na státní svátek do parku jak desítky majitelů historických automobilů a motocyklů, tak i stovky návštěvníků. Takový nával snad ani nepamatujeme.

Poslední vydané registrační číslo bylo 163, a to včetně šlapacího autíčka, obytného přívěsu, jízdního kola, kočárku. Ale neuniklo nám, že ne všichni, kteří dorazili, se obtěžovali přihlásit. Přitom se nic neplatí a předem není třeba vyplňovat ani přihlášku. A tak si dovolujeme tvrdit, že automobilů i motocyklů parkovalo kolem zámku mnohem víc. Anebo, že by někteří, aby se vyhnuli vstupnému, tak prostě přijedou prakticky čímkoliv, co je považované za historické vozidlo a nebo ještě ani není.



Při pohledu na automobily z devadesátých let, jsme tak přemýšleli, jestli by přeci jen nestálo kapacitu trochu omezit. Jak se říká, kvalita není kvantita. Jedinou změnou oproti minulým letům bylo zrušení závěreční jízdy roztockou serpentinou. Důvodem je administrativní a finanční náročnost. Někteří majitelé vozidel navíc opouštějí zámecký areál už po poledni.



V zámeckém parku jsme napočítali neuvěřitelných 44 automobilových značek, což je samo o sobě velice zajímavé číslo. Největší zastoupení měly asi automobily Ford, přičemž jen modelu A se tentokrát sjelo pět. Předválečných automobilů byly čtyři desítky, včele s nejstarším De Dion Bouton z roku 1911. Z českých značek chyběl Laurin Klement, Z a Wikov. A chloubou mezi domácími značkami byl šestiválec Walter Super 6, rok výroby 1930.



Vedle známých automobilů, které pravidelně přijíždějí do Roztok, se objevily i „premiéry“ jako například britský třílitrový Daracq (ano čtete správě opravdu britský, nikoliv francouzský, z roku 1921 nebo náklaďáček Ford AA z roku 1930. Nestor českého veteránského hnutí a dlouholetý ředitel roztocké akce pan Jiří Černý přivezl nádherný Rolls Royce Silver Wraith z roku 1946, jehož karosérii Sedance de Ville vyrobila londýnská firma Mulliner. Společnost mu dělal o dva roky mladší Bentley MR VI Miloslava Rusa.



Roztoky si ani neumíme představit bez nádherných skvostů, které zrenovoval pan Václav Macháček. Dcera Nikol přivezla „lokomotivu“ Cadillac 55 (1917) a Cadillac La Salle (1927), a třetím do party byl Cadillac 341 A Convertible Coupe (1928).




Z mladších ročníků zaujala Lancia Fulvia, slavící letos 50. narozeniny, ale také třeba originální a po renovaci Moskvič 407, rok výroby 1960. Ze stejného roku pocházel například opodál stojící MG, a tady byl názorně vidět rozdíl, kde byl tehdy automobilový průmysl ve východním bloku a na západě.
Soutěž elegance v Roztokách kdysi dávno zahajovala sezony, ale pak byla přeložena na 8. května, což se ukázalo jako hodně dobrý tah. A je úplně jedno, jestli padne svítek na všední den nebo je součást prodlouženého víkendu, jako letos.




A jestli jste Roztoky nestihli, potom můžete v neděli 21.května vyrazit do Dobřichovic na Veteráni a yougtimery pod zámkem.






JL 9.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar