Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Z historie Solitude

Na závodní trati Solitude se jezdily motocyklové a automobilové závody v letech 1903 až 1965, nejdříve jako závod do vrchu. Ve dvacátých letech měřil okruh přes 25 kilometrů a pro své převýšení a sjezdy byl označován jako německé Targa Florio.

W.Röhrl

W.Röhrl

M.lieb

M.lieb

H.J.Stuck

H.J.Stuck

S.Ortelli

S.Ortelli

J.Mass

J.Mass

S prvním poválečným závodem (1949), kdy se na Solitude vrátily také automobily, začala nová kapitola slavného závodu, která se zapsala zlatým písmem do historie. V padesátých a šedesátých letech se kolem trati scházelo také až pět set tisíc diváků, aby sledovali nejlepší světové motocyklové, později i automobilové jezdce, nejednou bojující o body do mistrovství světa.


Pověstné úseky jako Glemseck, Frauenkreuz či Schatten zůstaly zachovány Zvláště atraktivní bývaly závodní víkendy, kdy se soutěžilo s motocykly i závodními monoposty formule jedna. Vrcholem byl rok 1964, kdy se zde jelo jak mistrovství světa motocyklů ve všech šesti kategoriích, tak Grand Prix Formule 1 se všemi tehdejšími hvězdami jako byli Surtees, Clark, Brabham, Graham Hill, Hailwood, Redman, Read nebo Agostini.


Dopátrali jsme se, že zde v letech 1924 a 1925 startoval mimo jiné také Josef Veřmiřovský, který v roce 1924 zvítězil ve své kategorii s Tatrou 11, o rok později skončil pátý. Samozřejmě nemohli chybět ani František Šťastný, jenž místo na stupně vítězů putoval rovnou do nemocnice anebo Gustav Havel.


Z této tradice postupně během doby vykrystalizovala obávaná Rallye Solitude, později Solitude-Charbonnieres s jezdci jako byli Eric Carlsson, Walter Röhrl nebo Vic Elford.


První vzpomínkový Solitude Revival se uskutečnil v roce 2003 u příležitosti 100. výročí závodu. V následující třech letech jej vystřídala Rallye Solitude Historic a v roce 2008 došlo k repríze Solitude Revival. Závod, v němž vůbec o nic nešlo, se zúčastnilo mnoho výzmaných jezdců minulosti jako byli například Moss, Surtees, Herrmann, Elford, Attwiood, Ahrens a další velké postavy motoristického sportu.


Tehdy se říkalo, že se už nic takového opakovat nebude. To byla úplná pravda, letos se sice závodní stroje prezentovaly po celé délce 12 kilometrů dlouhého okruhu, ale z velkých postav tu byli Walter Röhrl, Hans Joachim Stuck, Jochen Mass, Arturo Merzario, ze současných pak Stephane Ortelli nebo Marc Lieb, vítěz 24 h Le Mans. Kromě Merzaria, který jel s monopostem Ferrari Tipo 156 z roku 1961 a Jochena Masse (Mercedes SSK) usedli všichni do vozů Porsche. Právě značka Porsche, která má k okruhu nejblíže, přivezla na Solitude hodně kousků z továrního muzea.



J.Lasík 22.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar