Z archivu: Dynastie Melkusů (III) - legenda žije dál
Limitovaná série replik patnácti Melkusů RS 1000 představuje začátek nové produkce sportovních automobilů značky Melkus, jejichž vývojové práce mají začít už v lednu příštího roku. A sériová výroba pak koncem roku 2008.
Na vývoji zbrusu nového automobilu se zachováním typických znaků původního modelu se kromě firmy Melkus Sportwagen podílí také designer S. Wolfram a Technická univerzita v Drážďanech. Někdy v polovině roku 2008 by měl být veřejnosti představen první prototyp a ještě v témže roce zahájena malosériová výroba modelu RS 2000. To si také vyžádá výstavbu nové reprezentativní výrobní haly, v níž se budou automobily zhruba za 70 tisíc eur, stejně jako kdysi ručně.
Zvláštní požadavek spočíval, aby nový model pokračoval a dále rozvíjel extravagandní design původní řady. Zároveň se dbalo o pečlivé zdokonalení jedinečných tvarů. Vytříbené plochy a tvary se přenášejí do současné konstrukce sportovních automobilů, bez ohledu na prvky retro designu.
Typické znaky modelu RS 1000 by se měly v novém typu odrazit tak, aby cíleným použitím moderních detailů (světlomety, kola, interiér) získaly osobitý a nezaměnitelný design.
Základ uzavřeného dvoumístného kupé, opět s křídlovými dveřmi, tvoří příhradový rám z ocelových trubek a integrovaným ochranným obloukem, vpředu i vzadu jsou dvojitá trojúhelníková ramena, podélně uložené a nastavitelné tlumiče a pružiny pérování. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Přední a zadní kapota včetně dveří budou zhotoveny z plastu GFK, podlaha z hliníku, střecha z oceli nebo karbonu. Jaká pohonná jednotka bude pro vůz nakonec zvolena se zatím nehovoří, ale půjde zřejmě o benzinový dvoulitrový čtyřválec a výkonu 130 až 200 k. Na stovku by měl zrychlit za 5 sekund a dosáhnout největší rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba se odhaduje na 10 až 12 litrů na sto kilometrů.
Vytvořit druhou generaci legendárního Melkusu RS1000 bylo už snem Heinze Melkuse. Nyní jej syn a vnuk, Peter a Sepp, známého německého konstruktéra začínají realizovat a do dvou let se stane skutečností.
Jindřich Lasík, 13.12.2006
Zvláštní požadavek spočíval, aby nový model pokračoval a dále rozvíjel extravagandní design původní řady. Zároveň se dbalo o pečlivé zdokonalení jedinečných tvarů. Vytříbené plochy a tvary se přenášejí do současné konstrukce sportovních automobilů, bez ohledu na prvky retro designu.
Typické znaky modelu RS 1000 by se měly v novém typu odrazit tak, aby cíleným použitím moderních detailů (světlomety, kola, interiér) získaly osobitý a nezaměnitelný design.
Základ uzavřeného dvoumístného kupé, opět s křídlovými dveřmi, tvoří příhradový rám z ocelových trubek a integrovaným ochranným obloukem, vpředu i vzadu jsou dvojitá trojúhelníková ramena, podélně uložené a nastavitelné tlumiče a pružiny pérování. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Přední a zadní kapota včetně dveří budou zhotoveny z plastu GFK, podlaha z hliníku, střecha z oceli nebo karbonu. Jaká pohonná jednotka bude pro vůz nakonec zvolena se zatím nehovoří, ale půjde zřejmě o benzinový dvoulitrový čtyřválec a výkonu 130 až 200 k. Na stovku by měl zrychlit za 5 sekund a dosáhnout největší rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba se odhaduje na 10 až 12 litrů na sto kilometrů.
Vytvořit druhou generaci legendárního Melkusu RS1000 bylo už snem Heinze Melkuse. Nyní jej syn a vnuk, Peter a Sepp, známého německého konstruktéra začínají realizovat a do dvou let se stane skutečností.
Jindřich Lasík, 13.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout