Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Z Paříže do Prahy s veterány

V pátek a v sobotu projížděla po českých a moravských silnicích dálková veteránská jízda z Paříže do Prahy. Pětatřicet převážně britských posádek muselo za šest dnů urazit takřka dva a půl tisíce kilometrů. Kromě poslední etapy (290 km), všechny ostatní měřily od 400 do 450 kilometrů.

Páteční etapa vedla z Linze přes Lipno, Vyšší Brod, Český Krumlov, Hlubokou, Český Rudolec do Brna. A protože ji pomáhali zajišťovat pořadatelé českokrumlovské rallye, tak nemohla chybět, dnes už kultovní, zkouška pravidelnosti ve Svatém Janu nad Malší. Tato malá víska se tak stává mezi zahraničními veteránisty pojmem v létě i v zimě. Škoda jen, že historické automobily neparkovaly v parku přímo před zámkem Hluboká, aby se posádky mohly pokochat nádhernou stavbou. Musely vzít za vděk stísněným prostorem u hotelu Štekl


V sobotu byla pak na programu závěrečná etapa z Brna přes Českomoravskou vrchovinu, Havlíčkův Brod, kolem Blaníku a přes Konopiště do Prahy.


Za největší hrdiny musíme považovat manžele Johna a Catherinu Harrisson, kteří celou trasu absolvovali na sto let starém voze American LaFrance, který byl svým objemem 14,5 litru zároveň i nejsilnějším. Základem těchto závodních speciálů byla hasičská auta.


Předválečných automobilů se sešlo tenkrát šest, vedle už zmíněného „hasičáku“ ještě Bentley 3.0, Packard Tourer, Lea Francis Hyper S, Alvis Speed 20, Aston Martin Le Mans, Bentley Derby a Frazer Nash. Posádky těchto automobilů absolvovaly celou trasu, jak se na opravdové veteránisty, sluší a patří, se staženou střechou.


Zbytek startovního pole tvořily automobily z let 1950 (Bentley V1 Chelsea Workshop Special) až do roku 1974, reprezentovaný dvanáctiválcovým Jaguarem E-Type s objemem 5,3 litru. Angličané jsou patrioty, a tak se jednalo převážně o anglické značky Triumph, Aston Martin, Jaguar, Austin Heaey nebo MGB, výjimku tvořily Datsun 2000 Roadster, Mercedes benz 220 S, Volvo 122 S nebo BMW 2002.


J.Lasík 20.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar