Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Z Dakaru do veteránů

Jméno Miroslava Krejsy není motoristické veřejnosti úplně neznámé. Hlavně jej znají ti, kteří se zajímají o automobilový sport, Dakar či veterány.

 

V 70. a 80. letech startoval s formulí Easter v závodech na okruzích a do vrchu, po boku týmového kolegy Jiřího Moskala, dnes prodejce vozů Fiat v Jablonci nad Nisou. Od poloviny 80.let pracoval jako mechanik na projektu vozů LIAZ pro soutěž Rallye Paříž - Dakar. Dálkový maraton pak absolvoval třikrát s nákladním vozem v letech 1986 až 1988. Bohužel ani jednou se mu nepodařilo dorazit do cíle. S Land Roverem skončil v roce 1994 na 42. místě.

Poté co pověsil automobilový sport na hřebík, na motorismus nezanevřel. Ale jen se přeorientoval na veterány. Dnes vlastní několik historických automobilů, z nichž nejstarší je Praga Alfa z roku 1923. Z dalších pak jmenujme Laurin Klement - Škoda 110 (1925), Škoda Popular Roadster (1939) nebo Škodu 1100 Tudor (1947).

Všechny automobily, kromě Pragy, získal ve velmi zbědovaném stavu a sám si je zrenovoval, aby s nimi mohl podniknout dálkové jízdy.

S Ladislavem Barešem, synem dalšího bývalého libereckého jezdce, se vydal v roce 2000 na dálkovou jízdu do Afriky. S Tudorem zase přejel rumunské Transylvánské Alpy s cílem najít hrad hraběte Drákuly.

Pokud se vypravíte na nějakou veteránskou akci, hlavně pak na severu Čech, pak určitě nenápadného Miroslava Krejsu uvidíte za volantem jednoto ze svých skvostů.

 

Pavla Lasíková


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar