Z Dakaru do veteránů
Jméno Miroslava Krejsy není motoristické veřejnosti úplně neznámé. Hlavně jej znají ti, kteří se zajímají o automobilový sport, Dakar či veterány.
Poté co pověsil automobilový sport na hřebík, na motorismus nezanevřel. Ale jen se přeorientoval na veterány. Dnes vlastní několik historických automobilů, z nichž nejstarší je Praga Alfa z roku 1923. Z dalších pak jmenujme Laurin Klement - Škoda 110 (1925), Škoda Popular Roadster (1939) nebo Škodu 1100 Tudor (1947).
Všechny automobily, kromě Pragy, získal ve velmi zbědovaném stavu a sám si je zrenovoval, aby s nimi mohl podniknout dálkové jízdy.
S Ladislavem Barešem, synem dalšího bývalého libereckého jezdce, se vydal v roce 2000 na dálkovou jízdu do Afriky. S Tudorem zase přejel rumunské Transylvánské Alpy s cílem najít hrad hraběte Drákuly.
Pokud se vypravíte na nějakou veteránskou akci, hlavně pak na severu Čech, pak určitě nenápadného Miroslava Krejsu uvidíte za volantem jednoto ze svých skvostů.
Pavla Lasíková
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout