Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Z ARCHIVU: Mirek Krejsa se zetkou udolal Klausenpass

Závodu na Klausenpass se zúčastnil také Mirek Krejsa, dnes náš bezpochyby nejlepší řidič historických závodních automobilů, s kterými se prezentoval n příklad v Le Mans nebo v Monte Carlu. Klausenpass pro něj znamenal hned několik nej.

Jednak je úplně prvním jezdcem, který na kopci startoval s českým vozem, dále třetím jezdcem po Elišce Junkové a Bruno Sojkovi v kategorii automobilů a Klausenpsas byl jeho prvním velkým závodem do vrchu s historickým automobilem.


Protože jsem byl prakticky od první chvíle, kdy do Jablonce nad Nisou dovezl zapůjčený automobil Z6B pana Jana Egidyho. Asi čtrnáct dní před závodech se začal přípravě vozu věnovat, ale času bylo hodně máklo, aby se daly vychytat všechny problémy. V dílně tak strávil každou volnou chvilku. Stále objevoval nové a nové technické problémy. Už jen za tu snahu jsme mu všichni přáli, aby vyjel až na kopec, respektive 21 kilometrů se sto třiceti zatáčkami. Sám moc nevěřil, že vyjede na kopec. Ani tréninková jízda, kterou ukončil pro potíže s přehříváním motoru pod vrcholem, nedávala žádné velké naděje.


O to větší radost jsme měli, když v první jízdě projel kolem nás a za chvíli volal, že je na kopci se slovy –tak jsem zetku donesl na zádech. Co na tom, že musel cestou dolévat vodu, důležité bylo, že zetka, jako jeden z mála originálních automobilů ve startovním poli vyjel až nahoru. Za všechny peripetie si to zasloužil. O výsledek v jízdě pravidelnosti v tu chvíli vůbec nešlo. Mnohem, důležitější bylo zetku předvést v akci a ukázat, jaké automobily jsme u nás uměli stavět.


A jestli měl Mirek Krejsa radost, tak ji vzápětí udělal i mě, když mi nabídl, abych s ním jel dolů. Jízda v 84 let starém automobilu, řízeným panem jezdcem Mirkem Krejsou byl silný zážitek, asi největší z celého Klausenpassu. Jel jako by se závodilo nejen do kopce, ale také z kopce. Horskou silničku si vychutnával, za což si vysloužil nadšené ovace diváků. Ještě dlouho si budou o Krejsovi a jeho zetce na Klausenu povívat.


V neděli bylo už počasí o poznání chladnější, přesto radši doléval vodu, ale cílem opět projel. Radost dvojnásobná, trable s opařenou rukou ze sobotního dopoledne byla zapomenuty. Měli jsme radost, když se nás lidi chodili vyptávat, o jaký se to vlastně automobil jedná. Bugatti, Bentley, Alvis, MG zná každý, ale o zetce slyšeli a viděli poprvé.




J.Lasík 30.9.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar