Youngtimery byly v převaze
Šestý ročník Veteran Rendez Vous přilákal v sobotu do Chvalské tvrze v Praze Horních Počernicích jak hodně návštěvníků, tak i historických vozidel. Všichni zadarmo, protože pořádající agentura Smart Team nevybírá vstupné ani účastnický poplatek. V dnešní době věc nevídaná, k tomu ještě po celý den živá hudba.
Oproti loňsku se do Chvalské tvrze sjelo mnohem více vozidel, zhruba osm desítek automobilů a motocyklů, ale bohužel stejně jako vloni někteří se sbalili a po obědě odjeli pryč, a Spanilé jízdy se nezúčastnili. Na náš vkus bohužel letos převažovaly tzv. youngtimery, tedy automobily ze 80. let. Při procházení mezi vozidly jsme si občas připadali jako na srazu BMW, Ford Capri nebo sletu kachen Citroën 2 CV.
Na druhou stranu jsou automobily novějšího data výroby jednou z možností pro mladší generaci, jak začít s veterány. Mezi novějšími automobily zaujal třeba Datsun 240 Z, VW Karmann Ghia nebo třeba i dva modely ruského Zaporožce.
Nejstarším automobilem byl tentokrát De Mesmay z roku 1906. O této automobilce založené Adolfem de Mesmayem toho mnoho nevíme, protože vyráběla automobily jen do roku 1915 v městě Saint Quentin. Vůz pohání vpředu uložený benzinový čtyřválec o objemu 2,3 litru, jehož výkon je přenášen na zadní kola. Převodovka je nesynchronní, plyn se ovládal ručně na volantu.
Pořadatelé pod vedením Petra Horáčka a jeho pravé ruky Lucie Snášelové a dalších spolupracovníků každoročně odhalí v pravé poledne nějakého nového veterána. Vloni to byla Minerva, letos sportovní Lagonda, kterou jsme viděli poprvé před týdnem na Jarní Veteran Štangl rallye, stejně jako Rolls-Royce Silver Ghost z roku 1926.
Mezi další pěkné exponáty patřily například dva vozy Mercedes Benz 170 V a 230 z doby těsně před druhou světovou válkou, dále Jagury E nebo SS, silný osmiválcový kabriolet Ford V8, několik sportovních vozů MG nebo Triumph.
Klenoty se našly i mezi motocykly, největším byl bezpochyby nádherně zrenovovaný Breitfeld Daněk, první dílo konstruktéra Kocha pro firmu Praga, z roku 1927. Pochopitelně nemohl chybět ani Böhmerland, pozornost budil také poslední výrobek britské firmy Sunbeam. V roce 1956 vyrobený typ S8 poháněl dvouválec „500“ neobvyklé konstrukce o výklonu 26 k při 5800/min. Podle výrobce dosahoval rychlosti přes 130 km/h. Zadní kolo poháněl kardanový hřídel.
Kdo Rendez Vopus nestihl nemusí zoufat, už v sobotu si může udělat výlet do Ekotechnického muzea (www.autosekce.wbs.cz ), kde bude startovat první ročník Májové jízdy a ve čtvrtek 8.května se koná tradiční Soutěž elegance v Roztokách u Prahy.
Ještě dodejme, že na akci se podílely také ochotní sponzoři jako Pragomet, Ligmet, MTL, BMW Renocar, Elmatr Energis, TRW volant atd.
Jindřich Lasík, 28.4.2007
Na druhou stranu jsou automobily novějšího data výroby jednou z možností pro mladší generaci, jak začít s veterány. Mezi novějšími automobily zaujal třeba Datsun 240 Z, VW Karmann Ghia nebo třeba i dva modely ruského Zaporožce.
Nejstarším automobilem byl tentokrát De Mesmay z roku 1906. O této automobilce založené Adolfem de Mesmayem toho mnoho nevíme, protože vyráběla automobily jen do roku 1915 v městě Saint Quentin. Vůz pohání vpředu uložený benzinový čtyřválec o objemu 2,3 litru, jehož výkon je přenášen na zadní kola. Převodovka je nesynchronní, plyn se ovládal ručně na volantu.
Pořadatelé pod vedením Petra Horáčka a jeho pravé ruky Lucie Snášelové a dalších spolupracovníků každoročně odhalí v pravé poledne nějakého nového veterána. Vloni to byla Minerva, letos sportovní Lagonda, kterou jsme viděli poprvé před týdnem na Jarní Veteran Štangl rallye, stejně jako Rolls-Royce Silver Ghost z roku 1926.
Mezi další pěkné exponáty patřily například dva vozy Mercedes Benz 170 V a 230 z doby těsně před druhou světovou válkou, dále Jagury E nebo SS, silný osmiválcový kabriolet Ford V8, několik sportovních vozů MG nebo Triumph.
Klenoty se našly i mezi motocykly, největším byl bezpochyby nádherně zrenovovaný Breitfeld Daněk, první dílo konstruktéra Kocha pro firmu Praga, z roku 1927. Pochopitelně nemohl chybět ani Böhmerland, pozornost budil také poslední výrobek britské firmy Sunbeam. V roce 1956 vyrobený typ S8 poháněl dvouválec „500“ neobvyklé konstrukce o výklonu 26 k při 5800/min. Podle výrobce dosahoval rychlosti přes 130 km/h. Zadní kolo poháněl kardanový hřídel.
Kdo Rendez Vopus nestihl nemusí zoufat, už v sobotu si může udělat výlet do Ekotechnického muzea (www.autosekce.wbs.cz ), kde bude startovat první ročník Májové jízdy a ve čtvrtek 8.května se koná tradiční Soutěž elegance v Roztokách u Prahy.
Ještě dodejme, že na akci se podílely také ochotní sponzoři jako Pragomet, Ligmet, MTL, BMW Renocar, Elmatr Energis, TRW volant atd.
Jindřich Lasík, 28.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout