Winter Trial - Bludní Holanďané na Šumavě
Při včerejší etapě si užili účastníci veteránského Winter Trialu sníh pouze v nejvyšších částech Šumavy. Rozhodně nejzajímavější byl úseky mezi Zelenou Lhotou a Špičákem u Železné Rudy. Úzká horská silnička, většinou pěkně zledovatělá, dala posádkám pořádně zabrat.
Po krátkém obědě v Železné Rudě pokračovaly dále do hlouby Šumavy, přes Prášily do Srní, kde už sněhu zdaleka tolik nebylo, a jakmile sjely o kousek níž k Rejštejnu, tak se s bílou peřinou už musely rozloučit. Škoda, protože kdyby holandští pořadatelé natáhli trať přes Modravu, Kvildu až na Horskou Kvildu, tak měly posádky o zábavu postaráno. Tam bylo sněhu opravdu hodně.
A kde se vzal, tu se vzal, na Horské Kvildě jsme najednou potkali jednoho ze soutěžících na BMW. A zřejmě mu vůbec nevadilo, že tudy ztrať nevede, ale ani nikde poblíž. Vesele uháněl po zasněžených silničkách. A nebyl sám, během dne jsme jich viděli bloudit víc. V tu chvíli jsme pochopili, proč se říká Bludný Holanďan. Zřejmě asi orientační schopnosti některých jezdců a jejich spolujezdců nejsou zrovna nejlepší.
Přes Kašperk a Vimperk dorazila stovka posádek už za tmy do Svatého Jana Nad Malší, kde pro ně českokrumlovští pořadatelé už tradičně připravili zvláštní zkoušku v prostorách bývalého družstva. Symbolicky nazvanou Col de Svatý Jan, podle legendárního průsmyku, který se jezdí na Monte Carlu.
Ve startovním poli převažovaly vozy ze šedesátých a z první poloviny sedmdesátých let jako různé typy vozů Porsche Volvo, BMW, Alfa Romeo, Jaguar. Za jejich volanty pak seděli většinou pánové v letech, kteří mají čas zúčastňovat se podobných akcí, trvající týden. Přitom nejde o žádný výlet, ráno se startuje kolem osmé, večer dojíždí v sedm nebo i později. A ráno zase dál. Úterní etapa začala třeba v německém Passau a končila v Českých Budějovicích. A další ráno, tedy dnes, uháněly posádky už zase dál, aby ještě ten den přenocovaly ve slovinském Mariboru. Prostě báječní muži na báječných strojích.
Jindřich Lasík, 28.1.2009
A kde se vzal, tu se vzal, na Horské Kvildě jsme najednou potkali jednoho ze soutěžících na BMW. A zřejmě mu vůbec nevadilo, že tudy ztrať nevede, ale ani nikde poblíž. Vesele uháněl po zasněžených silničkách. A nebyl sám, během dne jsme jich viděli bloudit víc. V tu chvíli jsme pochopili, proč se říká Bludný Holanďan. Zřejmě asi orientační schopnosti některých jezdců a jejich spolujezdců nejsou zrovna nejlepší.
Přes Kašperk a Vimperk dorazila stovka posádek už za tmy do Svatého Jana Nad Malší, kde pro ně českokrumlovští pořadatelé už tradičně připravili zvláštní zkoušku v prostorách bývalého družstva. Symbolicky nazvanou Col de Svatý Jan, podle legendárního průsmyku, který se jezdí na Monte Carlu.
Ve startovním poli převažovaly vozy ze šedesátých a z první poloviny sedmdesátých let jako různé typy vozů Porsche Volvo, BMW, Alfa Romeo, Jaguar. Za jejich volanty pak seděli většinou pánové v letech, kteří mají čas zúčastňovat se podobných akcí, trvající týden. Přitom nejde o žádný výlet, ráno se startuje kolem osmé, večer dojíždí v sedm nebo i později. A ráno zase dál. Úterní etapa začala třeba v německém Passau a končila v Českých Budějovicích. A další ráno, tedy dnes, uháněly posádky už zase dál, aby ještě ten den přenocovaly ve slovinském Mariboru. Prostě báječní muži na báječných strojích.
Jindřich Lasík, 28.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout