Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Walter Super 6 - návrat do 30.let

Na Sosnová Classic budil pozornost mohutný závodní speciál Walter Super 6, za jehož volantem si mistrně počínal Jirka Hlavsa. Takhle asi nějak vypadaly závody ve třicátých letech minulého století.

Speciální Walter Super 6 ze „zlaté éry“ dvoumístných závodních vozů byl vyroben v jinonické Waltrovce pod vedením dílenského mistra i závodníka Jindřicha Knappa roku 1930 pro závod do vrchu Zbraslav – Jíloviště, a zvláště však pro účast na I. ročníku Masarykova okruhu v Brně.


Při závodě na Zbraslavi se Jindřich Knapp se spolujezdcem Karlem Vojířem umístili ve třídě 3000 až 5000 ccm na třetím místě za Stuckem a Liedfeltem na vozech Austro Daimler. Zajel čas 3:05,7 min, což znamenalo průměrnou rychlost 108,6 km/h a silné zahraniční konkurenci (závod byl součástí Mistrovství Evropy) celkově skončil na osmém místě. Závod tehdy sledovalo na sto tisíc diváků.


Podobná návštěvnost se sešla také na brněnském Masarykově okruhu, kde se uskutečnil závod na sedmnáct kol, což představovalo délku 495,414 kilometrů. Jindřich Knapp přijel do Brna bez velkých šancí, ale Walter Super 6 si vedl velmi dobře. Knapp se startovním číslem dvanáct se obdivuhodně držel, zajížděl krásné časy s vozem, odvozeném ze sériového provedení.


Po prvním kole byl v silnější kategorii až jedenáctý ze čtrnácti startujících. Ve čtvrtém kole zajel nejrychlejší kolo (17:31,5 min.) na československém stroji průměrem 99,8 km/h. Do jedenáctého kola stoupal pořadím až na výborné páté místo, ale v následujícím okruhu musel pro poruchu olejového potrubí odstoupit. byl nejrychlejším z československých jezdců na automobilu domácí produkce.



Popisovaný speciál je postavený na standardním odlehčeném podvozku osobního typu Super 6 se šestiválcovým motorem OHV objemu 3 250 ccm se zvýšeným výkonem cca o 25 procent na 95 k při 4800 otáčkách za minutu. Pro závod Zbraslav – Jíloviště byl opatřen dmychadlem Roots, čímž výkon vzrostl na 115 k při 5200/min. V Brně startoval bez kompresoru.


Jednoúčelová karoserie je postavena s přihlédnutím k zákonitostem aerodynamiky – tedy je zakrytovaná i ve svých spodních partiích. Brzdy jsou kapalinové Lockheed s posilovačem Bosch-Dewandre. Hmotnost vozu bez paliva i náplní je 960 kilogramů a dosahuje rychlosti až 170 km/h. Redaktor Heinz o něm tehdy také napsal, a to plným právem, že je to nejrychlejší automobil, který byl do té doby v Československu postaven.




JL + SK 18.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar