Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vzpomínka na manžele Junkovy v utajení

Jednou za dva roky se pořádá v Litomyšli akce nazvaná Vzpomínková jízda na Elišku a Čeňka Junkovy. Ke krásnému zámku se sjelo šedesát předválečných automobilů a šest novějšího data (mj. Mercedes Benz 300 SL, Rolls Royce Silver Cloud II), aby si jejich majitelé užili akci od pátku do neděle. Bohužel celá akce probíhala doslova v utajení.

Na webových stránkách pořadatelů bylo minimum informací, projeli jsme takřka celou trať a nikde ani živáčka. Obyvatelé vesniček a měst vůbec o ničem nevěděli. Také o přestávce na Nových Hradech bylo jen pár náhodných návštěvníků zámku, stejně jako v Hamzově léčebně Luže-Košumberk byli převážně jen pacienti. Je škoda, že pořadatelé nemají zájem, aby se lidé podívali na krásná historická vozidla. Chválíme vydanou brožurku s itinerářem, v níž se účastníci dočetli informace o místech, kudy projížděli, naopak seznam vozidel byl bez jmen majitelů. Když jsme prosili předem o seznam přihlášených, tak nám bylo řečeno: Seznam přihlášených Vám opět poskytnout nemohu vzhledem k ochraně údajů, majetku i vozidel.“


To je jako kdyby na hřišti pobíhalo dvaadvacet bezejmenných hráčů a komentátor jen hlásil- u míče je číslo…Všude jinde je zcela běžné zveřejňovat seznam.


O tom, že akce v Litomyšli patří mezi vyhlášené a oblíbené dokazovala účast osobností, které v našem veteránském hnutí něco znamenají. Mirek Krejsa s manželkou Lenkou vyndal z garáže tentokrát Škodu Popular, Karel Kupka, vydavatel Motor Journalu opěr představil Riley Kestrel Sprite, nechyběl jičínský Petr Volf s krásným Walterem 6B, Jakub Stauch, specialista na bugatky, opět vyjel s Bugatti 44, Eman Vyskočil nemohl proháněl kompresorový MG. Petr Kožíšek tradičně v černém Wikovu, zatímco Procházka byl věrný vozu Praga Grand, Václav Kafka jel s Fordem V8, a tak bychom mohli pokračovat.



Mezi největší krasavce patřil Buick 88 se šestilitrovým osmiválcem z roku 1933 nebo jeho „bratr“ typ 33-50,57 se slabším osmiválcem 3,7 litru, ale ze stejného roku. Do Litomyšli zavítali také „mílaři“ Tomáš Vališ s Aero 750 Sport Coupé a František Bauer s Tatrou 77 V. Šesti modely byla zastoupena brněnská Zbrojovka. České značky Praga, Aero, Škoda, Z, Wikov, Walter, Tatra s v počtu čtyřiceti vozidel tentokrát převažovaly.



Vedle automobilů, nejstarším byl Buick model 10 z roku 1908, se jízdy zúčastnila také dvacítka motocyklů, které jely tentokrát až za automobily.



Letošní trasa vedle nejdříve přes jednu z nejdelších obcí u nás, šestikilometrovou Čistou, Trstěnice, Chmelík, Květnou, Poličku, Lubnou Zrnětín, Budislav do Nových Hradů. Bohužel za poměrně vydatného deště. Po obědě se počasí trochu umoudřilo, přestalo pršet a pokračovalo se přes Zderaz, Brdo do Luže-Košumberk. Někteří využili pausy k návštěvě zříceniny Košumberk, jiní se vydali k poutnímu kostelu ..(bohužel zavřenému). Poslední část už za sluníčka vedla prudkým výjezdem v Leštině přes vesnickou památkovou rezervaci Vysokou, Morašice, zpět do Litomyšle.



Pěkný akce, pěkné automobily, pěkná trasa, ale bohužel bez diváků. A to je škoda.






JL 8.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar