Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vzácný Rolls-Royce a Bentley na Retro Classics

Vzácné luxusní unikáty Rolls-Royce a Bentley jsme původně hledali v přízemí haly 1, ale nakonec jsme je objevili až na galerii na stánku Bentley&Rolls-Royce Online Clubu, vystavené hodně nenápadně. Na své kousky mohl být klub patřičně hrdý, neboť je poprvé prezentoval německému publiku.

Asi nejvzácnější byl v roce 1927 vyrobený model Springfield Rolls-Royce New Phantom ve vzácném provedení Coachwork „Pall – Mall Open Tourer“ od firmy Murphy. Jedná se o velký otevřený čtyřmístný vůz v originálním stavu, jehož poznávacím znakem jsou široké boční stupačky, které procházejí od zádě vozidla až po přední dveře. Zajímavý je rovněž vyhledávací světlomet umístěný na straně řidiče. Spolujezdci na zadních sedadlech se mohli radovat z vylepšeného ochranného systému proti větru v podobě sklopného skla.
Historie tohoto skvostného vozidla je více než zajímavá. Prvním majitelem byl Jack Dempsey, americký mistr světa v boxu z let 1919 až 1926. Vůz si koupil po prohraném zápase s Gene Tunneyem. Jako druhý majitel je v dokladech uvedený americký režisér Victor Fleming. V roce 1955 získal vůz Rolls Royce Trophy v Hersbey.
Na stánku mohli návštěvníci obdivovat také jeden z mála dochovaných Rolls-Royců z roku 1962, model Silver Cloud II „James Young“. Mezi znalci je považován za jeden z nejelegantnějších a nejvydařenějších karosářských návrhů firmy James Young. Návrh designu „SCT 100“ spočívající na modelech Silver Cloud II a III Long Wheelbase se všeobecně označuje jako „Baby Phantom“. S touto nadčasovou karosérií bylo vyrobeno pouze 66 vozidel, z toho 27 na bázi Rolls-Royce Silver Cloud II a zbylých 39 pak Silver Cloud III.
Třetím vrcholem byl Bentley Speed Six z roku 1929, který se zúčastnil souteže Za 80 dní kolem světa. Ještě než se však postavil na start, tak byl nákladně zrestaurován a pro náročnou soutěž byl patřičně modifikován. Do výbavy patří třeba dvě přídavné palivové nádrže s objemem 150 litrů, protože jak v odlehlých horských oblastech, tak také v nekonečných pouštních dálkách nebylo možné očekávat čerpací stanice na každém rohu. S řadovým šestiválcem o objemu 6,5 litru byl tento mimořádný Bentley bohatě vybaven pro náročnou soutěž. Nechybí třeba ani ochranný rám proti převržení nebo speciální sedadla se čtyřbodovými pásy či ochranný plech podvozku. Není divu, že se tím hmotnost zvýšila na 2,8 tuny.


J.Lasík 21.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar