Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vysokohorská jízda Novohradskými horami

Třetí červnový víkend přilákal do okolí Trhových Svinů devět desítek historických vozidel. Jejich majitelé s nimi absolvovali jízdu po úzkých silničkách Novohradských hor, typických svou členitostí a množstvím převýšení a sjezdů.

Novohradské hory nepatří svými vrcholky k našim nejvyšším. Přesto se pořadatelé jedné z tradičních jihočeských veteránských soutěží odvážili pojmenovat svou akci v okolí Trhových Svinů jako Vysokohorskou jízdu. Zpočátku se nám to zdálo poněkud nadsazené. Když jsme se ale přiblížili do centra dění a sami projížděli části nachystané trasy, museli jsme uznat, že úzké, často divoce zakroucené silnice, prudce klesající a hned na to strmě stoupající, v mnohém připomínají cestování alpským podhůřím.


11. ročník Vysokohorské jízdy byl odstartován dopoledne o půl jedenácté, v sobotu 21. června, z náměstí v Trhových Svinech, kde se před tím od časného rána postupně shromáždilo na devět desítek účastníků s vozidly různého stáří. Nejstarším z nich už táhlo na stovku, jiné pamatovaly motorizaci válkou zdecimované Evropy a našlo se i několik motocyklů a automobilů z počátku 70. let minulého století.


Buďme ale konkrétní. Motocyklové fajnšmekry jako magnet přitahoval belgický Gillet Herstal Supersport typ 600L z roku 1934, který sloužil u španělské policie. Nejstarším přihlášeným motocyklem se stal anglický stroj B.S.A. Sloper S30 z roku 1930.


Ze stejného roku pocházel luxusní automobil Lagonda Z3SL Tourer, dokládající britský styl a technickou eleganci té doby obdobně jako mohutný Bentley 3 ½ z roku 1936. Nesmíme zapomenout ani na české zástupce. Domácí výrobce nejčastěji reprezentovaly Tatry 57 v několika generacích, stejně jako poválečné osmiválce typu T87 nebo T603. Z novějších časů pocházely britské roadstery MG nebo Triumph a za raritu lze považovat francouzský kabriolet Alpine A108 z první poloviny 60. let.


Po pouhé čtvrthodině od startu čekal na posádky první úkol spojený s návštěvou Safari Resortu v Hluboké u Borovan. Odtud zavedla trasa soutěžící přes Jílovice do Kramolína, kde byl v malebném muzeu U Vetešníka připraven druhý úkol. Následovala třetí zvláštní zkouška spojená s obědem ve společnosti NEMA, výrobce typových dřevostaveb a přejezd k úkolu číslo čtyři. To za sebou neměly posádky ještě ani polovinu z celkových 106 km. Té se dočkaly v obci Kamenná, kde byla nachystána delší přestávka s občerstvením, ale také s plněním posledních dvou úkolů. Z Kamenné zamířily posádky opět do kopců k rakouským hranicím a přes obce Horní Stropnice, Pohorská Ves a Malonty do cíle ve Velkých Skalinách, kam museli dle rozpisu účastníci dorazit nejpozději v půl šesté večer.


A kdo dojel až do Velkých Skalin, což byli vlastně všichni, mohl se těšit na večerní zábavu s hudbou, předáváním cen, dobrým jídlem a pitím. Vysokohorská jízda Novohradskými horami byla svou délkou i profilem skutečně náročnou jednodenní veteránskou soutěží. Pořadatelům všechno klaplo, po celý den vládlo ideální počasí a nám nezbývá než se opět za rok těšit na další ročník.



Marcel Gause
1.7.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar