Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vydařená oslava 50 let KHV

K teplému jarnímu počasí mělo sobotní ráno u Vltavy daleko, ale veteránistům, kteří přijeli oslavit 50. výročí založení Klubu historických vozidel to vůbec nevadilo. Dostavili se v hojném počtu a bylo vidět, že se už nemohou dočkat až začne veteránská sezona naplno.

Dostavili se veteránisté nejen z Prahy, ale také z Kutné Hory, odkud přijel třeba Jan Egidy s pěknou dodávkou Z18 a doma nemohl nechat ani věrného přítele – vlčáka Ritu. Ze stejného města přijel také Vladimír Gajdoš se závodním Fiatem 501 S z roku 1924, jenž se dochoval jen v několika kusech. Z Jablonce nad Nisou nelitovali cestu manželé Krejsovi s Pragou Alfa 4.série, vyrobenou v roce 1923. Z Nové Paky a Jičína se k Rudolfinu vypravila rodina Geislerů s vozem Laurin Klement a Jan Zápotocký s Renaultem IM. S dalším Renaultem, tentokrát typem VI z roku 1904 „přidrandili“ po ose Michal Pomahač a Josef Holakovský z Kytína.
Z původně přihlášených veteránistů sice někteří nedorazili, naopak však přijeli jiní, jako třeba Evžen Majoroš s vozem RAF H10, mimochodem druhým nejstarším automobilem celého srazu. Vloni oslavil sté narozeniny. Manželé Profeldovi přestavili opět Bugatti 44. Václav Macháček vzal na projížďku La Salle a Laurin Klement. Ozdobou byl rovněž šestiválcový Walter Super, s nímž po opětovné renovaci dorazil ing. Stanislav Karger, a tak bychom mohli pokračovat. Mezi novinky můžeme zařadit třeba nákladní vůz Unic nebo závodní Derby 7 CV Torpedo s litrovým řadovým čtyřválcem z roku 1923. Historické automobily doplnilo několik motocyklů převážně z dvacátých let, včetně řemenových unikátů.
Na oslavu vlastně dorazili snad všichni, kdo ve veteránském hnutí něco znamenají. A tak jsme u Rudolfina, kde byl sraz, potkali třeba Maestra Václava Zapadlíka, Josefa Štangla, Emila Příhodu i s historickým autobusem Praga a mnoho dalších. Všichni si měli po zimě co říct, a když se trochu ohřáli, tak sedli do svých vozů nebo za řidítka báječných ořů a vydali se po trati původní jízdy z roku 1960 tedy na Zbraslav.
Celou akci zorganizoval Motor Journal, včele s Milanem Bumbou z Liberce a pochopitelně Karlem Kupkou, který s sebou přivezl z Brna motocykl Sunbeam 4HP, rok výroby 1916. Zapomenout nesmíme ani na Jiřího Koťátka, v jehož hlavě se údajně oslava jubilea zrodila. Těm všem patří dík za pěkně strávený den mezi lidmi, kterým učarovala motoristická historie. Autoklub ČR si ani nevzpomněl...

J. Lasík, 6.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar