Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen na Techno Classica

Největšího německého, ale také evropského veteránského veletrhu Techno Classica využil Volkswagen k otevření nastávající sezony fascinujícím spektrem historických kabrioletů. V Essenu byly k vidění jak vzácné studie, tak třeba i jeden exot ze zámoří.

Impulsem pro přehlídku kabrioletů není jen blížící se léto, ala především debut nového Golfu Cabrio. Tři vystavené exponáty – prototyp Golf I Cabrio, Karmann Ghia Typ 34 Cabrio a Cheetah pocházely z bývalé sbírky Karmann a nyní cenné exempláře Volkswagen, současný vlastník, vystavuje na velkých veletrzích, nebo se s nimi zúčastňuje prestižních veteránských soutěží, například Sachsen Classic.


Golf I Cabrio

Letní atmosféru navodil první prototyp Golfu I Cabrio a v německé premiéře také nový Golf VI Cabrio. VW tím vytvořil jakýsi most napříč třemi desetiletími. Vystavený prototyp první generace neměl ještě ochranný rám proti převrácení, kvůli němuž pak sériové modely dostaly přezdívku „košíček na jahody“ Nový Golf Cabrio, jehož prodej v Německu právě začíná, také „nehyzdí“ ochranný oblouk, ale automaticky výsuvné oblouky proti převržení.


Karmann Ghia Typ 34 Cabrio

Dalším kabrioletem na stánku VW Classic byl Karmann Ghia Typ 34, jeden z dvanácti vyrobených exemplářů. Dlouholeté úspěšné spojení firem Karmann a Volkswagen mělo v úmyslu představit tento překrásný automobil veřejnosti v roce 1963, ale nakonec zůstalo pouze u prototypu.


Puma Cabrio
Vzácný jihoamerický sportovní roadster Puma GTS Roadster rovněž využívá techniku VW, ale byl vyvinutý a prodávaný ve vlastní režii stejnojmenného výrobce Label Puma. Karosérie z uhlíkových vláken byla upevněna na trubkovém rámu. Vůz vystavený v Essenu pocházel z roku 1981 a je třeba dodat,že kromě techniky VW, byly využívány také komponenty General Motors.


Cheetah

Jedinečná studie chtěl Karmann před čtyřiceti lety ukázat, jak by si v Osnabrücku představili nástupce vozu Karmann Ghia. Dvoumístný vůz navrhl Gioirgie Giugiarreo byl představený v roce 1971 s plochým motorem boxer vzadu. Vůz se vyznačoval pozoruhodným řešením detailů, ale nikdy bohužel nebyl dotažen do sériové výroby. Důvodem byl příchod modelu Scirocco, který o tři rok později navrhl rovněž Giugiaro s pohonem předních kol a vodou chlazeným řadovým čtyřválcem.


W12 kupé a Apal Buggy

S dvanáctiválcovým sportovním automobilem získal VW před deseti lety deset rychlostních rekordů, včetně rychlostního 295,24 km/h na 24 hodin. Na stánku Rallye Creme 21 byl k vidění Apal C od VW Classic. Buggy se objevilo v roce 1969 na podvozku Brouka zkráceného o 27,3 cm.


J.Lasík, 7.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar