Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vladimír Hubáček se vydal na nebeskou dráhu

V první polovině 70. let vládla československým soutěžím dvě jména – Vladimír Hubáček a Renault Alpine. Všude, kde se tato dvojice objevila, slavila vítězství a nebylo jich rozhodně málo. Dne 20. srpna oslavil Pan jezdec Vladimír Hubáček 89. narozeniny. A dnes nás bohužel opustil.

Měl jsem to štěstí, že jsem vídal Vladimíra Hubáčka v letech 1972 až 1977 na vlastní oči na mnoha našich soutěžích, ať to bylo na Rallye Vltava, Barum rallye, Rallye Škoda, Rallye Tatry atd. Naše fotografie z Rallye Škoda 75, zachycující alpinku v prachu ve Valdštejnském polesí ve Valovicích se objevila snad ve všech našich médiích (aniž by se nás někdo zeptal).



Hubáčkova modrá alpinka budila rozruch všude, kde se objevila. Díky ní, ale také vznikla Škoda 180 RS a 200 RS (pro Horsáka, Šedivého a Srnského) a o dva roky později slavná 130 RS, protože žádná škodovka na ni nestačila. K přímým soubojům bohužel došlo jen v letech 76 – 77, neboť v polovině roku 1977 pověsil Vladimír Hubáček závodění na hřebík. A od té doby se na žádném závodě prakticky neobjevil. Až před lety, jak dokládá náš snímek, kde je uprostřed ve společnosti Oldřicha Horsáka a Romana Ječmínka.


První zkušenosti získával se škodovkami, hlavně s Octavií TS, kterou v roce 1965 vystřídal za Renault 8, o dva roky později za model Gordini a pak usedl ještě i do Renaultu 12 Gordini, z něhož byl už v roce 1971 jen krůček k Renaultu Alpine A 110, nejdříve s objemem motoru 1,6 litru, později 1,8 litru.. V 60. letech sbíral úspěchy také na okruzích s monoposty F3 – Melkusem a Lotusem.


Svých největších vítězství dosáhl v Rallye Vltava 72, Rallye Škoda 74 a 75, Barum rallye 72, 73, 75, Rallye Tatry 71, 74 a 76. Je také několikanásobným mistrem republiky jak na okruzích, tak v rallye, i vítězem Poháru míru a přátelství.


V podstatě můžeme prohlásit, že jeho kariéru ovlivnili svým způsobem také čtyři lidé – Jiří Somr, kterému se podařilo dovézt do ČSSR první soutěžní Renault, dále šéfmechanik Saša Klimt a spolujezdci Vojtěch Rieger a v posledních letech také ing. Stanislav Minářík.


Věrnou alpinku má rodina stále, naposledy ji představil počátkem 90. let při Historic Rallye Vltava. Poté se jednou objevila v Rallye Bohemia Historic, kde s ní startoval jeho syn Petr.


Dnes už najdeme jen hodně málo automobilů, které mají za sebou takovou bohatou a úspěšnou minulost jako Renault Alpina Vladimíra Hubáčka.


Jeden z nezkušenějších a univerzálních jezdců Vladimír Hubáček se stal pojmem, pro příznivce automobilových jezdců se stal legendou. V našich srdcích bude žít i dál a vzpomínky na modrou alpinku nikdy nevyblednou.



JL, 3.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar