Via Bohemia - přehlídka krásných veteránů
Dvě desítky historických automobilů z let 1923 až 1950 křižovaly českou republiku s malou zajížďkou do Německa a Polska v tomto týdnu při Via Bohemia. Tuto akci pořádají holandští nadšenci každoročně v různých koutech Evropy, letos si vybrali nás.
Trasa dlouhá 1400 kilometrů začala v neděli v Karlových Varech a v následujících šesti dnech zavítali do Chamu, na Hlubokou, do Senohrab, Sobotína, Pece pod Sněžkou, Hrubou Skálu, aby opět skončili v Karlových Varech. (v těchto místech nocovali).
Od pořadatelů se nám sice podařilo získat mapy, ale „soutěž“ se nejela ani podle šipkového nebo jakéhokoliv jiného itineráře, ani podle podrobné mapy, ale jen podle stanovených bodů, které měly projet po nejkratší trase. Protože jde o automobily tzv. kategorie prewarcar, tak není stanoven řádný průměr a čas na projetí je v podstatě libovolný. Jak jsme se ale přesvědčili na vlastní oči, tak si posádky jely často kudy chtěly. A tak jsme občas čekali zbytečně, nebo projela jen polovina. Na ukázku přikládáme jednu mapu.
Nejstaršími automobily byly závodní speciál Cunningham V5 Special a Bentley ¾, oba vyrobené v roce 1924. Značka Bentley vůbec převažovala, napočítali jsme celkem devět nejrůznějších modelů Bentley včetně například typu 8 Litre z roku 1932 nebo typu 6 ½ Litre z roku 1928. Tolik těchto krásných strojů na jednom místě se hned tak nevidí.
Ale byly tu i jiné automobily, například dvě Lagondy – M45 Open Tourer (1934) a LG 45 (1937), dále Alvis Speed 25 Charlesworth Sports Saloon (1938), Delage DS (1931), nechyběla ani Bugatti T44 (1928) atd. Posádky těchto automobilů, a ještě i dalších absolvovaly trasu bez střechy nebo jen s provizorní plátěnou.
V případě deště na tom byly lépe například dvojice v uzavřených veteránech, jako například Stutz Le Baron /1929), Lancia Aprilia 1serie (1937) nebo Marmon Big Eight (1939)
Soutěže se zúčastnily posádky z Holandska, Belgie, Anglie, USA, Švýcarska, Německa a Lucemburska. V příštím roce, ve dnech 5. až 12. září k nám zavítá Via Bohemia Classic, tedy pro mladší ročníky.
JL 13.9.2025
Od pořadatelů se nám sice podařilo získat mapy, ale „soutěž“ se nejela ani podle šipkového nebo jakéhokoliv jiného itineráře, ani podle podrobné mapy, ale jen podle stanovených bodů, které měly projet po nejkratší trase. Protože jde o automobily tzv. kategorie prewarcar, tak není stanoven řádný průměr a čas na projetí je v podstatě libovolný. Jak jsme se ale přesvědčili na vlastní oči, tak si posádky jely často kudy chtěly. A tak jsme občas čekali zbytečně, nebo projela jen polovina. Na ukázku přikládáme jednu mapu.
Nejstaršími automobily byly závodní speciál Cunningham V5 Special a Bentley ¾, oba vyrobené v roce 1924. Značka Bentley vůbec převažovala, napočítali jsme celkem devět nejrůznějších modelů Bentley včetně například typu 8 Litre z roku 1932 nebo typu 6 ½ Litre z roku 1928. Tolik těchto krásných strojů na jednom místě se hned tak nevidí.
Ale byly tu i jiné automobily, například dvě Lagondy – M45 Open Tourer (1934) a LG 45 (1937), dále Alvis Speed 25 Charlesworth Sports Saloon (1938), Delage DS (1931), nechyběla ani Bugatti T44 (1928) atd. Posádky těchto automobilů, a ještě i dalších absolvovaly trasu bez střechy nebo jen s provizorní plátěnou.
V případě deště na tom byly lépe například dvojice v uzavřených veteránech, jako například Stutz Le Baron /1929), Lancia Aprilia 1serie (1937) nebo Marmon Big Eight (1939)
Soutěže se zúčastnily posádky z Holandska, Belgie, Anglie, USA, Švýcarska, Německa a Lucemburska. V příštím roce, ve dnech 5. až 12. září k nám zavítá Via Bohemia Classic, tedy pro mladší ročníky.
JL 13.9.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout

















