Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Veterány křižovaly Chodskem

Čtrnáct let pořádali veteránisté z Domažlic jízdu veteránů do vrchu na Vavřineček, poté v roce 1989 přešli na Jízdu veteránů a udělali dobře. Letos se uskutečnil již 43. ročník, a byť počasí bylo doslova aprílové, tak na skvělé atmosféře se to neodrazilo.

Po dopolední výstavě na domažlickém náměstí následovala zhruba osmdesáti kilometrová jízda nádhernou chodskou krajinou, letos okořeněná například náročným sjezdem do Kdyně a vzápětí výjezdem po trati závodu do vrchu na Koráb. Krásný byl i sjezd od Hradiště do Radonic. Tady se původně ani nemělo jet, ale kvůli uzavírce museli pořadatelé na poslední chvíli trasu změnit.

Myslíme si, že si všichni, ať motocyklisté, tak řidiči automobilů si jízdu opravdu užili. Tradičně jako první odstartovaly motocykly, respektive Petr Sojka na stroji HB z roku 1920 a Ivo Šarlinger s Premierem, rok výroby 1924. Přehlídka motocyklů byla opět velkolepá, nechyběly ani tři Böhmerlandy včetně sajdkáry pana Václava Sováka, který si ani letos nenechal Domažlice ujít. Značky Indian zastupovali Jan Pešťál s mladším modelem Chief z roku 1942 nebo Milan Veselý se starším strojem Scout Police (1931).

Po devadesáti motocyklech se začaly vydávat na trať automobily, jako první Jiří Kalista s Hudsonem 20 Touring, vyrobeným v roce 1910 a Alex Hörterer s Fordem T, který byl o pět let mladší.

Takřka neznámý automobil Protos Siemes C1 spatřil světlo světa v roce 1924 a třeba Milan Vaníček potěšil všechny diváky sportovním vozem Salmson Brand Sport z roku 1926. Vůz vlastní rodina od roku 1930, kdy jej otec Karel Vaníček zakoupil od prvního majitele. V roce 1970 a 71 se zúčastnil obnoveného závodu 1000 mil československých, kdy na trati Praha – Bratislava – Praha dosáhl po normálních silnicích času 9 hodin 57 minut. Od roku 1987 byl mimo provoz kvůli poruchám rozvodu litrového čtyřválce 2xOHC s výkonem 30 k. Zadní poháněná náprava neměla diferenciál, nožní brzda byla na přední kola a pravé zadní, ruční pak brzdila levé zadní kolo.

Zatímco všichni řidiči měli vedle sebe spolujezdce, tak Volker Pötsch absolvoval trasu sám v jednomístném DKW Monoposto (1933), ale vzhledem k tomu, že na všech křižovatkách byly šipky, tak to zase moc náročné neměl. Proto se na Domažlicích ani moc nebloudí.
Veteránisté z Německa přivezli i další pěkné automobily, jako například Adler Trumf Junior Cabriolet, Wanderer W24, Peugeot 402 Légere, BMW AM4 nebo valníček Ford A. Naopka mezi nejelegantnější patřil BMW 502 Cabrio s ním jel Radek Nožička z lomnického Vetrenu nebo Rolls Royce Silver Down pana Petra Bárty.

To byly také nejmladšími automobily, protože pořadatelé omezují soutěž rokem 1955 a rozhodně dělají dobře. Akce tím nabývá na kvalitě.



J.Lasík 23.8.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar