Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránský svátek na Křivonosce se Švejkem

Když se řekne Křivonoska, tak každý veteránista hned dobře ví, oč jde. Mezinárodní rallye, která nemá u nás obdoby, minimálně, co do počtu startujících. Na 40. ročník dorazily na tři stovky strojů, jejichž majitelé přijeli ze sedmi států.

V přeplněném kempu jsme napočítali dobrou padesátku motocyklových a třicet automobilových značek, které divákům nabídly přehled o předválečné motoristické historii. Vzhledem k tomu, že členové pořádajícího českobudějovického veteran klubu vlastní zajímavé stroje, tak není nikdy nouze třeba o třeba Rolls Royce Silver Ghost, Bugatti 13, Laurin Klement. A to ještě zůstal doma pan Mrázek s Pragou Paf-PAT z roku 1909.
Jako první vyrazil na trať tradiční účastník Franz Hofer se svým Oldsmobilem z roku 1903, jenž se zároveň snažil pozvat české majitele historických vozidel na rakouskou Císařskou jízdu do Bad Ischl. Společně s ním vyrazil na trať Markus Gabriel s řemenovou Minervou, stejného data výroby. Ovšem největší atrakcí byl bezpochyby obrovitý American La France z roku 1917. Přivezl jej Wolfgang Haitzer z rakouského Neukirchenu, ale protože jel sám, tak občas bloudil a některé úseky tratě ani neprojel. Ovšem vidět toto monstrum na úzkých jihočeských silničkách, prostě nemělo chyby. Před dvěma roky jsme mohli podobný automobil už u nás vídat, byť trochu v jiné podobě. Tehdy s ním jezdil Evžen Majoroš. V podstatě jde o jednoduchý sportovní automobil, přestavěný z hasičské stříkačky, neboť právě ty byly hlavní náplní americké firmy. Vůz poháněl šestiválec o objemu 14,5 litru.
Kdo však vydržel u silnice i několik hodin, ten mohl vidět i dva nádherné Jaguary SS z druhé poloviny třicátých let nebo Bentley 3,5 Litre českobudějovické rodiny Pavlíčků. V záplavě aerovek, tatřiček a pragovek se opravdu vyjímaly.
A protože letos vedla trať do Písku, tak nemohla chybět ani zastávka v nedaleké Putimy. A když Putim, tak pochopitelně se vším všudy, tedy ck.četnickou stanicí s aresten a dobrým vojákem Josefem Švejkem i harmonikáři a vězněm. A když pak každý dostal do jízdního výkazu od samotného Švejka razítko, tak mohl pokračovat dále přes starý kamenný most, jenž si kdysi „zahrál“ i v nezapomenutém českém filmu.
Pořadatelé mají každoročně šťastnou ruku při výběru nějaké „atrakce“. Letos to byla jednoznačně Putim, vloni zámek v Bechyni, před tím zastávka v Holašovicích, a tak bychom mohli pokračovat. Uvidíme, kam nás zavedou za rok, ale určitě to bude opět stát za to. Rallye Křivonoska – to je opravdový veteránský svátek široko daleko. Už dobrou půl hodinu před příjezdem prvního vozidla jsou silnice obsypány diváky, kteří živě diskutují nad jednotlivými stroji.
Pořadatelé jiných veteránských akcí by se mohli od českobudějovických učit, co to je propagace podniku.


J.Lasík, 10.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar