Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránský krteček s legendou Ivanem Rejmonem

Uplynulý víkend byl opět bohatý na veteránské akce a bylo těžké rozhodnout se, kam se vydat. Na výběr byly: Jízda Rudolfa Utěšila v Praze Klánovicích, Křenovická jízda, Sraz sportovních automobilů v Harrachově, Spanilá jízda Českým středohořím, Veteránem pod Bezděz nebo Za krtečkem do Jizerských hor.

U nás zvítězil krteček pořádaný železnobrodský i manželi Liborem a Ivou Bryknarovými, a protože jsou škodovkáři, tak se na startu v Albrechticích v Jizerských horách sešlo hodně nejrůznějších vozů Škoda. Řekli bychom, že účast nebyla tentokrát tak pestrá. Postrádali jsem více předválečných automobilů. Na start dorazily jen tři – Praga Alfa, Tatra 12 a Zedel, kterého jsme pak už neviděli.


Zedel byl švýcarský výrobce motorů a motorových vozidel. Jde o uměle vytvořené slovo z fonetického přepisu iniciál majitelů značky Z & L. Ernst Zürcher a Hermann Lüthi vyráběli v letech 1897 až 1907 ve své firmě Zürcher u. Lüthi & Cie. se sídlem v Saint-Aubin řadové čtyřválcové motory, které se objevovaly v motocyklech i automobilech různých značek jako Mars, Victoria, Minerva, NSU nebo Peugeot. V roce 1906 začala společnost vyrábět automobily značky Zedel mj. typ CL6 Carrole Normandie z roku 1922.


Svoji roli dost možná sehrálo nejisté počasí. Někteří účastníci například z Děčína nemohli kvůli povodni dorazit apod. Vrtochy počasí se ale nevyhnuly ani krtečkovi. Začalo se sice za sluníčka, záhy se obloha zakabonila a prakticky celou trasu zkrápěl déšť. Nejdříve se jelo krásnými silničkami kolem Černé Studnice přes Maršovice, Skuhrov, Bzí do železného Brodu do Muzea socialistických automobilů Poté se pokračovalo přes Jirkov, Zásadu, Smržovku do cíle v Jiřetíně pod Bukovou.


Na krtečka dorazilo nakonec automobilů, mezi nimž byl třeba krásný Renault 8, s nímž jel Ivan Rejmon ze slavné závodnické rodiny Rejmonů. Na přelomu 60. a 70. startovaly hlavně v rally právě s R8 a hlavně pak s Trabanty.


„R8 jsem si postavil jako vzpomínku na léta kdy jsem závodil s bratry Janem a Pavlem s R8 Gordini 1300 a s R8 litrovou. S těmito vozy jsem v sedmdesátých letech měl poměrně slušné výsledky. začal jsem stavěl podvozek jako R8 Gordini, vnitřek též a jen motor a
převodovka jsou původní bez úprav. Dělal jsem na ní ani dva roky. Mám koupenou ještě jednu, po Zdeňkovi Křivohlavém a tu bych, jestli pán Bůh dá, chtěl udělat opravdu jako Gordinu. Motor bez vaček mám skoro hotov, převodovku sháním pětirychlostní a na karoserii a podvozek jsem ještě nesáhl,“ vysvětluje Ivan Rejmon.



Pozornost budila Volha 21 s přívěsem, s kterou přijel až z Hrušovan nad Jevišovkou pan Jiří Buchar.



Přejme, aby za rok přálo krtečkovi opět počasí a nezmokl nám, a aby do Albrectic dorazilo více automobilů vyrobených do druhé světové války a dalších zajímavých značek. Můžeme za pořadatele slíbit, že trať bude opět atraktivní.





JL 19.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar