Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránské rojení u zámeckého pána Šimonka

Zaplněný zámecký dvůr přilákal do Lobče letos skoro dva tisíce návštěvníků, kteří mohli obdivovat automobilovou historii od roku 1930 až 1980 a také několik motocyklů včetně nádherně renovovaného stroje Peugeot.

Pořádající Czech Classic Cars Club a manželé Tomáš a Zuzka Pavlíkovi nezapomněli ani na děti, pro které připravili skvělou zábavu. Malování „brouka“. Téhle role se snad zhostili všichni nejmladší návštěvníci Veteránského rojení bez rozdílu. Ale jak jsme se dozvěděli, brouk rozhodně nepůjde do šrotu, ale barva se důkladně smyje a začne renovace. Možná v příštím roce uvidíme brouka už v plné kráse.
Jak jsme už v minulosti psali Veteránské rojení se může vlastně pořádat díky pochopení zámeckého pána ing.Jaromíra Šimonka, který je nejen majitelem zámku a velkým příznivcem motorismu (absolvoval všech deset ročníků se Škodou Felicia a v nedělní jízdě do vrchu startuje se Škodou Garde), ale také tatínkem paní Zuzky a pravnuk Josefa Šimonka, ředitele Škodových závodů v Plzni. Právě on dal před deseti lety svolení k uspořádání malé klubové akce, ale to zdaleka nemohl tušit, kam až se rozroste. Na druhou stranu jej může těšit, že patří mezi nejlepší v České republice.
Kromě automobilů, dvou autobusů ŠL, které vozili zájemce na Den s párou do nedalekého Mšena, dorazil i cyklistický spolek z Dubé na historických bicyklech všeho druhu. Výtečná káva se opět podávala v doubledeckeru Leyland, k dobré náladě hrál po celý den Jazz Kvintet z Turnova a večer všechny pořádně rozpálil koncert revivalové kapely Lessyho woheň. Ani hladem nebo žízní nikdo netrpěl, stánků s občerstvením byl dostatek.
Po delší době se účastníci orientační jízdy projeli i po části dnes už legendární kokořínské rychlostní zkoušky, která se jezdívala v osmdesátých letech při Rallye Škoda. Při ní nemohl chybět ani průjezd na kostkách pověstným tunelem pod hradem, kam jsme kdysi chodili v noci fotit soutěžní automobily. Tudy jezdili třeba Droogmans, Ferjancz, Krupa, Haugland, Kvaizar, Šedivý, Valoušek, Trajbold a mnoho dalších jezdců zvučných jmen.
Vraťme se do Lobče, respektive se podívejme do sousedního Nosálova, kde se v neděli ještě uskutečnila jízda pravidelnosti do vrchu. Na rozdíl od slunečné soboty, tentokrát Svatý Petr otevřel kohoutky a od časných ranních hodin pršelo a pršelo. Počasí se také podepsalo na nízké účasti pouhých třiadvaceti vozů. Na kluzké trati byl ve dvou i dvou závodních jízdách nejrychlejší Petr Daníček se Škodou 130 LR, ale vzhledem k tomu, že se hodnotí pravidelnost, tak skončil druhý za Jiřím Hladíkem (Lotus Elite II typ 75) a před Milošem Kašparem (Austin Mini 1275 GT).
Obdivovali jsme výkon manželů Profeldových, kteří závod absolvovali v otevřených vozech. Paní Markéta opět se svojí formulí MTX 1-01, manžel Standa s rychlým Jaguarem SS. A zapomenout nesmíme ani na Davida Steinbergera a jeho malý Austin Seven z roku 1938. Pořadatelé akce uvažují, že by se na nosálovském kopci mohlo závodit letos ještě jednou, a to v neděli 18. září po Podzimním Sosnění, které bude pouze jednodenní.
Veteránské rojení, stejně jako o týden dřív Veteránem Českým rájem opět ukázalo starou pravdu, že nemá žádný význam zastřešovat akce mezinárodní federací FIVA. Mnohokrát se potvrdilo, že nejlepší veteránské akce nemají s FIVA nic společného.
Czech Classic Cars Clubu přejeme do dalších deseti let hodně elánu a dobrých nápadů.

J.Lasík, 15.6.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar