Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránské rojení na zámku Lobeč

Už po sedmé se na zámek Lobeč nedaleko Mšena sjedou tuto sobotu příznivci nejen anglických klasických vozů, ale všech veteránů. Na programu je populární Veteránské rojení, na které přijíždí rok od roku více vozidel.

Od 9 hodin budou vozidla všech přihlášených majitelů vystavena ve dvoře zámku zámku Lobeč, zároveň bude probíhat doprovodný program jako je třeba výstava krásných modelů soutěžních aut pana Hobzíka, soutěže pro děti (kreslení, a velké překvapení pro malé kluky a holky), chybět nebude ani soutěž o „nejstylovější piknik“ a o „dobový oblek“. Už tradiční součástí srazu je vstoupení kapely Jazz Kvinten Turnov přes den, na večer je připraven koncert skupiny Revival.
Ve 12 hodin se vydají posádky na orientační jízdu pravidelnosti nazvanou
„Kokořínsko a tajemné okolí Lobče, koncipovanou v koordinaci s akcí Na prázdniny s párou, která se po celý den koná na nádraží ve Mšeně. Tady budou jezdit zvláštní parní vlaky mezi Mšenem a Mělníkem nebo Mladou Boleslaví. Do železničního muzea v Sudoměři bude jezdit motorový vlak. Zhruba ve 14.20 hodin by se měl uskutečnit přelet historických letadel.
Kolem čtvrté hodiny se očekává dojezd posledních účastníků orientační jízdy zpět do Lobče.
Tím však Veteránské rojení nekončí, neboť někteří majitelé zvláště sportovních vozidel vyrobených po roce 1946 se zúčastní v neděli 5.června jízdy do vrchu, hodnocené jako pravidelnost.
Délka uzavřené tratě mezi Bezdědicemi a Nosálovem je zhruba 2,7 km, od 10 do 12.45 hodin probíhá měřený trénink, od 13 hodin pak dvě měřené jízdy.
K dnešnímu dny je přihlášeno již 121 automobilů a 21 motocyklů, a to ještě někteří přijedou zřejmě rovnou bez ohlášení. Manželé Pavlíkovi, kteří akci pořádají, tak s napětím očekávaní. Zda padne loňský rekord a jestli se všechna vozidla na dvůr vůbec vejdou. Vzhledem k tomu, že akce je zároveň setkání klasických anglických automobilů, tak najdeme bohatou přehlídku sportovních vozů MG, Triumph, Jaguar. Za zmínku stojí také sériová verze soutěžního provedení Fordu RS200 nebo roadster Panther Lima. Mezi nejstarší automobily naopak patří Praga Piccolo (1926), Škoda 422 (1930) nebo Mercedes 170 (1938). Milovníci italských vozů se mohou těšit na soutěžní Fiat 124 Abarth Jana Šipky.
Více info najdete na www.veteranskerojeni.cz

Jindřich Lasík, 12.6.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar