Veteránské loučení v Solvayových lomech
Hornický skanzen Solvayovy lomy není jen ukázkou těžby vápence v Českém krasu a úzkorozchodná muzejní železnice, a také řada doprovodných akcí. Poslední v letošním roce bylo tradiční Zakončení sezony, které se opravdu vydařilo.
Za krásného podzimního počasí se od dopoledne začali do skanzenu nedaleko Bubovic scházet nejen náhodní turisté a milovníci staré technici, ale sjíždět také majitelé veteránů. K vidění byly automobily jak českých značka – Tatra 57, 12 nebo 600, Aero 662 nebo 50, Praga Picollo, Walter Junior či Škoda Popular Monte Carlo. Nádherně zrenovovaná Tatra 57A patřila v roce 1936 firmě Johann Kluge company, továrna na čokolády Praha Smíchov. Naproti tomu Škoda 420 Rapid byla takřka v původním stavu, ale stejně cenná, neboť jí bylo v letech 1934 až 35 vyrobeno pouze dvě stě kusů.
Ze zahraničních značek nejvíce zaujal Cadillac La Salle vyrobený v roce 1927 s vidlicovým osmiválcem o objemu pěti litrů. Ten se v malém lesíku opravdu vyjímal. Pozornost poutal také Ford T v původním stavu, který letos slaví sté narozeniny nebo britské vozy – malý Standart a Morris E8 (1937) či štábní Vauxhall. Právě vozů značky Vauxhall je u nás zatím jako šafránu, přičemž historie této britské značky sahá až do roku 1903 a existuje dodnes. Spadá pod General Motors a v podstatě vyrábí vozy Opel pro Velkou Británii.
Ovšem na své si přišli i milovníci malých důlních lokomotiv, neboť členové společnosti Barbora, která se snaží řadu let o zachování této technické památky, uvedla do chodu i lokomotivy, které běžně návštěvníky nevozí. A tak se po obědě vydal „průvod“ nejrůznějších lokomotiv až „na konečnou“, směrem ke Svatému Jánu a zpátky.
K dobré pohodě přispělo i kvalitní občerstvení s teplými i studenými nápoji, nechyběly ani klobásy či polévka a co ještě – točené nealko pivo. A to hodnotíme vysoko, protože hodně návštěvníků sem zavítalo automobily.
Jindřich Lasík, 29.10.2008
Ze zahraničních značek nejvíce zaujal Cadillac La Salle vyrobený v roce 1927 s vidlicovým osmiválcem o objemu pěti litrů. Ten se v malém lesíku opravdu vyjímal. Pozornost poutal také Ford T v původním stavu, který letos slaví sté narozeniny nebo britské vozy – malý Standart a Morris E8 (1937) či štábní Vauxhall. Právě vozů značky Vauxhall je u nás zatím jako šafránu, přičemž historie této britské značky sahá až do roku 1903 a existuje dodnes. Spadá pod General Motors a v podstatě vyrábí vozy Opel pro Velkou Británii.
Ovšem na své si přišli i milovníci malých důlních lokomotiv, neboť členové společnosti Barbora, která se snaží řadu let o zachování této technické památky, uvedla do chodu i lokomotivy, které běžně návštěvníky nevozí. A tak se po obědě vydal „průvod“ nejrůznějších lokomotiv až „na konečnou“, směrem ke Svatému Jánu a zpátky.
K dobré pohodě přispělo i kvalitní občerstvení s teplými i studenými nápoji, nechyběly ani klobásy či polévka a co ještě – točené nealko pivo. A to hodnotíme vysoko, protože hodně návštěvníků sem zavítalo automobily.
Jindřich Lasík, 29.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















