Veteránské akce na hranicích s Německem
Pokud jste příznivci historických automobilů a chtěli byste spatřit i jiné veterány, než jaké jsou k vidění na našich akcích, potom vám jistě už dnes přijdou vhod základní informace o třech akcích na území Německa, které se v podstatě dotýkají České republiky.
Mezi nejznámější a nejstarší patří jízda pravidelnosti 2000 km durch Deutschland ve dnech 21. až 29. července. Neúnavný organizátor Günther Krön už po devatenácté odstartuje v Mönchengladbachu nejdelší jízdu napříč Německem. Během sedmi dnů ujedou účastníci, jejich počet se pohybuje kolem dvou stovek celkem 2150 kilometrů.
Z našeho pohledu budou nejzajímavější dvě etapy. V úterý 24. července se pojede po 365 kilometrů dlouhé trase Norimberk, Bayreuth, Hof, Plauen, Wernesgrün (oběd), Chemnitz, Freiberg. Drážďany. O den později je čeká zhruba stokilometrový okruh Saským Švýcarskem se zastávkou v Bastei, a startem i cílem v Drážďanech.
Soutěž je vzpomínkou na jízdu 2000 durch Deutschland, jejíž dva ročníky se uskutečnily v letech 1933 a 34, a byly srovnávány s Mille Miglia. Zatímco ale v Itálii šlo o klasický silniční závod, tak v Německu rozhodovala o vítězích předepsaná průměrná rychlost. Na tehdejších silnicích zajet průměr mezi 56 až 88 km/h podle jednotlivých kategorií nebylo vůbec jednoduché, přesto zájem byl ohromný. V roce 1934 se dostavilo na start 650 automobilů a 1088 motocyklů. První vzpomínkové jízdy se v roce 1989 zúčastnilo 45 vozidel, ale od té doby zájem roste. Mezi historickými automobily od nejstaších až po 70.leta jsou každoročně k vidění zajímavé kousky.
Prakticky ve stejném termínu, 27. až 29. července se uskuteční premiéra akce Hohnstein Historic – Grosses Preiss von Sachsen. Historie tohoto závodu je velice zajímavá, i když se vlastně nikdy nejel. V roce 1933 bylo rozhodnuto postavit horskou trať o délce deseti kilometrů, která by svým charakterem připomínala slavný Nürburgring. Později byly plány upraveny na závodní trať v podobě oválu s klopenými zatáčkami. Z jedné tribuny měli diváci dokonce vidět tři kilometry tratě. Alfred Neubauer, šéf týmu Mercedes Benz předvídal, že vozy zde budou dosahovat rychlosti až 300 km/h, a jeden okruhu projedou průměrem 150 až 160 km/h. Velká cena Německa, která byla plánována na rok 1940, se však už neuskutečnila.
Přesto se část staré horské tratě stala součástí okruhu, na němž se v letech 1926, 1927, 1930, 1932 a 33 uskutečnily závody za účasti jezdců jako byli Rudolf Caracciola (vyhrál 1930 s Mercedesem SSK), Hans Stuck, Bernd Rosemeyer, Otto Merz nebo Hans Stuber. Poslední ročník sledovalo v roce 1933 na šedesát tisíc diváků.
Letošní vzpomínka je rozdělena do tří etap. První vede z Hohnsteinu do Lipska, druhá z Lipska do Drážďan a třetí z Hohnsteinu přes Šluknov, Bad Schandau, Königstein zpět do Hohnsteinu.
Také další akce Sachsen Classic se během krátké doby zařadila mezi nejvýznamnější veteránské akce Německa, především zásluhou časopisu auto-motor und sport a historického oddělení firmy VW. Jízda pravidelnosti po stopách zašlé slávy saského automobilového průmyslu je na programu ve dnech 16. až 18. srpna. V počátcích minulého století tady existovaly desítky menších či větších výrobců osobních nebo nákladních automobilů či motocyklů. Ovšem v posledních letech se však do Saska výroba automobilů opět vrátila, jak dokazují závody Porsche a BMW v Lipsku, VW v Drážďanech nebo Chemnitz.
Při Sachsen Classic urazí účastníci šest stovek kilometrů a stejně jako vloni zavítají do Krásné Lípy během poslední sobotní etapy vedoucí z Drážďan přes Bad Schandau, Hřensko, Krásnou Lípu, Oybin a Žitavu (oběd) zpět do Drážďan. Velice pestrému historických vozidel vévodí vždy nádherné automobily Horch, chlouba německého automobilového průmyslu 30. let a nechybějí ani zajímavé prototypy z muzea VW či dalších automobilek.
Kdo nechce čekat až do soboty 18.srpna, ten může už v pátek sledovat veterány na trase Zwickau, Zschopau, Marienberg, Altenberg, Chemnitz, Drážďany. O všech těchto akcích a hlavně zúčastněných automobilech vás budeme na našich stránkách průběžně informovat.
Jindřich Lasík, 12.2.2007
Z našeho pohledu budou nejzajímavější dvě etapy. V úterý 24. července se pojede po 365 kilometrů dlouhé trase Norimberk, Bayreuth, Hof, Plauen, Wernesgrün (oběd), Chemnitz, Freiberg. Drážďany. O den později je čeká zhruba stokilometrový okruh Saským Švýcarskem se zastávkou v Bastei, a startem i cílem v Drážďanech.
Soutěž je vzpomínkou na jízdu 2000 durch Deutschland, jejíž dva ročníky se uskutečnily v letech 1933 a 34, a byly srovnávány s Mille Miglia. Zatímco ale v Itálii šlo o klasický silniční závod, tak v Německu rozhodovala o vítězích předepsaná průměrná rychlost. Na tehdejších silnicích zajet průměr mezi 56 až 88 km/h podle jednotlivých kategorií nebylo vůbec jednoduché, přesto zájem byl ohromný. V roce 1934 se dostavilo na start 650 automobilů a 1088 motocyklů. První vzpomínkové jízdy se v roce 1989 zúčastnilo 45 vozidel, ale od té doby zájem roste. Mezi historickými automobily od nejstaších až po 70.leta jsou každoročně k vidění zajímavé kousky.
Prakticky ve stejném termínu, 27. až 29. července se uskuteční premiéra akce Hohnstein Historic – Grosses Preiss von Sachsen. Historie tohoto závodu je velice zajímavá, i když se vlastně nikdy nejel. V roce 1933 bylo rozhodnuto postavit horskou trať o délce deseti kilometrů, která by svým charakterem připomínala slavný Nürburgring. Později byly plány upraveny na závodní trať v podobě oválu s klopenými zatáčkami. Z jedné tribuny měli diváci dokonce vidět tři kilometry tratě. Alfred Neubauer, šéf týmu Mercedes Benz předvídal, že vozy zde budou dosahovat rychlosti až 300 km/h, a jeden okruhu projedou průměrem 150 až 160 km/h. Velká cena Německa, která byla plánována na rok 1940, se však už neuskutečnila.
Přesto se část staré horské tratě stala součástí okruhu, na němž se v letech 1926, 1927, 1930, 1932 a 33 uskutečnily závody za účasti jezdců jako byli Rudolf Caracciola (vyhrál 1930 s Mercedesem SSK), Hans Stuck, Bernd Rosemeyer, Otto Merz nebo Hans Stuber. Poslední ročník sledovalo v roce 1933 na šedesát tisíc diváků.
Letošní vzpomínka je rozdělena do tří etap. První vede z Hohnsteinu do Lipska, druhá z Lipska do Drážďan a třetí z Hohnsteinu přes Šluknov, Bad Schandau, Königstein zpět do Hohnsteinu.
Také další akce Sachsen Classic se během krátké doby zařadila mezi nejvýznamnější veteránské akce Německa, především zásluhou časopisu auto-motor und sport a historického oddělení firmy VW. Jízda pravidelnosti po stopách zašlé slávy saského automobilového průmyslu je na programu ve dnech 16. až 18. srpna. V počátcích minulého století tady existovaly desítky menších či větších výrobců osobních nebo nákladních automobilů či motocyklů. Ovšem v posledních letech se však do Saska výroba automobilů opět vrátila, jak dokazují závody Porsche a BMW v Lipsku, VW v Drážďanech nebo Chemnitz.
Při Sachsen Classic urazí účastníci šest stovek kilometrů a stejně jako vloni zavítají do Krásné Lípy během poslední sobotní etapy vedoucí z Drážďan přes Bad Schandau, Hřensko, Krásnou Lípu, Oybin a Žitavu (oběd) zpět do Drážďan. Velice pestrému historických vozidel vévodí vždy nádherné automobily Horch, chlouba německého automobilového průmyslu 30. let a nechybějí ani zajímavé prototypy z muzea VW či dalších automobilek.
Kdo nechce čekat až do soboty 18.srpna, ten může už v pátek sledovat veterány na trase Zwickau, Zschopau, Marienberg, Altenberg, Chemnitz, Drážďany. O všech těchto akcích a hlavně zúčastněných automobilech vás budeme na našich stránkách průběžně informovat.
Jindřich Lasík, 12.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout