Veteránské Sosnění s pěknou podívanou
K prvnímu letošnímu Sosnění se na autodrom v Sosnové u České Lípy sjelo na sedm desítek majitelů historických automobilů a musíme přiznat, že takřka všechny byla na odpovídající úrovni, tedy žádný „lidový tuning“.
Pěkný souboj, takřka „kolo na kolo“ připravili Petr Brousek a Jiljí Chmelař s pěkně „nabroušenými“ miníky. Po celý závod na deset minut se snažil Chmelař svého soupeře předjet, ale marně. Do soupeření byl tak zaujatý, že dokonce přehlédl šachovnicovou vlajku a pokračoval ve svižném tempu ještě půl kola, než byl zastaven traťovým komisařem.
Podobně se dobrou polovinu závodu vyvíjela škodovácká skupina, v níž nejlépe odstartoval Jiří Bistiak s krásnou Škodou 130 LR, ale v druhé části závodu motor ztrácel výkon a vedení musel přenechat Jaroslavu Pešanovi ml. a třetí dojel „zámecký pán“ Jaromír Šimonek se Škodou Garde.
Specialitou Sosnění je i způsob závodění. Nejdříve se jezdci utkají ve skupinách, do kterých se přihlásili, a po jejich odjetí se udělá pořadí podle časů, aby mohli být rozděleni do skupin od nejpomalejších „Enthusiast“ až po „Sport“. A Jaroslav Pešan ml.vyhrál i skupinu Sport, když zajel vůbec nejrychlejší kolo závodu ze všech zúčastněných včetně formulí. Druhý dojel Brousek před Bistiakem.
Možná by pro příští rok stálo vypsat kategorii Mini, kterých jsme letos napočítali…
Už v tréninku odstoupil na technický problém motoru Fiatu 124 Abarth jezdec Jan Šipka, a stejný osud potkal i Ondřeje Zdražila s Renaultem 5 GT.
V Prvním závodě formulí se prezentovalo sedm monopostů MTX 1-01, jeden Easter MTX 1-03, jedna Formule Škoda a bohužel pouze jedna „ef-trojka“ Rudolfa Böhma. Cílem projel první dle očekávání a prakticky jako vždy Radek Kincl s Easterem před Jaroslavem Rezkem s formulí Škoda. Ten sváděl velice pěkný souboj s Pavlou Stránskou Vovsovou s MTX 1-01, která se na několik kol dostala i na druhou pozici, o kterou však přišla vinou převodovky. Hned za ní dojel její otec Jiří a Katka Trojanová startující se sériovým motorem, zapůjčeným právě od Jiřího Vovse.
V druhém závodě musel odstavit formuli Radek Kincl, a tím uvolnil cestu Jaroslavu Rezkovi, za nímž dojeli stejně jako v první jízdě dcera a otec Vovsovi.
Druhé letošní Veteránské Sosnění se uskuteční 8. října.
JL 16.5.2015
Skupina 2
Skupina 3
Skupina 4
Sklupina 5
Formule MTX + F3
1.Závod
2.závod
Jízda Pravidelnosti
Skupina ENTHUSIAST
Race
SPORT
ULTIMATE
Podobně se dobrou polovinu závodu vyvíjela škodovácká skupina, v níž nejlépe odstartoval Jiří Bistiak s krásnou Škodou 130 LR, ale v druhé části závodu motor ztrácel výkon a vedení musel přenechat Jaroslavu Pešanovi ml. a třetí dojel „zámecký pán“ Jaromír Šimonek se Škodou Garde.
Specialitou Sosnění je i způsob závodění. Nejdříve se jezdci utkají ve skupinách, do kterých se přihlásili, a po jejich odjetí se udělá pořadí podle časů, aby mohli být rozděleni do skupin od nejpomalejších „Enthusiast“ až po „Sport“. A Jaroslav Pešan ml.vyhrál i skupinu Sport, když zajel vůbec nejrychlejší kolo závodu ze všech zúčastněných včetně formulí. Druhý dojel Brousek před Bistiakem.
Možná by pro příští rok stálo vypsat kategorii Mini, kterých jsme letos napočítali…
Už v tréninku odstoupil na technický problém motoru Fiatu 124 Abarth jezdec Jan Šipka, a stejný osud potkal i Ondřeje Zdražila s Renaultem 5 GT.
V Prvním závodě formulí se prezentovalo sedm monopostů MTX 1-01, jeden Easter MTX 1-03, jedna Formule Škoda a bohužel pouze jedna „ef-trojka“ Rudolfa Böhma. Cílem projel první dle očekávání a prakticky jako vždy Radek Kincl s Easterem před Jaroslavem Rezkem s formulí Škoda. Ten sváděl velice pěkný souboj s Pavlou Stránskou Vovsovou s MTX 1-01, která se na několik kol dostala i na druhou pozici, o kterou však přišla vinou převodovky. Hned za ní dojel její otec Jiří a Katka Trojanová startující se sériovým motorem, zapůjčeným právě od Jiřího Vovse.
V druhém závodě musel odstavit formuli Radek Kincl, a tím uvolnil cestu Jaroslavu Rezkovi, za nímž dojeli stejně jako v první jízdě dcera a otec Vovsovi.
Druhé letošní Veteránské Sosnění se uskuteční 8. října.
JL 16.5.2015
Skupina 2
1. Adam Brousek | Mini Cooper Mini (1975) |
2.Jan Švestka | Škoda Rapid 130 (1982) |
3. Tomáš Adamů | Datsun 280 ZX (1980) |
Skupina 3
1.Jiří Šarocha | BMW 2002ti (1969) |
2. Milan Vrba | Leyland Mini (1976) |
3. Jiří Zdražil | Austin Rover Mini (1984) |
Skupina 4
1. Jarda Pešan ml. | Škoda 110R (1972) |
2. Jiří Bistiak | Škoda 130 LR (1984) |
3. Jaromír Šimonek | Škoda Rapid (1980) |
Sklupina 5
1.Petr Brousek | Mini Cooper Mini (1975) |
2.Jiljí Chmelař | BMC Morris Cooper (1969) |
3.Jaroslav Urban | BMW E30 (1985) |
Formule MTX + F3
1.Závod
1.Radek Kincl | MTX 1-03 easter (1974) |
2. 1. Jaroslav Rezek | |
3.Pavla Stránská | MTX 1-01 |
2.závod
1. Jaroslav Rezek | Gbelec Brno Formule 3 (1966) |
2. Pavla Stránská | MTX 1-01 (1970) |
3. Jiří Voves | MTX 1-01 (1970) |
Jízda Pravidelnosti
1. Ondřej Kamenický | Triumph GT6 (1972) |
2. Veronika Figlová | VW Beetle (1970) |
3. Jan Bradna | Ford Escort (1985) |
Skupina ENTHUSIAST
1.Anna Chmelařová | BMC Morris Cooper (1963) |
2. Tomáš Vaňata | Austin Mini 1000 (1985) |
3.Jan Chlumský | Porsche 911 (1977) |
Race
1. Otakar Krupka | Ford Capri (1980) |
2. Jiří Smetana | Škoda 105 (1985) |
3. David Brousek | Mini Cooper Mini (1975) |
SPORT
1. Hans Joswig | Citroen SM (0) |
2. Michal Štangl | Jaguar XJ6 (1985) |
3.Kamil Grygar | Austin Mini 1275 GT (1971) |
ULTIMATE
1. Jarda Pešan ml. | Škoda 110R (1972) |
2. Petr Brousek | Mini Cooper Mini (1975) |
3. Jiří Bistiak | Škoda 130 LR (1984) |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout