Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránské Rojení s bugatkou

Jubilejní patnáctý ročník Veteránského Rojení v Lobči je za námi a podle slov stovky účastníků patřil mezi ty vydařené. Snad jediným větším problémem byla jedna uzávěra, ale nakonec se i s tímto neplánovaným oříškem všichni vypořádali.

Řada lidí vyčítala pořadatelům, že termín Veteránského Rojení je stejný jako pražských Legend, ale ukázalo se, že v žádném případě si obě akce nekonkurují. Každá je svým charakterem jiná a každá si najde své příznivce.

Zámecký dvůr se od sobotního rána plnil automobily nejrůznějších značek a to nejen majitelů, kteří sem jezdí každoročně, ale i těmi, kteří přijeli do Lobče vůbec poprvé (Lotus Elan +2, Chevrolet Sport Van, Daihatsu F10, VW Karmann Ghia. Dokonce zavítalo více předválečných automobilů, než v minulých letech, jejichž řidiči zřejmě pochopili, že osmdesát kilometrů dlouhá orientační jízda není nikterak pro jejich stroje náročná. Nejstarším automobilem byl valníček Tatra 13 z roku 1931, jehož premiéra byla ukončena letos v květnu. Ze stejného roku pocházel i britský Standard Coventry.

Letošní trasa vedla jak po známých úsecích, tak i místy dosud neprobádanými s krátkými zastávkami v Kadlíně a Sudoměři, kde si mohli prohlédnout i historickou dřevěnou zvonici z roku 1616, krytou šindelem. Je postavena z dubových trámů a ke spojení trámů není použit jediný hřeb pouze dubové kolíky. Ve zvonici byly původně tři zvony, z nichž jeden náležel k nejstarším zvonům v Čechách. Po roce 1916 zbyl pouze jeden.

Řekli bychom, že startovní pole bylo letos hodně pestré, vedle anglických značek MG, Austin Healey, Jaguar, Rolls Royce, Triumph, Lotus, Hillman, Land Rover, také Fiat, BMW, Bugatti, Ford, Mercedes Benz, Opel, Volha, Daihatsu, Porsche, Saab, DkW, Volkswagen, Karmann, Renault a pochopitelně i české Škoda, Tatra nebo Aero.

Jedničku měl tradičně na své Škodě Felicia zámecký pán Jaromír Šimonek, bez něhož si nelze Rojení ani Sosnění představit. Však je „u toho“ už od prvního ročníku. Jeho dcera Zuzka opět po roce provětrala rodinný Triumph Spitfire, víc času jí při vedení rodinné firmy bohužel na zábavu nezbývá.

Asi největší atrakcí letošního Rojení byl vůz Bugatti 37 z roku 1926, s nímž jel Standa Profeld s manželkou Markétou jako přípravu na 1000 mil československých, které startují tento čtvrtek ráno. Vidět závodní bugatku na silnicích a ještě s Profeldem za volantem musí být zážitkem pro každého. Vůz koupil před dvěma roky na aukci ve Francii a dodnes je přihlášena ještě na francouzských dokladech.

Pořadatelé nezapomínají ani na doprovodný program, děti si mohly pomalovat opravdového Brouka, v pravém nefalšovaném double deckeru nestačili Radim s Miladou podávat vynikající kávu, přijeli opět cyklisté na historických kolech z Dubé, k dobré náladě přispěl Jazz Kvintet Turnov. Kdo nepřijel do Lobče, může jen litovat, a zapsat si do kalendáře druhou červnovou sobotu.


J.Lasík 13.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar