Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Veteránské Rojení aneb Rojení na Kokořínsku

Krásné letní počasí, skvělá stylová kapela New Dixie z Liberce, tradiční vynikající káva u Radima a Milady v double deckeru, bohaté a hodně chutné občerstvení (kuchař Luděk umí) a hlavně stovka historických automobilů a několik motocyklů – tak to je ve stručnosti Veteránské Rojení, které proběhlo v Lobči, nedaleko Mšena.

Když Veteránské rojení před 18 roky začínalo, tak bylo jedinou akcí v širokém okolí. Dnes je situace opačná. Každý víkend se pořádají veteránské akce po celé republice a jen v okolí Lobče jich je spousta. Ve stejný den Klecanská rallye, týden před tím Mělnická veteran rally, o týden později Oldtimer Bohemia, a tak bychom mohli pokračovat.


Dnes mají akce většinou už své stálé příznivce. Ty doplňují „nováčci“, kteří se o Veteránském Rojení nějakým způsobem dozvěděli. Letos to bylo například hned pět amerik Cadillac a Chevrolet. Původně bylo kdysi Rojení jen pro anglické automobily, postupem času se rozrostlo také o další značky.


Bohužel nejméně obsazenou je kategorie automobilů vyrobených tak do roku 1939. „Věřím, že do budoucna si k nám majitelé předválečných automobilů najdou cestu. Rádi bychom je tady na Lobči uvítali. A bylo by to i symbolické. Neboť právě tady podepsali v roce 1925 pánové Václav Klement za LK a Josef Šimonek za Škodovy závody v Plzni, fúzi o spojení obou firem a na autech se tak objevil okřídlený šíp a nápis Škoda,“ říká Tomáš Pavlík, jeden z hlavních organizátorů.



Jedničku a dvojku mají rezervovanou „domácí“ – pan Jaromír Šimonek, pravnuk Josefa Šimonka, se Škodou Felicia jeho dcera Zuzka Šimonková Pavlíková s Triumphem Spitfire 1500 z roku 1978. Vedle tradičních anglických značek jako Austin Healey, Mini, Lotus, Jaguar Rolls Royce, Triumph, MG, Hillman se na zámeckém dvoře sjela pestrá paleta dalších automobilů Fiat, Porsche, VW, Citroën, Audi, Saab, Mercedes Benz, Alfa Romeo atd. Ozdobou bylo několik Jaguarů Type-E. Předválečných jsme napočítali asi osm. Z nich asi nejzajímavější byl Riley Nine z roku 1930. Bylo vyrobeno pouze pět se kusů, a v karosérii roadster 2+2 se dochovalo jen dvaadvacet.


Letošní trase zavedla posádky nejdříve na měřený úsek kolem zámku, a dále směr Ráj, Blatce, úzkou silničkou k Housce, následoval průjezd vesničkou Kruh, a dále přes Luka, Březovice do Bělé pod Bezdězem. Tady byla malá zastávka v rámci akce Není Bělá jako Bělá a po malém občerstvení zpátky na Lobeč. Přesně osmdesát kilometrů, takže jízda na pohodu podle šipkového itineráře s několika záludnými otázkami.



Škoda jen, že ne všichni majitelé veteránů na trasu vyjeli. Přišli o pěkné svezení krásnou krajinou. Tak třeba za rok opět druhou červnovou sobotu.


JL 11.6.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar