Veteránské Čelkovice nadchly krásnou tratí
Letos opět první i druhá etapa začínaly u Střední průmyslové školy v Táboře, první tady také končila, druhá pak na letišti. Tento koncept se pořadatelům, pod vedeném Marcela Gause, osvědčil, i když občas se rozhodnou udělat pausu na oběd i v jiném místě.
Letos měl Marcel Gause šťastnou ruku, pokud jde o výběr trasy, bezpochyby nejkvalitnější, jakou jsme na Čelkovicích dosud projeli. Obě měřily něco málo přes padesát kilometrů, první zahrnovala dva měřené úseky, první byl tradičně v čelkovických serpentýnách, druhý v chotovinských zatáčkách se startem uvnitř muzea pana Janeckého.
Dopoledne nabídla krásné úseky, prakticky z Náchoda na kraji Tábora až po Hlinice. Zvláště úsek Řevnov – Chotoviny, který se jel ještě za slušného počasí byl nádherný. Po obědě se nebe zakabonilo a když první posádky přijížděly Dolní Hracovicí na další krásnou část, tak začalo pršet a bylo bohužel po výhledech, Posádky a motocyklisté si užili krásný úsek právě z Dolní Hrachovice zhruba do Lejčkova. Doporučili jsme Marceli Gausemu pro příští rok trasu pouze otočit.
Do soutěže odstartovalo 126 posádek s automobily od roku1928 do 1990 a 48 motocyklistů na strojích od 1928, kdy byl vyroben BSA S28 až po rok 1990, zastoupený Hondou ST1100 a Jawou 350, typ 640.
Předválečný automobilový průmysl byl reprezentovalo bohužel jen osm vozů ze čtrnácti přihlášených. To je daň za to, že pořadatel nevybírá vklad předem, ale až na místě. Ze zmíněného roku byl Peugeot 201 z roku 1929 a o rok mladší Škoda 430. Za zmínku stojí pěkný Citroën Traction Avant 1939¨nebo Mercedes Benz V170 (1938). Škoda, že se hlavní části soutěže nezúčastnilo více automobilů z večerní jízdy Táborem. Prý nechtějí, aby museli neustále uhýbat moderním automobilům.
V přehlídce modernějších automobilů převažovaly letos různé škodovky, ale tady si neodpustíme malou poznámku. Několik vozů hlavně favoritů nebylo dvakrát elegantních. Naopak ze zajímavých vybíráme velice elegantní Ford Taunus 17M (1965), dále Chrysler 160 GT (1972), tři vozy Matra Simca Bagheera (1974) Ford Mustang (1969), ale třeba i Trabant P60 (1963) v perfektním stavu. Vedle sériově vyráběných automobilů se na trase objevil i jeden prototyp BAZ 330, nedávno renovovaný v Retromuzeu Strnadice.
Nejspřesnějším řidičem se stal Miroslav Záruba
A1
1.Miroslav Záruba, Peugeot 201
2. Milan Smrčina, Aero 1000
3. Pavel Šmic, Citroën Traction Avant
A2
1. Roman Ernst, Ford Mustang
2.Mirka Nováková, Škoda 440
3.Martin Jaroš, Chevrolet 3100
A3
1.Jakub Rajšl, Saab 99
2.Vratislav Klíma, VW Brouk Cabrio
3.Jiří Síla, Škoda 100 L
M1
1.Vladimír Chalupský, Harley.Davidson WLC 750
2.Karel Kalina, Puch 125 t
3.Josef Rohel, ČZ 350 Tourist
M2
1.Bohuslav Kovařík, ČZ 501/3 skútr
2.Štěpán Drbal, Oskar-Velorex 16/250
3.Jitka Kovaříková, Jawa 250 /11 pérák
M3
1.Rostislav Krch, Jawa 350 typ 640
2.Rostislav Vrábek, Jawa 350 Californian
3.Lubomír Krosná,ř Jawa 350/360 side
Pozn.
První říjnový víkend bylo hned několik akcí (Pražská Noblesa, Než vypustíme vodu z chladiče – Dvůr Králové, Ondřejovská osmička, Sraz v Kralupech, the Most Festival,…), a bylo opravdu těžké se rozhodnout. Každá má svoje kouzlo a atmosféru.
JL 5.10.2025
Dopoledne nabídla krásné úseky, prakticky z Náchoda na kraji Tábora až po Hlinice. Zvláště úsek Řevnov – Chotoviny, který se jel ještě za slušného počasí byl nádherný. Po obědě se nebe zakabonilo a když první posádky přijížděly Dolní Hracovicí na další krásnou část, tak začalo pršet a bylo bohužel po výhledech, Posádky a motocyklisté si užili krásný úsek právě z Dolní Hrachovice zhruba do Lejčkova. Doporučili jsme Marceli Gausemu pro příští rok trasu pouze otočit.
Do soutěže odstartovalo 126 posádek s automobily od roku1928 do 1990 a 48 motocyklistů na strojích od 1928, kdy byl vyroben BSA S28 až po rok 1990, zastoupený Hondou ST1100 a Jawou 350, typ 640.
Předválečný automobilový průmysl byl reprezentovalo bohužel jen osm vozů ze čtrnácti přihlášených. To je daň za to, že pořadatel nevybírá vklad předem, ale až na místě. Ze zmíněného roku byl Peugeot 201 z roku 1929 a o rok mladší Škoda 430. Za zmínku stojí pěkný Citroën Traction Avant 1939¨nebo Mercedes Benz V170 (1938). Škoda, že se hlavní části soutěže nezúčastnilo více automobilů z večerní jízdy Táborem. Prý nechtějí, aby museli neustále uhýbat moderním automobilům.
V přehlídce modernějších automobilů převažovaly letos různé škodovky, ale tady si neodpustíme malou poznámku. Několik vozů hlavně favoritů nebylo dvakrát elegantních. Naopak ze zajímavých vybíráme velice elegantní Ford Taunus 17M (1965), dále Chrysler 160 GT (1972), tři vozy Matra Simca Bagheera (1974) Ford Mustang (1969), ale třeba i Trabant P60 (1963) v perfektním stavu. Vedle sériově vyráběných automobilů se na trase objevil i jeden prototyp BAZ 330, nedávno renovovaný v Retromuzeu Strnadice.
Nejspřesnějším řidičem se stal Miroslav Záruba
A1
1.Miroslav Záruba, Peugeot 201
2. Milan Smrčina, Aero 1000
3. Pavel Šmic, Citroën Traction Avant
A2
1. Roman Ernst, Ford Mustang
2.Mirka Nováková, Škoda 440
3.Martin Jaroš, Chevrolet 3100
A3
1.Jakub Rajšl, Saab 99
2.Vratislav Klíma, VW Brouk Cabrio
3.Jiří Síla, Škoda 100 L
M1
1.Vladimír Chalupský, Harley.Davidson WLC 750
2.Karel Kalina, Puch 125 t
3.Josef Rohel, ČZ 350 Tourist
M2
1.Bohuslav Kovařík, ČZ 501/3 skútr
2.Štěpán Drbal, Oskar-Velorex 16/250
3.Jitka Kovaříková, Jawa 250 /11 pérák
M3
1.Rostislav Krch, Jawa 350 typ 640
2.Rostislav Vrábek, Jawa 350 Californian
3.Lubomír Krosná,ř Jawa 350/360 side
Pozn.
První říjnový víkend bylo hned několik akcí (Pražská Noblesa, Než vypustíme vodu z chladiče – Dvůr Králové, Ondřejovská osmička, Sraz v Kralupech, the Most Festival,…), a bylo opravdu těžké se rozhodnout. Každá má svoje kouzlo a atmosféru.
JL 5.10.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














