Veteránské Babí léto
Na jaře rozhodně není v Praze a blízkém okolí rozhodně nouze o veteránské akce, ale jakmile skončí Zbraslav – Jíloviště a Tachlovický trojúhelník, tak jako by veteránské hnutí upadlo už do podzimního spánku. Probudit veteránisty z letargie se třetím rokem snaží Městská část Prahy 17 – Řepy.
Možná o veteránském akci, pořádané v rámci kulturního programu Babí léto pod záštitou paní starostky Jitky Synkové, majitelé historických automobilů a motocyklů ani nevědí. Nebýt telefonátu pana Pastrňáka, mimochodem majitele překrásného sportovního vozu AC Cobra, tak bychom o ní nevěděli ani my, byť to máme do Řep, tak říkajíc, co by kamenem dohodil. Třeba se podaří akci příští rok ještě více zkvalitnit, aby přitáhla více majitelů veteránů. Nejde jen o výstavu, ale také zhruba šedesát kilometrů dlouhou jízdu po vedlejších silnicích západně od Prahy. Letos se díky počasí vyjížďka opravdu vydařila.
Ačkoliv účast nebyla největší, tak se sešlo několik pěkných automobilů, především značky Praga, mezi nimiž rozhodně vynikal elegantní kabriolet Lady. Není divu, neboť akce byla pořádaná společně s Emilovou jízdou na počest pana Emila Příhody, sběratele automobilů Praga. Z dalších pragovek zaujal i malý dosti vzácný valníček Piccolo z roku 1939 pro řezníky. Proto byla jeho zadní část nahrazena dřevěnou vyplechovanou karosérií.
Známý veteránský nadšenec Attilio Škvor opět vyrazil se otevřenou Škodou Tudor. Mimochodem s tímto vozem absolvoval letos v červnu vzpomínkovou jízdu 1000 mil Českoskovenských na trase Praha – Bratislava – Praha – Bratislava – Praha, tedy nějakých 1700 kilometrů. Poměrně vzácný je rovněž Ford B, vyráběný v několika karosářských verzích v roce 1932.
Automobilů Peugeot je na našich veteránských akcích k vidění jako šafránu. O to více potěší každý vůz se lvem ve znaku, který se někde objeví. Tentokrát šlo o model 604 V6 Ti z roku 1978, poháněný jak už název napovídá zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2664 cm³ a výkonu 144 k ve verzi se vstřikováním K-Jetronic (karburátorová verze měla 136 k). Dosahoval rychlosti 185 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlil za 10,4 sekundy s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, na přání mohl být vybaven i třístupňovým automatem. Peugeot 604 V6 měl být odpovědí na šestiválce BMW a Mercedes Benz.
Lahůdkou pak byly dva vozy AC Cobra s pětilitrovým vidlicovými osmiválci.
J.Lasík, 13.9.2010
Ačkoliv účast nebyla největší, tak se sešlo několik pěkných automobilů, především značky Praga, mezi nimiž rozhodně vynikal elegantní kabriolet Lady. Není divu, neboť akce byla pořádaná společně s Emilovou jízdou na počest pana Emila Příhody, sběratele automobilů Praga. Z dalších pragovek zaujal i malý dosti vzácný valníček Piccolo z roku 1939 pro řezníky. Proto byla jeho zadní část nahrazena dřevěnou vyplechovanou karosérií.
Známý veteránský nadšenec Attilio Škvor opět vyrazil se otevřenou Škodou Tudor. Mimochodem s tímto vozem absolvoval letos v červnu vzpomínkovou jízdu 1000 mil Českoskovenských na trase Praha – Bratislava – Praha – Bratislava – Praha, tedy nějakých 1700 kilometrů. Poměrně vzácný je rovněž Ford B, vyráběný v několika karosářských verzích v roce 1932.
Automobilů Peugeot je na našich veteránských akcích k vidění jako šafránu. O to více potěší každý vůz se lvem ve znaku, který se někde objeví. Tentokrát šlo o model 604 V6 Ti z roku 1978, poháněný jak už název napovídá zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2664 cm³ a výkonu 144 k ve verzi se vstřikováním K-Jetronic (karburátorová verze měla 136 k). Dosahoval rychlosti 185 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlil za 10,4 sekundy s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, na přání mohl být vybaven i třístupňovým automatem. Peugeot 604 V6 měl být odpovědí na šestiválce BMW a Mercedes Benz.
Lahůdkou pak byly dva vozy AC Cobra s pětilitrovým vidlicovými osmiválci.
J.Lasík, 13.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout