Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránská pohoda v Českém ráji

Soutěž pro historická vozidla vyrobená do roku 1940 s názvem Veteránem Českým rájem patří především mezi pohodové až výletní akce, kdy se nejede na žádný čas a plnění úkolů má více méně jen humorný nádech. Letos přálo třídenní soutěži počasí, jako už dlouho ne.

Už řadu ji připravují Jan Zápotocký, Michal Geisler a Vladislav Kučera ještě s několika přáteli a snaží se ji připravit tak, aby si všichni užili vyjížďku nádhernou krajinou Českého ráje. Sobotní hlavní trasa vedla po nejkrásnějších místech.

Posuďte sami z Jičína přes Prachov, po části okruhu Velké ceny Prachovských skal, Libošovice přes Kost, Branžeš až k restauraci Krásná vyhlídka na Mužském. Poté přes Žďár, úzkými silničkami kolem Skokov, prudkým výjezdem z Olešnice na Pohoří a zase hned dolů do Kacanov a hurá na Vyskeř. Poslední část směrem k Hrubé Skále, ale ne až k zámku ale do Krčkovic a pomalu zpátky do Jičína. Lepší trať snad nemohli vybrat. Ta se musela líbit všem šesti desítkám posádkám z České republiky, které doplnili přátelé ze Slovenska a tradičně z Německa.

Na Veteránem Českým rájem převažují hlavně automobily českých značek Aero, Tatra, Praga, Škoda. Mezi nejstarší automobily patřily například Dodge Brothers (1924), Essex Super (1925), Austro Daimler (1929), Ford A (1928). Dva Pan Petr Michálek opět provětral krásný kabriolet Rolls Royce 20/25 s člunovitou karosérií Boat tail Speedster (1930), zatímco druhý rolls pana Daniela Chroboka byl stejného typu, ale s karosérií Thrupp & Maberly Saloon, rok 1932. Zapomenout nesmíme ani na Jiřího Kalistu se sportovní Alfou Romeo 6C 1750, která patří k ozdobám každé veteránské akce.

Nejstarším automobilem domácí výroby byla „patinová“ Praga Grand z roku 1928, ale velice zajímavý osud má Škoda 637 D, vyrobená v říjnu 1934 pro finančníka JUDr Josefa Kalfuse, pozdějšího ministra financí ČSR. V červnu 1946 ho bez kol (zabavena v rámci Válečné strategie Protektorátu) získal pan Václav Holý z Malé Skály a o rok později byl znárodněn. Poté jej používali v turnovském ČSAD. V roce 1953 jej získal syn Václav Holý jako vrak napadený houbou za cenu šrotu, opravil a byl používán pro převoz lidí i materiálu, ale také jako stěhovací, kdy najednou převezl i deset metráků stavebního materiálu. Zajímavostí je celodřevěná karosérie a páteřový rám v prototypu Škoda Superb.

Vzhledem k tomu, že jde o pohodový výlet, tak do oběda jezdily automobily poměrně hustě za sebou, odpoledne už to bylo slabší. Pořadatelé posádkám doporučili místa k občerstvení, tak se všichni roztrousili prakticky po celé trase a protože bylo krásně, tak nikdo nikam nepospíchal.

Jičínští veteránisté si ale neodpočinou, už za necelý měsíc chystají Loukotě a řemeny.



J.Lasík 6.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar