Veteránská nádhera na Karlovarsku
Stovka historických automobilů a dvacítka motocyklů bylo možné už od pátku vídat v okolí Karlových Varů. Jel se totiž už 17. ročník mezinárodní karlovarské rallye, a že bylo co obdivovat.
V pátek připravili pořadatelé pro účastníky výlet po pamětihodnostech. Okružní etapa zahrnovala zámek v Klášterci nad Ohří, královské město Kadaň a klášterní areál v Ostrově nad Ohří. Sobotní etapa s plněním různých úkolů vedla nejdříve ulicemi lázeňského města, dále přes Bečov, krásnou silnicí přes Mnichov do Mariánských Lázní.
Tady přestávku (možná mohla být o hodinu kratší) vyplnila Soutěž elegance přímo před lázeňskou kolonádou. Poté opět krásnou krajinou přes Kladskou, Prameny, Krásno, Horní Slavkov a jak se říká nejlepší na konec. Úzkou silničkou nejdříve do kopce a zase prudkým sjezdem přes Kfely zpět do Karlových Varů.
Stejně jako program, tak i seznam přihlášených automobilů byl excelentní. Úvod ale obstarala dvacítka motocyklů, přičemž všechny až na Miroslava Zárubu s Jawou 250 Pérák přivezli němečtí veteránisté. Pozornost poutaly pak elegantní skútry IWL SR 59 Berliner Roller z počátku šedesátých let.
Ale zpět k automobilům. Nejstaršími byly dva Fordy T, každý s jinou karosérií, ale oba z roku 1911. O čtyři roky mladší byl pak Buick Touring. Mnohem zajímavější byla určitě belgická Minerva AF se šestiválcem 5,3 litru vyrobená v roce 1926, naopak asi mezi nejelegantnější patřily Buick Special Coupe Serie 40 (1929) nebo Packard Custom Eight DW (1931), a také šestiválcová Škoda 6R Sport Phaeton (1929). Nejrychlejším mezi třiadvaceti předválečnými automobily byl Jaguar SS100 z roku 1936. Startoval s ním pan Tomáš Kalkus.
Zhruba třetina účastníků přijela z Německa, až na polskou dvojici s Opelem Olympia. A právě jejich automobily jako IFA F9 , wartburg 311 Sport Coupe nebo 311 cabrio byly vítaným zpestřením stejně jako třeba v krásném stravu Moskvič 407. V lednu 1963 byl přihlášen v Československu a do roku 2002 najezdil výhradně v letních měsících 24 500 kilometrů dodnes je ve stoprocentním originálním stavu. Vůz poháněl zážehový čtyřválec objemu 1360 cm³ a s výkonem 45 k dosahoval rychlosti 125 km/h. Raritou byl pak mikrobus Ford Taunus Transit FK z roku 1958.
Zkrátka nepřišli ani milovníci „éčkových“ Jaguarů z konce šedesátých let. Na silnicích karlovarského kraje byly k vidění hned tři. Ve startovní listině jsme napočítali pětatřicet značek, což jen dokazuje, jak pořadatelé vybírají pečlivě historické automobily.
JL 6.8.2017
Tady přestávku (možná mohla být o hodinu kratší) vyplnila Soutěž elegance přímo před lázeňskou kolonádou. Poté opět krásnou krajinou přes Kladskou, Prameny, Krásno, Horní Slavkov a jak se říká nejlepší na konec. Úzkou silničkou nejdříve do kopce a zase prudkým sjezdem přes Kfely zpět do Karlových Varů.
Stejně jako program, tak i seznam přihlášených automobilů byl excelentní. Úvod ale obstarala dvacítka motocyklů, přičemž všechny až na Miroslava Zárubu s Jawou 250 Pérák přivezli němečtí veteránisté. Pozornost poutaly pak elegantní skútry IWL SR 59 Berliner Roller z počátku šedesátých let.
Ale zpět k automobilům. Nejstaršími byly dva Fordy T, každý s jinou karosérií, ale oba z roku 1911. O čtyři roky mladší byl pak Buick Touring. Mnohem zajímavější byla určitě belgická Minerva AF se šestiválcem 5,3 litru vyrobená v roce 1926, naopak asi mezi nejelegantnější patřily Buick Special Coupe Serie 40 (1929) nebo Packard Custom Eight DW (1931), a také šestiválcová Škoda 6R Sport Phaeton (1929). Nejrychlejším mezi třiadvaceti předválečnými automobily byl Jaguar SS100 z roku 1936. Startoval s ním pan Tomáš Kalkus.
Zhruba třetina účastníků přijela z Německa, až na polskou dvojici s Opelem Olympia. A právě jejich automobily jako IFA F9 , wartburg 311 Sport Coupe nebo 311 cabrio byly vítaným zpestřením stejně jako třeba v krásném stravu Moskvič 407. V lednu 1963 byl přihlášen v Československu a do roku 2002 najezdil výhradně v letních měsících 24 500 kilometrů dodnes je ve stoprocentním originálním stavu. Vůz poháněl zážehový čtyřválec objemu 1360 cm³ a s výkonem 45 k dosahoval rychlosti 125 km/h. Raritou byl pak mikrobus Ford Taunus Transit FK z roku 1958.
Zkrátka nepřišli ani milovníci „éčkových“ Jaguarů z konce šedesátých let. Na silnicích karlovarského kraje byly k vidění hned tři. Ve startovní listině jsme napočítali pětatřicet značek, což jen dokazuje, jak pořadatelé vybírají pečlivě historické automobily.
JL 6.8.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout