Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránská nádhera na Karlovarsku

Stovka historických automobilů a dvacítka motocyklů bylo možné už od pátku vídat v okolí Karlových Varů. Jel se totiž už 17. ročník mezinárodní karlovarské rallye, a že bylo co obdivovat.

V pátek připravili pořadatelé pro účastníky výlet po pamětihodnostech. Okružní etapa zahrnovala zámek v Klášterci nad Ohří, královské město Kadaň a klášterní areál v Ostrově nad Ohří. Sobotní etapa s plněním různých úkolů vedla nejdříve ulicemi lázeňského města, dále přes Bečov, krásnou silnicí přes Mnichov do Mariánských Lázní.


Tady přestávku (možná mohla být o hodinu kratší) vyplnila Soutěž elegance přímo před lázeňskou kolonádou. Poté opět krásnou krajinou přes Kladskou, Prameny, Krásno, Horní Slavkov a jak se říká nejlepší na konec. Úzkou silničkou nejdříve do kopce a zase prudkým sjezdem přes Kfely zpět do Karlových Varů.


Stejně jako program, tak i seznam přihlášených automobilů byl excelentní. Úvod ale obstarala dvacítka motocyklů, přičemž všechny až na Miroslava Zárubu s Jawou 250 Pérák přivezli němečtí veteránisté. Pozornost poutaly pak elegantní skútry IWL SR 59 Berliner Roller z počátku šedesátých let.

Ale zpět k automobilům. Nejstaršími byly dva Fordy T, každý s jinou karosérií, ale oba z roku 1911. O čtyři roky mladší byl pak Buick Touring. Mnohem zajímavější byla určitě belgická Minerva AF se šestiválcem 5,3 litru vyrobená v roce 1926, naopak asi mezi nejelegantnější patřily Buick Special Coupe Serie 40 (1929) nebo Packard Custom Eight DW (1931), a také šestiválcová Škoda 6R Sport Phaeton (1929). Nejrychlejším mezi třiadvaceti předválečnými automobily byl Jaguar SS100 z roku 1936. Startoval s ním pan Tomáš Kalkus.


Zhruba třetina účastníků přijela z Německa, až na polskou dvojici s Opelem Olympia. A právě jejich automobily jako IFA F9 , wartburg 311 Sport Coupe nebo 311 cabrio byly vítaným zpestřením stejně jako třeba v krásném stravu Moskvič 407. V lednu 1963 byl přihlášen v Československu a do roku 2002 najezdil výhradně v letních měsících 24 500 kilometrů dodnes je ve stoprocentním originálním stavu. Vůz poháněl zážehový čtyřválec objemu 1360 cm³ a s výkonem 45 k dosahoval rychlosti 125 km/h. Raritou byl pak mikrobus Ford Taunus Transit FK z roku 1958.


Zkrátka nepřišli ani milovníci „éčkových“ Jaguarů z konce šedesátých let. Na silnicích karlovarského kraje byly k vidění hned tři. Ve startovní listině jsme napočítali pětatřicet značek, což jen dokazuje, jak pořadatelé vybírají pečlivě historické automobily.



JL 6.8.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar