Veteránisté se sjeli do Roztok
Zámecký park v Roztokách u Prahy včera přivítal účastníky Soutěže elegance historických vozidel, které už tradičně pořádají pražský Veteran Car Club a Středočeské muzeum Roztoky.
Přestože ranní déšť odradil některé majitele historických vozidel, tak se kupodivu během dopoledne zaplnil celý park převážně automobily a také stovkami návštěvníků. Kvůli počasí bohužel neviděly nejstarší přihlášené automobily Renault VI (1905), Clemet-Bayard (1924) a dva vozy Buick (1920), ale „mimo plán“ se dostavil Anatol Daňha se stoletým americkým vozem Premier Runabout a Evžen Majoroš s automobilem liberecké automobilka RAF, která by letos oslavila 100. narozeniny. Původně chtěl přijet s pozlacenou Minervou AL, ale technická závada mu na poslední chvíli udělala čáru přes rozpočet.
Zájmu odborné i laické veřejnosti neunikla závodní belgická Imperie Sport Special, jeden ze dvou dochovaných exemplářů vyrobených v roce 1930 pro závodní účely a vybavený šesti karburátory. Druhý vůz se nachází v muzeu v lázeňském městě Spa. Továrna tehdy vyvážela do zahraničí často pouze podvozky, které se na místo určení dopravovaly po vlastní ose, když řidič seděl na dřevěné bedně. Pohon vozu obstarával řadový šestiválec objemu 1,8 litru, jehož výkon však výrobce ani současný majitel Jan Šoral neudávají.
Pozornosti neušel ani Rolls Royce 20/25 s unikátní člunovitou karosérií Bobtail z roku 19390. Svoji premiéru si odbyl na nedávné Rendez Vouz v Horních Počernicích. Do Roztoky přijely ještě další dva automobily britské slavné značky, z nichž cenný bel zvláště model 25/30 s karosérií Thruppe&Maberly, vyrobený v roce 1936.
Diváci mohli také obdivovat nádherný řadový šestiválec 2,4 litru vozu Alfa Romeo 6C 2500 Turismo, vrchol předválečné automobilové techniky, ukrytý pod vcelku nenápadnou čtyřdveřovou pětimístnou karosérií bez středového sloupku. Tento model patřil mezi nejlepší cestovní automobily před druhou světovou válkou.
Zpestřením Soutěže elegance byly dva nádherně zrestaurované traktory Lanz Buldog 45 s desetilitrovým motorem a o pět let mladší jeho sourozenec typ 25. Na své si přišli i obdivovatelů vozů Jaguar a MG, naopak poněkud slabší byla letos účast motocyklů. Pro pravidelné návštěvníky veteránských soutěží a srazů bylo tak trochu zklamáním, že se tentokrát neobjevil takřka žádný nový historický kousek.
Soutěž elegance velice vhodně doplňovala ještě výstava Česká auta - hračky a modely, která ve Středočeském muzeu trvá až do 19. srpna a rozhodně stojí za shlédnutí.
Další veteránskou akcí bude již tuto sobotu populární Rallye Křivonoska u Hluboké nad Vltavou, kde se očekává účast až dvou stovek výhradně předválečných automobilů a motocyklů. Více se zítra na našich stránkách.
Jindřich Lasík, 9.5.2007
Zájmu odborné i laické veřejnosti neunikla závodní belgická Imperie Sport Special, jeden ze dvou dochovaných exemplářů vyrobených v roce 1930 pro závodní účely a vybavený šesti karburátory. Druhý vůz se nachází v muzeu v lázeňském městě Spa. Továrna tehdy vyvážela do zahraničí často pouze podvozky, které se na místo určení dopravovaly po vlastní ose, když řidič seděl na dřevěné bedně. Pohon vozu obstarával řadový šestiválec objemu 1,8 litru, jehož výkon však výrobce ani současný majitel Jan Šoral neudávají.
Pozornosti neušel ani Rolls Royce 20/25 s unikátní člunovitou karosérií Bobtail z roku 19390. Svoji premiéru si odbyl na nedávné Rendez Vouz v Horních Počernicích. Do Roztoky přijely ještě další dva automobily britské slavné značky, z nichž cenný bel zvláště model 25/30 s karosérií Thruppe&Maberly, vyrobený v roce 1936.
Diváci mohli také obdivovat nádherný řadový šestiválec 2,4 litru vozu Alfa Romeo 6C 2500 Turismo, vrchol předválečné automobilové techniky, ukrytý pod vcelku nenápadnou čtyřdveřovou pětimístnou karosérií bez středového sloupku. Tento model patřil mezi nejlepší cestovní automobily před druhou světovou válkou.
Zpestřením Soutěže elegance byly dva nádherně zrestaurované traktory Lanz Buldog 45 s desetilitrovým motorem a o pět let mladší jeho sourozenec typ 25. Na své si přišli i obdivovatelů vozů Jaguar a MG, naopak poněkud slabší byla letos účast motocyklů. Pro pravidelné návštěvníky veteránských soutěží a srazů bylo tak trochu zklamáním, že se tentokrát neobjevil takřka žádný nový historický kousek.
Soutěž elegance velice vhodně doplňovala ještě výstava Česká auta - hračky a modely, která ve Středočeském muzeu trvá až do 19. srpna a rozhodně stojí za shlédnutí.
Další veteránskou akcí bude již tuto sobotu populární Rallye Křivonoska u Hluboké nad Vltavou, kde se očekává účast až dvou stovek výhradně předválečných automobilů a motocyklů. Více se zítra na našich stránkách.
Jindřich Lasík, 9.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout