Veteránisté se loučili se sezonou
Pražská noblesa, která se uskutečnila v sobotu na Praze 4 prakticky ukončila veteránskou sezonu u nás. Někteří ještě vytáhnou své miláčky v sobotu 6 .prosince, aby se zúčastnili Mikulášské jízdy, tentokrát v Praze 6.
Takřka všichni přihlášení, až na pár výjimek, to znamená přesně 96 vozidel, se dostavili do Žlutých lázní, aby poté absolvovaly dvě jízdy Jeremenkovou ulicí a následně se přemístili na výstavu do Centrálního parku na Kavčích horách.
Mlhavé počasí a časná ranní doba, a také tak trochu pokulhávající propagace, jenž měla být záležitostí čtvrtého obvodu, měly za následek, že mnoho návštěvníků si na dopolední programu cestu nenašlo. Je to jistě škoda, neboť k vidění bylo mnoho krásných automobilů, z nichž třeba Lincoln Double Phaeton a Packard Roadster pana Petra Skuhravého, měly premiéru. Nádherné skvosty z přelomu 20. a 30. let minulého století pohánějí pochopitelně vidlicové osmiválce o objemu 6,3 resp. 5,5 litru.
Prague Classic car se sídlem „přes vodu“ na Zlíchově přivezl hned několik automobilů. Šéf Evžen Majoroš opět osedlal mohutný American La France a při jízdě do kopce popustil uzdu svých vášní a předvedl jízdu hodnou vozu s objemem 15 litrů. Technik Karel Martinovský jel s pozlacenou Minervou AL, odborník na slovo vzatý Mirek Kotlařík se ukázal v majestátním Rolls Royce Phantom V, technik Petr Kamaryt ukázal malý, ale rychlý Salmson Grand Prix a půvabná sekretářka Tereza Bártová si vyzkoušela Alfu Romeo 1300 Junior. Z Prague Classic Car pocházely ještě nádherný Mercedes Benz 300 Adenauer, dále o něco mladší typ 300 SE, pěkně zrenovovaný BMW 321, americký sportovní automobil Chevrolet Corvette 327 a Rolls Royce Silver Shadow I. Tyto všechny automobily nejlépe vystihovaly název akce Pražská nobelsa.
Ale abychom na nikoho nezapomněli, tak se našlo ještě několik pěkných kousků jako Jaguar XK 120 OTS, MG TA, Laurin Klement 110, Buick, Fiat 501 nebo Nash 4890 Special. Zbytek tvořily aerovky, pragovky, tatrovky, škodovky, z mladších pak třeba Hillmann, Alfa Romeo, Porsche a pár motocyklů.
Uvidíme příští rok, jestli dojde k repríze Pražské noblesy v této podobě anebo se pořadatelé v čele s Janem Täubelem a Petrem Navrátilem vrátí k nějaké podobě pražské míle. Ať tak nebo tak, jde v každém případě o pěkné rozloučení s veteránskou sezonou, ke které patří už od prvního ročníku, kdy se ještě závodilo U rajské zahrady na Žižkově, chleba se sádlem a teplý čaj.
Jindřich Lasík, 13.10.2008
Mlhavé počasí a časná ranní doba, a také tak trochu pokulhávající propagace, jenž měla být záležitostí čtvrtého obvodu, měly za následek, že mnoho návštěvníků si na dopolední programu cestu nenašlo. Je to jistě škoda, neboť k vidění bylo mnoho krásných automobilů, z nichž třeba Lincoln Double Phaeton a Packard Roadster pana Petra Skuhravého, měly premiéru. Nádherné skvosty z přelomu 20. a 30. let minulého století pohánějí pochopitelně vidlicové osmiválce o objemu 6,3 resp. 5,5 litru.
Prague Classic car se sídlem „přes vodu“ na Zlíchově přivezl hned několik automobilů. Šéf Evžen Majoroš opět osedlal mohutný American La France a při jízdě do kopce popustil uzdu svých vášní a předvedl jízdu hodnou vozu s objemem 15 litrů. Technik Karel Martinovský jel s pozlacenou Minervou AL, odborník na slovo vzatý Mirek Kotlařík se ukázal v majestátním Rolls Royce Phantom V, technik Petr Kamaryt ukázal malý, ale rychlý Salmson Grand Prix a půvabná sekretářka Tereza Bártová si vyzkoušela Alfu Romeo 1300 Junior. Z Prague Classic Car pocházely ještě nádherný Mercedes Benz 300 Adenauer, dále o něco mladší typ 300 SE, pěkně zrenovovaný BMW 321, americký sportovní automobil Chevrolet Corvette 327 a Rolls Royce Silver Shadow I. Tyto všechny automobily nejlépe vystihovaly název akce Pražská nobelsa.
Ale abychom na nikoho nezapomněli, tak se našlo ještě několik pěkných kousků jako Jaguar XK 120 OTS, MG TA, Laurin Klement 110, Buick, Fiat 501 nebo Nash 4890 Special. Zbytek tvořily aerovky, pragovky, tatrovky, škodovky, z mladších pak třeba Hillmann, Alfa Romeo, Porsche a pár motocyklů.
Uvidíme příští rok, jestli dojde k repríze Pražské noblesy v této podobě anebo se pořadatelé v čele s Janem Täubelem a Petrem Navrátilem vrátí k nějaké podobě pražské míle. Ať tak nebo tak, jde v každém případě o pěkné rozloučení s veteránskou sezonou, ke které patří už od prvního ročníku, kdy se ještě závodilo U rajské zahrady na Žižkově, chleba se sádlem a teplý čaj.
Jindřich Lasík, 13.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















