Veteránista Mirek Krejsa slavil šedesátiny
V minulých dnech oslavil životní jubileum – 60. narozeniny pan Miroslav Krejsa z Jablonce nad Nisou. Ti dříve narození si jej pamatují hlavně z okruhů a kopců s formulí Easter, naopak dnes jej znají spíše veteránisté, protože bývá k vidění na nejrůznějších akcích s nejrůznějšími automobily.
My jsme jej viděli snad už se všemi automobily, které vlastní, kromě bílé Tatry 603, přesně takové s jakou jezdíval jeho otec. A to je také jediný poválečný automobil v jeho sbírce, všechny ostatní jsou mnohem staršího data: Praga Alfa (1923), Škoda – Laurin Klement 110 (1927), Lagonda 3.0 (1933), Aero 1000 (1933), MG PA (1934), Škoda Popular Roadster (1939), Škoda Tudor (1949).
Ovšem Mirek Krejsa se nezúčastňuje jen akcí u nás, ale od doby, kdy pověsil závodění na hřebík a od doby, kdy se věnuje veteránům, podnikl třeba dálkovou jízdu s Popularem na Saharu – dvanáct tisíc kilometrů za deset dní a s Tudorem o pár let později do Transylvanie. S MG si zase nemohl nechat ujít 1000 mil československých na původní trati mezi Prahou a Bratislavou. V první etapě určené jen pro skalní veteránisty držel krok s manželi Profeldovými na silnějším Jaguaru SS.
Ale Krejsu viděli už také v Le Mans, Spa nebo Monaku, kde udivoval se Škodou 1100 Sport z roku 1949, patřící jeho kamarádovi Janu Egidymu. Vlastně tento automobil, který se před 52 lety zúčastnil závodu 24 h Le Mans, zrenovoval a hlavně naučil jezdit. Jestli jste viděli Krejsu v roce 2008 v závodě Zbraslav – Jíloviště, tak mi dáte za pravdu, že jel na hranici fyzikálních zákonů. Na takovou jízdu se nezapomíná.
Ale s automobily nejen jezdí, ale všechny si také sám dal dohromady od šroubku, ve většině případů z vraků určených snad tak jedině do šrotu. Jen těžko byste hledali řemeslo, které neumí. Třeba z torza Škody-Laurin Klement 110 dokázal udělat takový skvost, který získává pravidelně ceny elegance. Má neuvěřitelný cit pro auto, s nímž dokáže jet jako v bavlnce nebo i pořádně šlápnout na plyn.
Samostatnou kapitolou jsou Dakary, čtyřikrát jel závod, dvakrát jako doprovod, jednou dojel soutěž do Kapského města jen s pohonem přední nápravy vozu Liaz. V roce 1994 obsadil s Land Roverem, kdy zastával roli rychlé asistence, do cíle jako 42. a třetí ve třídě „diesel“.
Přejeme panu Mirkovi Krejsovi hodně zdraví a radosti s dalšími skvosty, které tak uchovává pro další generace.
JL 12.4.2012
Ovšem Mirek Krejsa se nezúčastňuje jen akcí u nás, ale od doby, kdy pověsil závodění na hřebík a od doby, kdy se věnuje veteránům, podnikl třeba dálkovou jízdu s Popularem na Saharu – dvanáct tisíc kilometrů za deset dní a s Tudorem o pár let později do Transylvanie. S MG si zase nemohl nechat ujít 1000 mil československých na původní trati mezi Prahou a Bratislavou. V první etapě určené jen pro skalní veteránisty držel krok s manželi Profeldovými na silnějším Jaguaru SS.
Ale Krejsu viděli už také v Le Mans, Spa nebo Monaku, kde udivoval se Škodou 1100 Sport z roku 1949, patřící jeho kamarádovi Janu Egidymu. Vlastně tento automobil, který se před 52 lety zúčastnil závodu 24 h Le Mans, zrenovoval a hlavně naučil jezdit. Jestli jste viděli Krejsu v roce 2008 v závodě Zbraslav – Jíloviště, tak mi dáte za pravdu, že jel na hranici fyzikálních zákonů. Na takovou jízdu se nezapomíná.
Ale s automobily nejen jezdí, ale všechny si také sám dal dohromady od šroubku, ve většině případů z vraků určených snad tak jedině do šrotu. Jen těžko byste hledali řemeslo, které neumí. Třeba z torza Škody-Laurin Klement 110 dokázal udělat takový skvost, který získává pravidelně ceny elegance. Má neuvěřitelný cit pro auto, s nímž dokáže jet jako v bavlnce nebo i pořádně šlápnout na plyn.
Samostatnou kapitolou jsou Dakary, čtyřikrát jel závod, dvakrát jako doprovod, jednou dojel soutěž do Kapského města jen s pohonem přední nápravy vozu Liaz. V roce 1994 obsadil s Land Roverem, kdy zastával roli rychlé asistence, do cíle jako 42. a třetí ve třídě „diesel“.
Přejeme panu Mirkovi Krejsovi hodně zdraví a radosti s dalšími skvosty, které tak uchovává pro další generace.
JL 12.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















