Veteran Rallye Ostrava - historie v rytmu swingu
Členové Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR při příležitosti oslav čtyřicáté výročí založení klubu připravují na květen sraz majitelů a příznivců historických vozidel a značky Tatra zvlášť, a to v rámci Veteran Rallye Ostrava.
Samozřejmě rádi uvítáme na startu i účastníky s automobily a motocykly dalších značek. Doufáme, že společně vytvoříme příjemnou veteránskou atmosféru, s kterou důstojně oslavíme čtyřicátiny našeho klubu, jenž svou historii začal psát počátkem roku 1971 pod názvem Tatra Veteran Car Club Ostrava. A jako vzpomínku na zakládajícího člena klubu Ing. Františka Procházku pořádáme letos již XIII. ročník jeho Memoriálu.
Historická vozidla budou zaparkována na ostravském Masarykově náměstí. Prohlídku historických vozidel vyplní pohodová hudba swingového orchestru studentů z Janáčkovy konzervatoře v Ostravě, přesně v duchu doby, ze které bude pocházet, aspoň doufáme, většina aut. Poté proběhne v přilehlých uličkách a na pěší zóně 1. etapa rallye – Městské kriterium, tzv. jízda pravidelnosti. Start do Městského kritéria bude spojen s komentovanou Přehlídkou elegance, kdy moderátor představí každé startující vozidlo i s posádkou.
Po absolvování Městského kritéria budou posádky plynule pokračovat do 2. etapy Veteran Rallye Ostrava a povede zajímavým okolím Ostravy a Hukvald až do Kopřivnice, kde před Technickým muzeem Tatra bude cíl Veteran Rallye Ostrava. Slavnostní vyhlášení výsledků rallye proběhne v malebné krajině podhůří Beskyd, v Chatě Koksař v Trojanovicích.
Veteran Rallye Ostrava je vypsána pro automobily a motocykly vyrobené do 31. 12. 1980 (Tatrovky bez omezení, i nákladní). Rallye s délkou cca 70 km je doporučena pro dvoučlenné posádky, maximální počet přihlášených je 50 historických vozidel.
Vladimír Rojek
Jaromír Buček a David Gavroň
Program
Veteran Rallye Ostrava je oslavou čtyřiceti let činnosti Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR, který byl založen 22. února 1971. Od té doby klub organizoval či spolupracoval na mnoha akcích a setkáních. V posledních letech to byla např týdenní mezinárodní soutěž historických vozidel Moravia Rally (1999, 2000 a 2002), týdenní mezinárodní Veteran Rallye Slovakia (2001 a 2003), jednodenní Memoriál Ing. Františka Procházky (doposud 12 ročníků), z toho 7x jako součást Veteran Rallye Ostrava (poprvé v roce 1994), dvoudenní Vzpomínková jízda Wien - Zlín - Kopřivnice (1997) pořádaná při příležitosti oslav 100 let od výroby osobních automobilů v Kopřivnici. Z dalších jmenujme například Silesia Rallye (2003, 2004), Česko-Slovenskou Veteran Rallye (1996), závody do vrchu v Ostravě - Plesné (10. ročníků) atd.
Vyvrcholením činnosti Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR bylo právo uspořádat v roce 2005 Světovou rallye FIVA (FIVA World Rally). Toto právo udělila ostravskému Tatra klubu mezinárodní asociace historických vozidel FIVA jako ocenění dlouholeté činnosti při pořádání týdenních veteránských soutěží. FIVA World Rally se pořádá jednou ročně v jedné z členských zemi FIVA. Nutno podotknout, že to bylo poprvé, a zatím naposledy, kdy se tato prestižní FIVA World Rally konala v ČR. FIVA World Rally - Tour de Moravia 2005 se zúčastnily posádky z ČR, Slovenska, Německa, Švýcarska, Rakouska, Francie, Lucemburska, Holandska, Velké Británie, Španělska, Itálie, Švédska a dokonce jedna z Japonska.
Historická vozidla budou zaparkována na ostravském Masarykově náměstí. Prohlídku historických vozidel vyplní pohodová hudba swingového orchestru studentů z Janáčkovy konzervatoře v Ostravě, přesně v duchu doby, ze které bude pocházet, aspoň doufáme, většina aut. Poté proběhne v přilehlých uličkách a na pěší zóně 1. etapa rallye – Městské kriterium, tzv. jízda pravidelnosti. Start do Městského kritéria bude spojen s komentovanou Přehlídkou elegance, kdy moderátor představí každé startující vozidlo i s posádkou.
Po absolvování Městského kritéria budou posádky plynule pokračovat do 2. etapy Veteran Rallye Ostrava a povede zajímavým okolím Ostravy a Hukvald až do Kopřivnice, kde před Technickým muzeem Tatra bude cíl Veteran Rallye Ostrava. Slavnostní vyhlášení výsledků rallye proběhne v malebné krajině podhůří Beskyd, v Chatě Koksař v Trojanovicích.
Veteran Rallye Ostrava je vypsána pro automobily a motocykly vyrobené do 31. 12. 1980 (Tatrovky bez omezení, i nákladní). Rallye s délkou cca 70 km je doporučena pro dvoučlenné posádky, maximální počet přihlášených je 50 historických vozidel.
Vladimír Rojek
Jaromír Buček a David Gavroň
Program
Ostrava, Masarykovo náměstí | |
7.30 – 09.00 h | Příjezd historických vozidel |
09.00 – 10.30 h | Prohlídka historických vozidel |
10.30 - 12.00 h | Komentovaný start do 1. etapy |
10.45 – 12.00 h | Kontinuální start do 2. etapy |
11.15 – 13.00 h | Průjezdní kontrola |
12.30 – 13.45 h | Brušperk –průjezdní kontrola |
13.00 – 14.15 h | Hukvaldy – průjezdní kontrola |
13.30 – 14.30 h | Kopřivnice – Muzeum Tatra |
13.30 – 15.00h | Prohlídka vozidel, návštěva muzea |
Veteran Rallye Ostrava je oslavou čtyřiceti let činnosti Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR, který byl založen 22. února 1971. Od té doby klub organizoval či spolupracoval na mnoha akcích a setkáních. V posledních letech to byla např týdenní mezinárodní soutěž historických vozidel Moravia Rally (1999, 2000 a 2002), týdenní mezinárodní Veteran Rallye Slovakia (2001 a 2003), jednodenní Memoriál Ing. Františka Procházky (doposud 12 ročníků), z toho 7x jako součást Veteran Rallye Ostrava (poprvé v roce 1994), dvoudenní Vzpomínková jízda Wien - Zlín - Kopřivnice (1997) pořádaná při příležitosti oslav 100 let od výroby osobních automobilů v Kopřivnici. Z dalších jmenujme například Silesia Rallye (2003, 2004), Česko-Slovenskou Veteran Rallye (1996), závody do vrchu v Ostravě - Plesné (10. ročníků) atd.
Vyvrcholením činnosti Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR bylo právo uspořádat v roce 2005 Světovou rallye FIVA (FIVA World Rally). Toto právo udělila ostravskému Tatra klubu mezinárodní asociace historických vozidel FIVA jako ocenění dlouholeté činnosti při pořádání týdenních veteránských soutěží. FIVA World Rally se pořádá jednou ročně v jedné z členských zemi FIVA. Nutno podotknout, že to bylo poprvé, a zatím naposledy, kdy se tato prestižní FIVA World Rally konala v ČR. FIVA World Rally - Tour de Moravia 2005 se zúčastnily posádky z ČR, Slovenska, Německa, Švýcarska, Rakouska, Francie, Lucemburska, Holandska, Velké Británie, Španělska, Itálie, Švédska a dokonce jedna z Japonska.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout