V březnu se ve Stuttgartu uskuteční Retro Classics
Bádensko-Württembersko je považováno za kolébku automobilu. Geniální vynálezci a vedoucí osobnosti Gottlieb Daimler, Carl Benz, Wilhelm Maybach, Ferdinand Porsche, Robert Bosch nebo Gottlob Auwärter nejen vyvolali revoluci a napsali kus historie technické kultury.
V příštím roce se od 22. do 25. března na stuttgartském výstavišti uskuteční již dvanáctý ročník Retro Classics. Ve čtvrtek 22. března odpoledne se uskuteční den pro návštěvníky z řad tisku a odborníků, jemuž bude na výstavišti předcházet zahajovací tisková konference.
Veletrh veteránů se již léta vyznačuje stále vyšším zájmem veřejnosti, rostoucím počtem vystavovatelů a množícími se ohlasy médií. Inspirátor a iniciátor Ulrich Herrmann chtěl ve Stuttgartu vytvořit místo setkávání fanoušků veteránů, milovníků automobilů nostalgických tvarů a barev nebo jen lidí, kteří mají radost z předchůdců dnešních značek automobilů či dvoukolých vozidel. Zkrátka a dobře veletrh veteránů se stylem a atmosférou: zrodil se Retro Classics. Poprvé se veletržní haly otevřely milovníkům veteránů, sběratelům a „autokutilům“ koncem března 2001.
Důvod vzniku veletrhu veteránů ve Stuttgartu je zřejmý. V rodišti automobilu, ve vlasti Daimlera, Heinkela, Bosche a Porsche dosud neexistovalo nic srovnatelného. Po pečlivých analýzách trhu a lokalit se znalci tohoto odvětví byla vyvinuta koncepce, která zahrnuje zcela zvláštní aspekty: veterány a youngtimery, klasické vozy, příslušenství k veteránům, rallye sport, klasické motocykly, retro hračky a mnoho dalších. „V Německu existuje zhruba 1500 klubů veteránů“, říká tiskový mluvčí Messe Stuttgart Axel Recht, do jehož kompetence Retro Classics spadá, „jen v Bádensku-Württembersku sídlí kolem 500 takových amatérských sdružení a zájmových spolků, tedy dostatečný potenciál pro slibný veletrh.“ Díky Retro Classics se uzavřela mezera v tržní nabídce a současně otevřelo fórum, na němž se setkávají obchodníci, sběratelé a ti, kteří se jimi chtějí stát, aby si vyměnili názory. Velký význam má při Retro Classics také nákup a prodej, především mezi soukromníky, ale i na vlastních aukcích. „Chtěli jsme vytvořit kvalitní veletrh.“, charakterizuje Axel Recht tehdejší cíl. „Přitom jsou nám i nadále stejně milá sdružení Maybach a Horch jako kluby Isetta a Topolino nebo příznivci Horexu a skútrů Heinkel. Jde nám o zachování veteránů jako kulturního statku, neboť jejich stav se, jak známo, již nezvyšuje.“ Vedle toho chce veletrh ukázat vývoj automobilu a ocenit jeho vynálezce, kteří utvářeli dějiny techniky a ekonomiky v oblasti Stuttgartu.
Jedenácté Retro Classics v březnu 2011 znovu dostálo ambiciózním očekáváním. Tento veletrh se vyvinul v místo setkávání příznivců veteránů v jižním Německu a sousedním zahraničí a nápor veřejnosti dal organizátorům zapravdu. Více než 65 tis. návštěvníků veletrhu s potěšením shlédlo přes 2500 historických vozidel na dvou a čtyřech kolech i mnoho speciálních přehlídek ve veletržních halách.
Důležitou součástí Retro Classics jsou dvoukolá vozidla, jimž je spolu s oblastí závodního sportu věnována jedna hala. Zde bude příští jaro představeno velké množství motocyklů od jejich prvopočátků ve 20. století až po aktuální a historické modely. Vrcholem bude zvláštní expozice na téma „NSU“. Magnetem pro veřejnost byly a jsou „těžké váhy“ v hale užitkových vozidel, do níž spoluorganizátor Konrad Auwärter umístí téměř 20 veteránských autobusů. V téže hale budou návštěvníkům předvedeny rarity z oblasti nákladních automobilů, tahačů a sklápěček Sdružení užitkových vozidel-veteránů (Nutzfahrzeug-Veteranen-Gemeinschaft – NVG). Popáté zde budou také historické traktory a zemědělské stroje. A co by byl Retro Classics bez třídenní burzy náhradních dílů a příslušenství, kterou využije mnoho kutilů a amatérských opravářů ke shánění a nakupování?
Na základu Retro Classics lze dále budovat díky pozitivnímu ohlasu vystavovatelů a velkému zájmu návštěvníků. Retro Classics ulpěl v povědomí fanoušků a lidí, kteří se nadchli pro veterány, jako akce, kterou musejí navštívit. Tento veletrh je navíc stále více přijímán i v sousedním zahraničí, takže se i z mezinárodního hlediska nachází na vynikající cestě.
JL, 6.12.2012
Veletrh veteránů se již léta vyznačuje stále vyšším zájmem veřejnosti, rostoucím počtem vystavovatelů a množícími se ohlasy médií. Inspirátor a iniciátor Ulrich Herrmann chtěl ve Stuttgartu vytvořit místo setkávání fanoušků veteránů, milovníků automobilů nostalgických tvarů a barev nebo jen lidí, kteří mají radost z předchůdců dnešních značek automobilů či dvoukolých vozidel. Zkrátka a dobře veletrh veteránů se stylem a atmosférou: zrodil se Retro Classics. Poprvé se veletržní haly otevřely milovníkům veteránů, sběratelům a „autokutilům“ koncem března 2001.
Důvod vzniku veletrhu veteránů ve Stuttgartu je zřejmý. V rodišti automobilu, ve vlasti Daimlera, Heinkela, Bosche a Porsche dosud neexistovalo nic srovnatelného. Po pečlivých analýzách trhu a lokalit se znalci tohoto odvětví byla vyvinuta koncepce, která zahrnuje zcela zvláštní aspekty: veterány a youngtimery, klasické vozy, příslušenství k veteránům, rallye sport, klasické motocykly, retro hračky a mnoho dalších. „V Německu existuje zhruba 1500 klubů veteránů“, říká tiskový mluvčí Messe Stuttgart Axel Recht, do jehož kompetence Retro Classics spadá, „jen v Bádensku-Württembersku sídlí kolem 500 takových amatérských sdružení a zájmových spolků, tedy dostatečný potenciál pro slibný veletrh.“ Díky Retro Classics se uzavřela mezera v tržní nabídce a současně otevřelo fórum, na němž se setkávají obchodníci, sběratelé a ti, kteří se jimi chtějí stát, aby si vyměnili názory. Velký význam má při Retro Classics také nákup a prodej, především mezi soukromníky, ale i na vlastních aukcích. „Chtěli jsme vytvořit kvalitní veletrh.“, charakterizuje Axel Recht tehdejší cíl. „Přitom jsou nám i nadále stejně milá sdružení Maybach a Horch jako kluby Isetta a Topolino nebo příznivci Horexu a skútrů Heinkel. Jde nám o zachování veteránů jako kulturního statku, neboť jejich stav se, jak známo, již nezvyšuje.“ Vedle toho chce veletrh ukázat vývoj automobilu a ocenit jeho vynálezce, kteří utvářeli dějiny techniky a ekonomiky v oblasti Stuttgartu.
Jedenácté Retro Classics v březnu 2011 znovu dostálo ambiciózním očekáváním. Tento veletrh se vyvinul v místo setkávání příznivců veteránů v jižním Německu a sousedním zahraničí a nápor veřejnosti dal organizátorům zapravdu. Více než 65 tis. návštěvníků veletrhu s potěšením shlédlo přes 2500 historických vozidel na dvou a čtyřech kolech i mnoho speciálních přehlídek ve veletržních halách.
Důležitou součástí Retro Classics jsou dvoukolá vozidla, jimž je spolu s oblastí závodního sportu věnována jedna hala. Zde bude příští jaro představeno velké množství motocyklů od jejich prvopočátků ve 20. století až po aktuální a historické modely. Vrcholem bude zvláštní expozice na téma „NSU“. Magnetem pro veřejnost byly a jsou „těžké váhy“ v hale užitkových vozidel, do níž spoluorganizátor Konrad Auwärter umístí téměř 20 veteránských autobusů. V téže hale budou návštěvníkům předvedeny rarity z oblasti nákladních automobilů, tahačů a sklápěček Sdružení užitkových vozidel-veteránů (Nutzfahrzeug-Veteranen-Gemeinschaft – NVG). Popáté zde budou také historické traktory a zemědělské stroje. A co by byl Retro Classics bez třídenní burzy náhradních dílů a příslušenství, kterou využije mnoho kutilů a amatérských opravářů ke shánění a nakupování?
Na základu Retro Classics lze dále budovat díky pozitivnímu ohlasu vystavovatelů a velkému zájmu návštěvníků. Retro Classics ulpěl v povědomí fanoušků a lidí, kteří se nadchli pro veterány, jako akce, kterou musejí navštívit. Tento veletrh je navíc stále více přijímán i v sousedním zahraničí, takže se i z mezinárodního hlediska nachází na vynikající cestě.
JL, 6.12.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














