Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V San Marinu ožily legendy již popáté

Již páté pokračování atraktivní automobilové rally se uskutečnilo počátkem října ve třetím nejmenším státečku Evropy, Republice San Marino. Specifické předpisy místní automobilové federace umožňují účast i legendárních automobilů skupiny B v klasické soutěži na uzavřených rychlostních zkouškách.

Před páteční noční etapou bylo ke startu 5. RallyLegend 2007 přejato celkem 139 posádek, které doplňovali ještě zajímaví předjezdci. Mezi nimi v první etapě vynikal především Mikki Biasion, startující s Lancií Delta Integrale v barvách Rallye San Remo 89, v sobotu se na tratích s Lancií Stratos v barvách Pirelli objevil Sandro Munari (na snímku), a po oba dva dny diváky bavil s Lancií 037 Rally také Giuseppe Volta, kterého známe z účasti v Českém Krumlově a na Bohemii.
Na start rally s devíti rychlostními zkouškami o celkové délce 48 kilometrů, z nichž přibližně 40 procent tvořila šotolina, přijel jako první Ital Gianfranco Cunico s Porsche 911 3.0 RS, když se očekávaný Juha Kankkunen pro zdravotní potíže omluvil. Dalším na řadě byl největší favorit soutěže, ještě nedávno aktivní Němec Uwe Nittel, který představil již novější Mercedes 190 E 2.3 16, a který také bez problému celou soutěž v rámci klasifikace IWC Cupu vybraných a novějších vozů vyhrál.
Mezi předními jezdci byl také Němec Dr. Erik Brandenburk s dalším vozem Porsche 911 RS, který v srpnu úspěšně bojoval s historickým Porsche 911 Safari s převahou moderních offroudů při Transsibiřské rally, či italský mistr Federico Ormezzano se Stratosem.
Značné množství diváků, mezi nimiž nechybělo ani několik českých, nepočítalo sekundy, ale bavilo se zajímavými průjezdy více než stovky atraktivních skvostů, mezi kterými nechyběl žádný z italských legend. A tak se na rychlostních zkouškách kolem San Marina objevily všechny atraktivní typy značky Lancia v podání Fulvie HF, Stratose, 037 Rally, Delty S4 či Delty Integrale a nechyběly ani trochu exotické Lancie Beta Montecarlo, podobně se prezentovala značka FIAT s modely 124 Rally či 131 Abarth. Výbornou zvukovou kulisu tvořily také různé typy vozů Porsche 911, se kterým také Riolo Salvatore vyhrál klasifikaci klasických historiků. A jelikož mnohé posádky neměly ani napsán klasický rozpis a šotolinové úseky mnohým nesvědčily případně na smíšené úseky nezvolily šotolinové gumy, největší šou se po oba dny odehrávalo na okruhové rychlostní zkoušce vedoucí průmyslovou zónou nedaleko startu rally.
V cíli bylo nakonec klasifikováno 82 posádek, z nichž několik se vyhlášení dočkalo jen díky systému Super rally. Po poruchách svých vozů vypadli mj. Cunico i Ormezzano či Belgičan Olczyk s „pokašlávajícím“ Peugeotem 205 T16.
Další ročník rychle se rozvíjející soutěže je minulostí. Téměř 1000 km dlouhá cesta do San Marina byla vyvážena skvělou atmosférou a zvukovou kulisou atraktivního startovního pole i pro středoevropany jen 25 km vzdáleným pobřeží moře. K tomu památky San Marina, možnost návštěvy soukromé sbírky Ferrari a největší značky Abarth. Návštěva proto jistě stojí za to. (Další foto najdete na internetové adrese Rallye Český Krumlov).

Luboš Šalát, 6.11.2007
www.rallyekrumlov.cz

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar