V Pačejově nejrychlejší Káňa se Sierrou
Nebývá zvykem, aby jako první startovaly posádky historických automobilů, při Invelt Rally Pačejov dostaly přednost před hlavním startovním polem. Už popáté tak letos sbíraly body do mistrovství republiky.
Na startu se sešlo 37 posádek, a vlastně nechyběl nikdo z domácí špičky, snad jen Břetislav Enge, kterého zastoupil syn Tomáš se sestrou Lucií. Je vidět, že jej rally stále přitahují a nepohrdne ani startem v Pačejově. Dovolenou si užívá Mirek Krejsa, a tak „uvolnil“ dceru Veroniku pro Jaroslava Petráska a jeho BMW 318. Po delší odmlce se objevil rychlý Jan Krejča, který start dostal od svého spolujezdce Petra Šlegla jako dárek ke 40.narozeninám. Jak přiznal před závěrečnou zkouškou, nemohl se pořádně dostat do tempa. Ale po celou soutěž se přetahoval o druhé až čtvrté místo s Janem Freiem, Tomášem Engem (oba Škoda 130 LR) a Marcelem Tučkem s Mazdou RX7.
Jednoznačnými favority byli Jiří Káňa s Fordem Sierra Cosworth a Vlastimil Neumann, který Ford Escort vyměnil za Toyotu Celica, možná aby nám připomněl dobu, kdy s tímto modelem startoval u nás Enrico Bertone. Bohužel pouze na první zkoušce, po které odstoupil kvůli brzdám. Ještě stačil ale zajet druhý čas za Káňou, který udával ton po celou soutěž. Kromě dvou zkoušek, na kterých byl nejrychlejší Tuček, vyhrál zbývajících pět erzet. (Historici jeli o jednu méně než soudobé automobily). V soudobých automobilech se pravidelně umisťoval v první desítce.
Na druhém místě se usadil Jan Frei, který si tak spravil chuť po Bohemia Rally a o třetí příčku se přetahovali Tuček, Enge a Krejča. Na druhé zkoušce ztratil Tuček na Káňu víc než čtyřicet sekund, propadl se na šestou příčku a ztrátu pak musel dohánět. Při pohledu na jeho krásné rozevláté smyky si pamětníci vzpomínali na Ingvara Carlssona, který s Mazdou RX7 dojel v Rallye Škoda 1984 a 85 vždy druhý. V roce 1984 prohrál s Demuthem díky proražené pneumatice o sekund.
Rychlé zkoušky tentokrát nesvědčily vozu Rover Metro řízeném Jindrou Štolfou, nečekaným vítězem Rally Bohemia. Sedmé místo určitě není „k zahození“. "S výsledkem jsme spokojeni, přáli jsme se umístit v první desítce a zaútočit na vítězství ve třídě a ve skupině, a to se nám podařilo. Auto fungovalo, ztratili jsme trochu jedním výletem do louky a následným couváním zpět na trať. Byla to moc pěkná, ale i vzhledem k počasí, velice náročná soutěž,“ řekl v cíli extovární jezdec.
Historické automobily byly k vidění nejen v rámci domácího šampionátu,ale některé posádky se přihlásily ještě do rallysprintového seriálu a nebo do jízdy pravidelnosti.
JL 31.7.2018
Jednoznačnými favority byli Jiří Káňa s Fordem Sierra Cosworth a Vlastimil Neumann, který Ford Escort vyměnil za Toyotu Celica, možná aby nám připomněl dobu, kdy s tímto modelem startoval u nás Enrico Bertone. Bohužel pouze na první zkoušce, po které odstoupil kvůli brzdám. Ještě stačil ale zajet druhý čas za Káňou, který udával ton po celou soutěž. Kromě dvou zkoušek, na kterých byl nejrychlejší Tuček, vyhrál zbývajících pět erzet. (Historici jeli o jednu méně než soudobé automobily). V soudobých automobilech se pravidelně umisťoval v první desítce.
Na druhém místě se usadil Jan Frei, který si tak spravil chuť po Bohemia Rally a o třetí příčku se přetahovali Tuček, Enge a Krejča. Na druhé zkoušce ztratil Tuček na Káňu víc než čtyřicet sekund, propadl se na šestou příčku a ztrátu pak musel dohánět. Při pohledu na jeho krásné rozevláté smyky si pamětníci vzpomínali na Ingvara Carlssona, který s Mazdou RX7 dojel v Rallye Škoda 1984 a 85 vždy druhý. V roce 1984 prohrál s Demuthem díky proražené pneumatice o sekund.
Rychlé zkoušky tentokrát nesvědčily vozu Rover Metro řízeném Jindrou Štolfou, nečekaným vítězem Rally Bohemia. Sedmé místo určitě není „k zahození“. "S výsledkem jsme spokojeni, přáli jsme se umístit v první desítce a zaútočit na vítězství ve třídě a ve skupině, a to se nám podařilo. Auto fungovalo, ztratili jsme trochu jedním výletem do louky a následným couváním zpět na trať. Byla to moc pěkná, ale i vzhledem k počasí, velice náročná soutěž,“ řekl v cíli extovární jezdec.
Historické automobily byly k vidění nejen v rámci domácího šampionátu,ale některé posádky se přihlásily ještě do rallysprintového seriálu a nebo do jízdy pravidelnosti.
1.Káňa – Vybíral | Ford Sierra RS Cosworth | 00:42:18.0 |
2 .Frei – Klik | Škoda 130 LR | +00:01:06.7 |
3.Tuček – Tučková | Mazda RX-7 | +00:01:20.1 |
4.Enge – Engová | Škoda 130 LR | +00:01:25.9 |
5.Krejča – Šlegl | Škoda 130 LR | +00:01:30.8 |
6.Michálek – Maryška | Suzuki Swift GTi | +00:02:48.0 |
7.Štolfa – Hawel | Rover Metro GTi | +00:03:17.2 |
8.Němec – Mikulík | Lada 21011 MTX | +00:03:44.2 |
9.Hustý – Neumann | Mercedes-Benz 190 E | +00:03:45.4 |
10.Fadrný – Fadrná | Lada VFTS | +00:03:55.4 |
JL 31.7.2018
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout